Gemeente Amstelveen

Informatiemanager fysiek domein

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het team Bedrijfsbureau ondersteunt de projecten in de openbare ruimte, de utiliteitsbouw en van het gemeentelijke vastgoed. De ondersteuning richt zich op financiën, planning en risicomanagement van projecten, maar ook op het gebied van informatiemanagement, contractmanagement en bedrijfsvoering voor de afdelingen binnen het fysieke domein. Dit doen wij door te ontzorgen, verbinden en adviseren. Je komt in een team waarin de ondersteuning van projecten en organisatie centraal staat. Het team bestaat uit ongeveer 23 enthousiaste en flexibele mensen. Humor is belangrijk en helpt ons bij het realiseren van onze hoge ambities.

Het team is onderdeel van de afdeling Projecten & Advies Buitenruimte.
Als Informatiemanager Fysiek Domein ben je verantwoordelijk voor ontwikkeling van de informatiehuishouding binnen het ruimtelijk domein. Je bent verantwoordelijk voor het formuleren van het informatiebeleid en de informatieplanning op tactisch/strategisch niveau. Daarnaast heb je een sturende en bewakende rol in het kader van de realisatie van de informatiehuishouding voor het ruimtelijke domein. Jouw taakvelden zijn onder te verdelen in een richtinggevend niveau en sturen niveau. Binnen het richtinggevend niveau ontwikkel en formuleer je het informatiebeleid en de informatiestrategie, als afgeleide van het ruimtelijke domein- / afdelingsdoelstellingen en de organisatie-brede I-visie. Je coördineert de totstandkoming van het informatieplan voor het ruimtelijke domein. Je analyseert ontwikkelingen in het ruimtelijke domein (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering) en vertaalt deze naar consequenties voor de informatiehuishouding. Daarnaast stel je eisen op ten aanzien van de inrichting van de informatiehuishouding en de informatievoorziening en zorg je voor een adequate inrichting van de business informatiemanagementorganisatie binnen het ruimtelijke domein.
Op sturend niveau zorg je voor een optimale fit tussen de bedrijfsprocessen en de ondersteunende informatiehuishouding. Je coördineert de inventarisatie van de informatiebehoeften van het management en de vertaling daarvan naar concrete projecten. Je laat vooronderzoeken uitvoeren en laat business cases opstellen en beoordelen. Daarbij zorg je voor een adequate ondersteuning bij de implementatie van nieuwe/gewijzigde informatiehuishouding. Je verbindt een klantvraag/-behoefte en de mogelijkheden vanuit IT/IV perspectief en je zoekt hierin actief naar realistische oplossingen. Het aansturen van een informatiemanagementorganisatie, het opstellen en indienen van de jaarlijkse begroting voor investeringen in de informatiehuishouding en het bewaken van de budgetbesteding zijn onderdeel van je werkzaamheden. In dit hele proces ondersteun je managers en medewerkers bij het formuleren en concretiseren van informatiebehoeften. Zorgdragen voor vaste invulling van de positie van informatiemanager fysiek domein en het inwerken van de gekozen kandidaat.

De opdracht loopt van 1 april 2022 tot 1 april 2023. Kosteloze overname na een jaar behoort tot de mogelijkheden.

Kandidaatomschrijving

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van Bestuurlijke Informatiekunde of Bedrijfskunde.
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van fysiek domein (business) informatiemanagement respectievelijk op het raakvlak tussen business en IT.
  • Ervaring in het fysieke domein is een pré.
  • Je hebt kennis van methoden en standaards op het gebied van fysiek domein (business) informatiemanagement, informatieplanning en informatiearchitectuur, projectmanagement en projectgericht werken.
  • Je hebt een brede kennis van business- en bedrijfsprocessen in het ruimtelijke domein die door de Informatievoorziening worden ondersteund.
  • Kennis van ontwikkelingen in het ruimtelijke domein, zoals de Omgevingswet, assetmanagement, BIM en van de bestuurlijke organisatie binnen het gemeentelijke bedrijf is een pré.
  • Een klant- en resultaatgerichte werkhouding.

Competenties

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • initiatiefrijk
  • overtuigingskracht
  • Communicatief sterk
  • Netwerker

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op donderdag 24 maart 2022. De gesprekken zullen fysiek plaatsvinden in het raadhuis. De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor dit moment.

Toelichting op rooster

24 uur per week is bespreekbaar. Minder uur niet. Indeling uren af te stemmen met teamleider

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van fysiek domein (business) informatiemanagement of op het raakvlak van fysiek domein (business) en ICT, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving
  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde Bachelor/HBO opleiding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in het fysiek domein bij een 50.000+ gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente in het werkveld van informatiemanagement in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Geef een toelichting inclusief voorbeelden waaruit blijkt dat je beschikt over vaardigheden om goede relaties te onderhouden met diverse steakholders en relaties op diverse niveaus (operationeel, tactisch en strategisch).
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox