Gemeente Veldhoven

Functioneel beheerder centric suites sociaal domein

Gemeente Veldhoven

De opdracht­omschrijving

De gemeente Veldhoven zoekt een ervaren functioneel beheerder voor de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric.
Deze applicatie ondersteunt de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet en Participatiewet. De opdracht heeft als doel het tijdelijk borgen van het functioneel beheer van de Suites-omgeving.
De externe functioneel beheerder zorgt voor de continuïteit van het applicatiebeheer, inclusief het ondersteunen van gebruikers, het afhandelen van incidenten en wijzigingen, het testen van nieuwe releases, het beheren van koppelingen en het onderhouden van contacten met leveranciers.

Doelstelling

  • Borgen van de continuïteit van het functioneel beheer van de Suites-omgeving.
  • Professionalisering van het beheer en documentatie van processen en koppelingen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Dagelijks functioneel beheer van Centric Suites voor het sociaal domein.
  • Analyseren, registreren en oplossen van functionele incidenten en gebruikersvragen.
  • Uitvoeren van wijzigingsverzoeken en releasebeheer.
  • Begeleiden van gebruikers bij het correct gebruik van de applicatie.
  • Samenwerken met de leverancier en interne ICT voor correcte werking en koppelingen.
  • Documenteren van processen, procedures en instellingen.

Verwachte resultaten

  • Functioneel beheer van de applicatie is gewaarborgd gedurende de inhuurperiode.
  • Kennis is gedeeld en gedocumenteerd op een overdraagbare manier.
  • Verbeteringen in het beheerproces zijn gesignaleerd en waar mogelijk doorgevoerd.

Kandidaatomschrijving

Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren functioneel beheerder met diepgaande kennis van de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric. De ideale kandidaat is gewend te werken binnen het sociaal domein en beschikt over een goed analytisch vermogen, een gestructureerde aanpak en uitstekende communicatieve vaardigheden.
De kandidaat is in staat om zelfstandig het functioneel beheer op te pakken, in samenwerking met gebruikers, leveranciers en interne teams.

Kerncompetenties:

  • Analytisch vermogen – Je overziet snel complexe applicatielogica en processen binnen het sociaal domein.
  • Communicatief vaardig – Je schakelt gemakkelijk met gebruikers, collega’s en leveranciers.
  • Zelfstandig en proactief – Je neemt initiatief, werkt zelfstandig en signaleert verbetermogelijkheden
  • Kwaliteitsgericht – Je zorgt voor zorgvuldig beheer en borging van kennis en procesdocumentatie

Toelichting op rooster

20 uur (ongeveer 3 maanden minus vakantieperiode ongeveer 10 weken)

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • VOG Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.
  • G-Rekening De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.

De Wensen

  • Opleidingsniveau HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van: • Informatiemanagement • Bedrijfskundige Informatica • (Toegepaste) Informatica • Bestuurskunde met specialisatie in informatievoorziening • Of relevante ervaring in het sociaal domein gecombineerd met applicatiekennis van Centric Suites
  • Werkervaring • Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur met Centric Suites voor het Sociaal Domein (Wmo, Jeugd, Participatie). • Aantoonbare ervaring met het werken binnen gemeentelijke of andere overheidsorganisaties. • Ervaring met gebruikersondersteuning, het afhandelen van incidenten en wijzigingsverzoeken. • Bekend met gegevensuitwisseling en koppelingen zoals Suwinet, Digikoppeling of StUF.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox