gemeente Utrecht

Inburgeringscoaches w&i

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!
Werk en Inkomen levert een bijdrage aan de leefbaarheid en sociale samenhang in de stad en richt zich met name op het vergroten van de zelfredzaamheid van inwoners van Utrecht. Dit doen we door mensen toe te leiden naar werk, zinvolle dagbesteding of wanneer voorgenoemde niet mogelijk is passende hulpverlening. Werk en Inkomen is én blijft in beweging, mede door snel veranderende wet- en regelgeving en doorontwikkeling naar een moderne uitvoering. Werk en Inkomen richt zich daarbij op innovatie om ook in de toekomst excellente dienstverlening te kunnen bieden aan onze inwoners.

De ambitie van de gemeente Utrecht is dat de inburgeraar zich thuis weet in Utrecht. Sinds 1 januari 2022 is de Wet Inburgering 2021 van kracht waarmee de regie op inburgering bij gemeenten is komen te liggen. Werk en participatie zijn de pijlers binnen de inburgering. Alle inburgeraars krijgen begeleiding in het kader van de Inburgeringswet én de Participatiewet. Wij vinden het belangrijk dat we inburgeraars kunnen doorverwijzen naar goed aanbod bij partners in de stad. Een aanbod dat aansluit op de leefwereld, leefgebieden, behoeftes en ontwikkeling van de inburgeraars.

Team Inburgering is een onderdeel van Werk en Inkomen. Het team bestaat uit ongeveer 60 collega’s. De inburgeringscoaches begeleiden inburgeringsplichtige statushouders, gezins- en overige migranten. De begeleiding geven we vorm samen met VluchtelingenWerk Midden-Nederland en de sociale buurtteams, met hen vormen we een netwerkteam.

Je taken zijn:
Je doet wat nodig is om het team te ontlasten en ervoor te zorgen dat we de basis op orde krijgen. Dit zal vooral bestaan uit (brede intake) gesprekken voeren waarin je samen met de inburgeraar bepaalt hoe het traject er uit gaat zien en dit vastleggen in een PIP en POP, zorgen dat alle onderdelen van het traject succesvol doorlopen kunnen worden, begeleiden van inburgeraars richting Werk, waarnemen van een caseload, etc etc. Je zorgt ervoor dat iedereen volgens de Utrechtse ambitie en binnen de wettelijke termijnen worden begeleid. 

Je stemt je werk en de inhoud van het traject af met verschillende partijen waaronder Vluchtelingenwerk en/of het buurtteam. Je werkt ook nauw samen met collega’s van de AZC’s en voert eventueel ook brede intakegesprekken in het AZC Utrecht, AZC Elders (1,5 uur reisafstand) en de gehuisveste inburgeraars in Utrecht. 

De begeleiding benader je integraal zodat de inburgeraar op ieder moment weet waar hij/zij toe in staat is. Jij ziet en maakt gebruik van de kansen en ontwikkelingen om de samenwerking omwille van de inburgeraar te verbeteren. Tijdens de begeleiding aan inburgeraars hanteren we de volgende leidende principes: Leefwereld inwoners centraal, uitgaan van de mogelijkheden en doen wat nodig is.

Alle gesprekken in de Kansrijk start worden op het Welkomhuis gevoerd en de andere gesprekken (voortgangsgesprekken) kunnen zowel op het Welkomhuis als het Stadskantoor gevoerd worden. De werkplek zelf als inburgeringscoach is op dit moment tijdelijk (2,5 jaar) het Jansoenborch (Hoog Catharijne). Er zijn mogelijkheden om thuis te werken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Heeft u bij vraag 1.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Je bent zo snel mogelijk en uiterlijk in de week van 2 december 2024 beschikbaar om te beginnen
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt kennis van en/of affiniteit met de Utrechtse ambitie op het centraal stellen van de inburgeraars
  • Je bent nauwkeurig in het verwerken van administratie in IT-systemen

De Wensen

  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 80,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Je hebt bij voorkeur meerdere jaren ervaring met het werken in RMW/Raak - Korter dan 1 jaar mee gewerkt (matige kennis) - Langer dan een jaar mee gewerkt (gemiddelde kennis) - Langer dan 2 jaar mee gewerkt (expert niveau)
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 2 of meer jaren werkervaring met het toepassen van de participatie- en inburgeringswet (de laatste wet uit 2021) Het betreft beide wetten. - Minder dan 1 jaar ervaring met het toepassen van beide wetten - 1 tot 2 jaar ervaring met het toepassen van beide wetten - 2 tot 3 jaar ervaring met het toepassen van beide wetten - 3 jaar of meer ervaring met het toepassen van beide wetten
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox