Het Kadaster
max €100 per uur
Gelderland
36 uur per week
01 oktober 2024
30 september 2025
Het Kadaster
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld.
Onlangs heeft het Kadaster een nieuw sjablonenmanagement tool aangeschaft ter vervanging van de huidige, verouderde en moeilijk beheerbare oplossing. Dit betekent ook dat we aan de slag kunnen om deze nieuwe tool op een goede manier in beheer te nemen, de bestaande sjablonen om te zetten naar de nieuwe omgeving en ervoor moeten zorgen dat gebruikers worden opgeleid zodat zij zelfstandig aan de slag kunnen met deze nieuwe tool.
Daarnaast is het Kadaster voornemens om een nieuwe DMS/RMA systeem aan te schaffen. Hiermee zullen de huidige digitale archieven van het Kadaster (nu nog in SAP DMS en een zelfgebouwde maatwerkapplicatie) worden omgezet naar een nieuwe, toekomstvaste oplossing waarmee we ook beter kunnen voldoen aan eisen uit bijv. de archiefwet en de Wet Open Overheid. De planning is dat we eind 2024 de aanschaf van het nieuwe DMS/RMA zullen afronden zodat we vanaf 2025 volop aan de slag kunnen met de implementatie en het in beheer nemen van het nieuwe systeem.
Voor het nieuwe sjabloonmanagement tool en het nieuwe DMS/RMA systeem is al een productowner beschikbaar om de business implementatie en de in beheername in goede banen te leiden. Ter ondersteuning van deze productowner is de afdeling Data-, Proces- en Informatiemanagement (DPI) Bedrijfsvoering op zoek naar een functioneel beheerder.
Vanuit de afdeling DPI Bedrijfsvoering adviseren wij over de (in-)richting van processen en systemen en regisseren wij vervolgens de realisatie, implementatie en het beheer ervan. Wij doen dat specifiek voor de bedrijfsvoering van het Kadaster. Denk hierbij aan HRM-processen, financiële huishouding, facilitaire ondersteuning, inkoopprocessen, enz.
Opdrachtomschrijving
Samen met de productowner draag jij de verantwoordelijkheid om het nieuwe DMS/RMA systeem en het nieuwe sjabloonmanagement systeem op een beheerste manier (functioneel) in gebruik en beheer te nemen. Daarbij zal de productowner zich meer richten op de business implementatie van de nieuwe systemen en zul jij je meer richten op het functioneel beheer. De precieze taakverdeling zal in afstemming met de productowner worden bepaald, maar te denken valt aan de volgende taken:
Het zwaartepunt van beheertaken zal uiteindelijk naar verwachting bij het DMS/RMA systeem komen te liggen
We zoeken iemand die in een situatie waarin nog veel onduidelijk zal zijn, onverstoorbaar aan de slag gaat om het functioneel beheer van de nieuwe systemen niet alleen in te richten maar ook uit te voeren. En daarmee ervoor zorgt dat er een stabiele beheersituatie ontstaat die op een goede manier kan worden overgedragen aan de nog aan te nemen functioneel beheerder voor de structurele invulling van het functionele beheer.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox