Gemeente Hardenberg

Functioneel beheerder sap

Gemeente Hardenberg

De opdracht­omschrijving

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
De gemeente zoekt een ervaren functioneel beheerder voor het financiële systeem SAP (iFinanciën van PinkRoccade). In deze rol ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (o.a. financiële administratie, fin. beheer, controllers, fin. adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Je zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuïteit van het systeemgebruik.

Je draagt bij aan de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiële systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.

Bij deze opdracht zijn de volgende resultaten aan verbonden

  • Governance stuk Applicatie/ Functioneel beheer in relatie tot alle financiële processen.
  • (Actualisatie) architectuurplaat van het financieel domein inclusief functionele beschrijvingen.
  • Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP.
  • Opstellen en onderhouden van documentatie: handleidingen, werkinstructie en communicatie over systeemwijzigingen.
  • Afhandeling van meldingen en incidenten met advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting.
  • Bewaking van compliance op BBV, AVG en auditvereisten.
  • Advies en uitvoering bij releases en wijzigingsverzoeken.
  • Instructie en training van eindgebruikers, inclusief opstellen van opleidingsmateriaal.

In deze rol werk jij zelfstandig en volgens de afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.

Gemeente Hardenberg stelt een laptop en telefoon beschikbaar voor veilige en continue toegang tot systemen.

Competenties

De ideale kandidaat beschikt over de volgende competenties;

  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Praktische en oplossingsgerichte instelling.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

 

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaringmet een documenten- of factuurscanningsysteem (zoals Decos, Kofax, LIAS e.d.), , maak duidelijk aantoonbaar in het cv welk systeem en waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikers binnen een gemeentelijke organisatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

De Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SAP (iFinanciën) van PinkRoccade, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaarmet scansysteem KOFAX, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een gemeentelijke organisatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox