Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Functioneel en applicatiebeheerder ZorgNed

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Functioneel- en applicatiebeheerder ZorgNed


Ben jij die initiatiefrijke beheerder die graag in een dynamische omgeving werkt? Kom dan gemeente Utrechtse Heuvelrug en de gemeenten met wie we samen werken helpen om goed gebruik te maken van de applicatie ZorgNed en verder te bouwen aan de inrichting en mogelijkheden ervan.
Zorgaanbieders, cliënten en de overheid zijn met elkaar verbonden via ZorgNed. Deze applicatie helpt ons om goede ondersteuning te bieden aan inwoners die dit nodig hebben. Wij zijn op zoek naar een collega die de applicatieomgeving in stand houdt en exploiteert, die nieuwe releases en verbeteringen kan doorvoeren en ons helpt om onze dienstverlening te monitoren en betrouwbare gegevens aan te leveren. Naast  kennis en kunde, vinden wij de onderlinge sfeer belangrijk. Voor ons is dat open en directe communicatie, humor en interesse in elkaar. Herken jij je hierin? Twijfel dan niet en reageer!

Dit ga je doen

  • Nieuwe werkwijzen, projecten of wensen vertalen naar een inrichting in ZorgNed
  • Zorgdragen voor en adviseren over de inrichting van de applicatie
  • Gebruik gaan maken van een BI tool om informatie te analyseren en te presenteren en ook anderen helpen hiervan gebruik te maken.
  • Periodiek opleveren van sturingsinformatie of gegevens om pilots en projecten te monitoren.
  • Deelname aan lokale of regionale projecten, mogelijk in de rol van projectleider.
  • Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor het dagelijkse functioneel beheer, met als doel een correct en doelmatig gebruik van het systeem. Hierbij hoort:
    • Het vertalen van veranderingen, beleidswijzigingen en wensen van gebruikers naar functionaliteiten in het systeem.
    • Faciliteren van gebruikers en verhelpen van storingen.
    • Test- en onderhoudswerk.
    • Landelijke standaarden en regelingen m.b.t. digitaal berichtenverkeer kennen/bijhouden en implementeren in regionale en lokale werkprocessen.
    • Je voert bestandsvergelijkingen uit met o.a. data van de SVB, CBS en het CAK en levert verplichte gegevensbestanden aan naar instanties als CBS, ministerie, CAK, Gemeentelijk GegevensKnooppunt (GGK) en andere instanties.
    • Zowel incidenteel als structureel aanleveren van data aan collega’s of samenwerkingspartners (lokaal, regionaal & bovenregionaal)
  • Samenwerken en verbinding houden met lokale gebruikers en met functioneel- en applicatiebeheerders in de regio (samenwerkingsverband ZOU: Zuid Oost Utrecht).
  • Ondersteuning bij het regionaal harmoniseren van de producten en werkprocessen


Bovengenoemde werkzaamheden gaan we steeds meer samen oppakken met andere gemeenten waar wij mee samenwerken. Er bestaat de mogelijkheid dat je ook werkzaamheden gaat uitvoeren bij deze andere gemeenten. 

Wat vragen wij van je?

  • HBO diploma
  • Opleiding op het gebied van automatisering of enkele jaren ervaring als functioneel beheerder bij een gemeente (bij voorkeur in het sociaal domein)
  • Interesse in het sociaal domein en overheid
  • Uitgebreide kennis van Excel


Welke competenties heb je?
Je hebt een oplossingsgerichte en onderzoekende mentaliteit, met oog voor detail en mens. Je bent helder en duidelijk in de communicatie. Je bent flexibel ingesteld en bent een professioneel gesprekspartner voor zowel interne als externe partners. Daarnaast ben je van nature dienstverlenend. Het is belangrijk dat je zelfstandig kunt werken en tegelijkertijd goed samenwerkt met medewerkers van binnen en buiten de organisatie om je heen. Je gaat werken in een netwerk waarbij verbinding belangrijk is.


Waar ga je werken?
Als je niet thuis werkt, werk je in een prachtige, bosrijke omgeving met veel landgoederen en cultuurhistorische gebouwen. Onze gemeente telt zo’n 50.000 inwoners, verdeeld over zeven karakteristieke dorpen. Je komt werken binnen het thema Samenleving in het team Uitvoering. Dit team bestaat uit 15 collega’s die werken op het gebied van maatschappelijke ondersteuning,  zorg, subsidies, kinderopvang, leerlingenvervoer en leerplicht. Het team Uitvoering werkt nauw samen met het team Regie & Faciliteren en met de sociale dorpsteams. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Je komt terecht in een team waar collega’s dagelijks werken met Zorgned. Je krijgt ook te maken met collega’s uit de regio (samenwerkingsverband ZOU). Regionaal werk je dan samen met andere functioneel beheerders, een informatiemanager en data-analist.

Om te kunnen werken bij gemeente Utrechtse Heuvelrug is het belangrijk dat je over een eigen laptop (Windows) en telefoon beschikt. Op kantoor vind je dockinstations waarop je kunt aansluiten op ondersteunende apparatuur. 


Social Media
Wij maken gebruik van social media en bekijken o.a. jouw eventuele Linkedin-profiel. Check gerust die van ons.

Tot snel!


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Een (aanvullende) opleiding op het gebied van functioneel beheer of automatisering
  • Beschikking over een eigen (windows) laptop en telefoon
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van functioneel beheer
  • Aantoonbaar raakvlak met sociaal domein of gemeente
  • Kennis van BiSL
  • geavanceerde kennis van Excel Dit wordt duidelijk toegelicht in het cv
  • Past bij de cultuur en kernwaarden van Gemeente Utrechtse Heuvelrug en beschikt over de in de tekst genoemde competenties. Dit wordt beoordeeld in een gesprek
  • Gesprekken vinden plaats op woensdag 14 september. Hier graag rekening mee houden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox