Gemeente Amsterdam

Gegevensbeheerder Openbare Verlichting

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving
Voor het project opschonen gegevensbeheer in ons Lichtobject Expert Systeem (LES) zijn wij op zoek naar een gegevensbeheerder. De gegevensbeheerder gaat een opdracht uitvoeren en een inspanningsverplichting leveren om ervoor te zorgen dat alle gegevens van de openbare verlichting die op straat in Amsterdam staat, correct te raadplegen is in ons beheersysteem LES TechView voor het Team Licht. Dit project valt onder de afdeling Stedelijk Beheer van de Directie Verkeer en Openbare Ruimte. De opdrachtgever is de Assetmanager Verlichting.

Als Gegevensbeheerder Openbare Verlichting lever jij een bijdrage aan het verbeteren van de data over de ca. 150.000 lichtpunten in Amsterdam. Dit doe je door het monitoren en actief begeleiden van de lopende verbetertrajecten. Je gaat een inspanningsverplichting leveren om ervoor te zorgen dat alle gegevens van de openbare verlichting die op straat in Amsterdam staat, correct te raadplegen is in ons beheersysteem LES TechView voor het Team Licht.

Werkzaamheden

1. Administratief datamanagement:

  • Opschonen van datasets door middel van repeterende handelingen;
  • Consistentie van data controleren;
  • Data kwaliteit meten en verbeteren;
  • Data inrichten van nieuwe database modellen in Techview en de bijbehorende gegevens automatiseren van mogelijk correcties;
  •  Ondersteuning datamanagers.


2. Project LES opschonen

De werkzaamheden van project LES opschonen bestaan uit het inrichten van databasemodellen binnen TechView. Verder moeten er binnen het pakket TechView gegevens bij openbare verlichting worden aangevuld, gecorrigeerd en verwijderd. Team Verlichting draagt zorg voor alle verlichting die de gemeente in de openbare ruimte in Amsterdam in beheer heeft en is medeverantwoordelijk voor de uitvoering van het Beleidskader Verlichting. Actuele en correcte gegevens zijn belangrijk om dit goed te kunnen doen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van techniek naar functie, gebruik en veiligheid, van onderhoudbaar naar herbruikbaar en duurzaam en van degelijk naar met lef en flair. Binnen de afdeling Stedelijk Beheer zijn diverse teams actief, waaronder het team Licht. Het team Licht beheert de assets Verlichting, verkeersregelinstallaties en de verkeersinformatiesystemen in Amsterdam.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat is een zelfstandige doorzetter die resultaatgericht is en blij wordt van nauwkeurig en zelfstandig gegevens te verbeteren. Die bovendien pragmatisch ingesteld is en over uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden beschikt. Hij/zij staat stevig in de schoenen en weet hoe dan ook succes te leveren in een dynamische omgeving met complexe materie. Geef in maximaal 1A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende mbo-diploma richting civiele techniek. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox