Gemeente Venray

Functioneel Beheerder Financiën

Gemeente Venray

De opdracht­omschrijving

 

Wat ga je doen?

Als functioneel beheerder ben je mede verantwoordelijk voor het beheer en de kwaliteit van de financiële applicaties. Je zorgt ervoor dat informatie voor gebruikers goed te vinden is en je ondersteunt je collega’s bij het gebruik ervan.

Verder ga je aan de slag met:

  • Het toetsen en bewaken van de kwaliteit van applicaties en het opstellen van verbetervoorstellen.
  • Het aanpassen van de inrichting van applicaties op basis van de wensen en behoeften van gebruikers. Je houdt hierbij rekening met de bedrijfsprocessen en informatievoorziening.
  • Het toepassen van rechten volgens het autorisatieschema en het voeren van de autorisatie-administratie binnen applicaties.
  • Het beheren van het gebruik en de functionaliteit van applicaties. Dit doe je door deze onder andere te toetsen aan gestelde eisen en normen.
  • Het bieden van ondersteuning aan gebruikers bij vragen en problemen bij het gebruik van applicaties.
  • Het opstellen van gebruikershandleidingen. Ook ben jij degene die de voorlichting, instructies en demonstraties verzorgt.
  • Het signaleren van storingen en/of incidenten en het oplossen hiervan.
  • Nieuwe ontwikkelingen en trends. Jij blijft op de hoogte van veranderingen en weet als geen ander wat de toekomst ons te brengen heeft.

Over Venray

Venray is een gezellige stad en middelgrote gemeente in Noord-Limburg en ligt op een steenworp afstand van Venlo, Roermond, Nijmegen en Eindhoven. Sinds 1 januari 2010 vormt Venray een plattelandsgemeente met een stedelijke kern en daaromheen dertien dorpskernen. In de stedelijke kern wonen ongeveer 30.000 mensen. De overige 13.500 inwoners wonen in de dertien dorpen (variërend van 200 tot ruim 2000 inwoners per dorp). Venray is na Venlo de tweede stedelijke kern van Noord-Limburg en de plaats speelt een vooraanstaande rol in de regio.

De organisatie

De gemeente Venray heeft een koers uitgezet waarin flexibiliteit, samenwerking en de vraag van de klant de kernwoorden zijn. Venray heeft nadrukkelijk een eigen ambitie en koers, maar die alleen in samenwerking met vele (externe) partners gerealiseerd kan worden. De gemeente stimuleert de kracht van de samenleving, faciliteert initiatieven en werkt aan zaken waar ze zelf voor aan de lat staan. Deze ambitie heeft ook gevolgen voor de bedrijfsvoering en de manier waarop medewerkers hun werk doen: zelfstandig, met een duidelijk beeld van de klantvraag, gericht op samenwerking én op het behalen van concrete resultaten.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen en één stafafdeling. Elke afdeling is onderverdeeld in teams. Totaal werken er ruim 350 medewerkers bij de gemeente Venray.

Het team I&A (Informatie & Automatisering)

Als functioneel beheerder ga je aan de slag binnen het team (I&A). Team I&A, in de volksmond ook wel ICT genoemd, zet zich dagelijks in voor de beschikbaarheid en bruikbaarheid van de informatievoorziening.

De collega’s van Informatie richten zich vooral op de bruikbaarheid van onze informatiesystemen. Hierbij kun je denken aan onder andere het bieden van ondersteuning aan gebruikers en het onderhouden van contacten met (software)leveranciers.

De collega’s van Automatisering richten zich vooral op de beschikbaarheid van informatiesystemen. Hierbij kun je denken aan onder andere systeembeheer, hardware onderhoud en het behandelen van ICT-meldingen. 

Sinds 2016 zijn de Functioneel Beheerders van alle gemeentelijke systemen centraal gepositioneerd onder team I&A. Sindsdien zijn we gestart met een ontwikkeltraject om functioneel beheer te professionaliseren. Als Functioneel Beheerder neem je deel en draag je bij aan dit traject. 

Kandidaatomschrijving

Wie ben jij?

Je bent een slimme, klantgerichte collega, die makkelijk communiceert. Bij voorkeur heb je je HBO diploma Bedrijfskundige Informatica op zak. Je weet stevig in je schoenen te staan en je legt makkelijk contact. Je bent een doorzetter met probleemoplossend- en inlevingsvermogen én je bent in het bezit van een gezonde dosis humor. Daarnaast ben je een stabiele factor binnen het team, waar collega’s op kunnen bouwen.

Je hebt bij voorkeur ervaring met het functioneel beheer van financiële systemen/applicaties (Lias, Decade, E-Facturatie) en rapportagesystemen (Cognos, PowerBI). Die zou je ook via een stage kunnen hebben opgedaan. Tot slot heb je kennis van BISL.

De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Interviewplanning

Gemeente Venray nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 11 augustus in de middag. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venray op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster

16 - 24 uur

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring als functioneel beheerder van financiële systemen/ applicaties in de afgelopen 4 jaar.
  • Kandidaat verklaart op cv beschikbaar te zijn op 16 augustus en uiterlijk 23 augustus.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een erkend HBO diploma.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Motivatie 10%<br>Ervaring 10%<br>Klik 5%
  • 3. Op cv aantoonbaar ervaring met rapportagesystemen als Power-BI
  • Op cv aantoonbaar kennis van het BISL framework.
  • Op cv aantoonbaar kennis van/ ervaring met Lias, Decade, E-Facturatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox