Provincie Gelderland

Inkoopadviseur leveringen en diensten

Provincie Gelderland

  • max €102 per uur

  • Gelderland

  • 40 uur per week

  • Inkoop
  • 02 augustus 2021

  • 31 juli 2022

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

We zijn op zoek naar een inkoopadviseur die ons Team Inkoop komt versterken. Team Inkoop is gepositioneerd in de afdeling Financiën binnen Bedrijfsvoering en is verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van inkopen en aanbestedingen van leveringen en diensten binnen de kaders van Europese aanbestedingswetgeving. De aanbestedingen voor werken (en leveringen en diensten die gerelateerd zijn aan werken) worden door een ander inkoopteam binnen de provincie gedaan.

Maatschappelijk verantwoord inkopen vinden wij erg belangrijk. Het team is ook verantwoordelijk voor het inkoop- en aanbestedingsbeleid voor de hele organisatie, het uitvoeren van operationele inkooptaken, de inrichting van het financieel proces van bestelaanvraag t/m verzending van de inkooporder, de inrichting van het proces van contractbeheer- en management, het coördineren van Social Return, etc.

Negometrix is de e-sourcing applicatie die voor de uitvoering van aanbestedingen wordt gebruikt. Voor de inhuur van personeel wordt voor een aantal categorieën de procedure van een dynamisch aankoopsysteem (DAS) ingezet. Voor de DAS wordt de e-sourcing applicatie van WerkeninGelderland.nl gebruikt.

In de afgelopen jaren hebben wij grote stappen gezet in de professionalisering van inkoop en willen volop in ontwikkeling blijven.

In verband met het vertrek van onze huidige externe adviseur, zijn wij op zoek naar iemand die ons team als inkoopadviseur komt versterken.

Vanuit het team inkoop werk je nauw samen met een grote diversiteit van interne klanten (van medewerkers t/m managers) in de rol van procesverantwoordelijke in aanbestedingen en die van accounthouder. Je hebt ook regelmatig contact met leveranciers/inschrijvers, al is dit gedurende aanbestedingen vooral digitaal.

Team Inkoop bestaat uit een teammanager, operationele, tactisch en strategisch inkopers, aanbestedingsjurist, contractbeheerder, coördinator Social Return en een financieel adviseur inkoop. In totaal 15 medewerkers.


Verantwoordelijkheden

De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit:

  • Advisering en begeleiding van meervoudige onderhandse en (complexe) Europese aanbestedingstrajecten voor een grote diversiteit aan leveringen en diensten. Vanaf het peilen en combineren van klantbehoeften binnen de afdelingen, advisering in de aanbestedingsstrategie tot en met contractuele afwikkeling en nazorg.
  • Accounthouder voor de afdeling Financiën, Facilitaire Dienstverlening, Communicatie en/of eventueel later nader te bepalen afdeling(en). Als accounthouder ben je het vaste aanspreekpunt en bouw je aan de relatie met je klant. Je voert onder andere klantgesprekken, inventariseert de inkoopbehoefte en bespreekt lopende en aflopende contracten.
  • Adviseren bij inkoopvraagstukken (gevraagd en ongevraagd), delen van kennis en ervaring. Uitdragen van onze inkooporganisatie, processen en procedures.
  • Bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van inkoop. Afhankelijk van de gewenste ontwikkeling, beschikbare capaciteit en de benodigde expertise dragen alle inkoopcollega’s hun steentje bij in de realisatie van de missie van het team.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal één (1) jaar ervaring (opgedaan in de periode 2016 - heden) met het zelfstandig begeleiden van aanbestedingen als (procesverantwoordelijke) inkoopadviseur bij een Provincie of gemeente (45.000+ inwoners) of vergelijkbare publieke organisatie (400+ medewerkers). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal één (1) jaar ervaring voldoet. Indien van toepassing ook het aantal inwoners of het aantal medewerkers vermelden.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Note: Een NEVI opleiding is niet gelijkwaardig aan een afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • Externe is inzetbaar vanaf 2 augustus 2021 tot en met 31 juli 2022 voor 32 - 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 1 september 2021 inzetbaar is voor 32 - 40 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Externe beschikt aantoonbaar over een diploma NEVI 1 en NEVI 2 of over een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding, aan te tonen met de naam van het opleidingsinstituut, de verschillende modules die u met goed gevolg heeft afgerond en het afstudeerjaar. 
 
 Note: vanuit het perspectief van deze aanbesteding zien wij de leergang/vak aanbestedingsrecht op universitair master niveau als gelijkwaardig aan NEVI 1. 
 
 Onze zienswijze op gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleidingen lichten wij toe aan de hand van dit voorbeeld. NEVI 1 en NEVI 2 zijn opleidingen met een breed perspectief op het inkoopvak wat past bij de rol van inkoopadviseur, waarbij men m.n. aanbestedingen begeleidt en invulling geeft aan het accounthouderschap. De leergang/vak aanbestedingsrecht op universitair master niveau is dermate relevant voor de begeleiding van aanbestedingen en is van een dermate niveau dat wij deze als gelijkwaardig willen zien aan NEVI 1. Alleen de leergang vinden wij echter te beperkt in de breedte van het inkoopvak om deze als gelijkwaardig aan NEVI 2 te beoordelen.
 
 Externe beschikt over een diploma NEVI 1 (of over een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding) EN NEVI 2 (of over een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding) (10 punten) 
 Externe beschikt over een diploma NEVI 1 of over een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding (6 punten) 
 Externe heeft geen diploma NEVI 1 of NEVI 2 of een afgeronde gelijkwaardige inkoopgerelateerde opleiding (0 punten).
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode van 2019 - heden) met het zelf (als inkoopadviseur) uitvoeren van aanbestedingen door middel van een e-sourcing applicatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. E-sourcing applicaties zijn bijvoorbeeld Negometrix, CTM of gelijkwaardig. Met het toevoegen van bijlage(n) bij de aankondiging in TenderNed of bijlage in de applicatie, wordt gevraagde niet aangetoond.
 
 Externe heeft verschillende typen vragen met behulp van instellingen in de applicatie uitgewerkt én inschrijvers hebben elke vraag in de applicatie moeten beantwoorden EN heeft de beoordeling en evaluatie van offertes verwerkt én de gunningscommunicatie met motivatie gedaan in de applicatie (10 punten)
 Externe heeft verschillende typen vragen met behulp van instellingen in de applicatie uitgewerkt én inschrijvers hebben elke vraag in de applicatie moeten beantwoorden OF heeft de beoordeling en evaluatie van offertes verwerkt én de gunningscommunicatie met motivatie gedaan in de applicatie (6 punten)
 Externe heeft geen ervaring met het zelf als inkoopadviseur uitvoeren van aanbestedingen door middel van een e-sourcing applicatie (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met accounthouderschap, aan te tonen met praktijkvoorbeelden waarbij beschreven wordt hoe het accounthouderschap georganiseerd is, wat besproken wordt in klantgesprekken, de wijze waarop bekendheid van aanbestedingen bij de accounthouder verankerd zijn en de inkoopbehoefte geïnventariseerd en gemonitord wordt. 
 
 Onder accounthouderschap verstaan wij: je bent vast aanspreekpunt en je bouwt aan een relatie met je klant. Je voert onder andere klantgesprekken, inventariseert de inkoopbehoefte en bespreekt lopende en aflopende contracten. 
 
 Externe heeft aaneengesloten tenminste 2 jaar ervaring met accounthouderschap bij één organisatie (10 punten) 
 Externe heeft aaneengesloten 1 tot 2 jaar ervaring met accounthouderschap bij één organisatie (6 punten) 
 Externe heeft aaneengesloten 6 maanden tot 1 jaar ervaring met accounthouderschap bij één organisatie (4 punten) 
 Externe heeft geen of minder dan 6 maanden ervaring met accounthouderschap (0 punten)
  • Externe beschikt zelf aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2017 - heden) met het als (procesverantwoordelijke) inkoopadviseur zelfstandig begeleiden van meervoudig onderhandse aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Elke aanbesteding in te dienen onder vermelding van naam aanbestedende dienst, afdeling, omschrijving levering/dienst en jaar van gunning aanbesteding. 
 
 Externe heeft tenminste 6 gegunde meervoudig onderhandse aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (10 punten) 
 Externe heeft 4 of 5 gegunde meervoudig onderhandse aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (6 punten) 
 Externe heeft 2 of 3 gegunde meervoudig onderhandse aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (4 punten) 
 Externe heeft 1 of geen gegunde meervoudig onderhandse aanbesteding op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (0 punten).
  • Externe beschikt zelf aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2017 - heden) met het als (procesverantwoordelijke) inkoopadviseur zelfstandig begeleiden van Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden onder vermelding van het TenderNed-kenmerk. 
 
 Externe heeft tenminste 6 gegunde Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (10 punten) 
 Externe heeft 4 of 5 gegunde Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (6 punten) 
 Externe heeft 2 of 3 gegunde Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (4 punten) 
 Externe heeft 1 of geen gegunde Europese aanbesteding op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (0 punten).
 
 Note: een aankondiging in geval van vrijwillige transparantie wordt niet gezien als het begeleiden van een Europese (of meervoudig onderhandse) aanbesteding.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox