Gemeente Rijswijk

Functioneel beheerder

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
De tijdelijke functioneel beheerder draagt zorg voor het beheer en de doorontwikkeling van Corsa en Smartdocuments. Wanneer de kandidaat ervaring heeft met DataMask is dat een pré. De kandidaat waarborgt de beschikbaarheid, kwaliteit en operationele werking van deze applicaties en ondersteunt gebruikers bij het oplossen van meldingen en het verbeteren van werkprocessen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Dagelijks beheer van de Corsa & Smartdocuments. Liefst ook DataMask
  • Kwaliteit en organisatie van data en inrichting van systemen bewaken
  • Afhandelen van tickets en meldingen van gebruikers (o.a. via Topdesk)
  • Ondersteunen bij rapportages en testing, inclusief het opstellen van testscripts
  • Fungeren als aanspreekpunt voor leveranciers en externe consultants bij complexe tickets

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Communicatieve vaardigheden: essentieel om te kunnen schakelen tussen gebruikers, ICT en leveranciers. Je vertaalt gebruikerswensen naar functionele specificaties en kunt helder uitleg geven over systeemfunctionaliteiten.​
  • Analytisch vermogen: het vermogen om incidenten, procesafwijkingen en systeemwensen te analyseren en structureel op te lossen.​
  • Klantgerichtheid: gebruikers ondersteunen bij hun werkzaamheden in Corsa, inclusief training, handleidingen en gebruiksadviezen.​
  • Plannen en organiseren: efficiënt omgaan met updates, wijzigingsverzoeken en de prioritering van incidenten in samenwerking met de leverancier of ICT-afdeling.​
  • Samenwerken en overtuigen: je werkt vaak samen met informatieadviseurs, Informatiebeheer, ICT en projectleiders, en moet draagvlak weten te creëren voor verbeteringen.​
  • Procesmatig denken: inzicht in informatie- en archiefprocessen.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Corsa, benoem duidelijk waar dit is opgedaan)
  • 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder;
  • 6. Per november 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
  • 2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Smartdocuments, benoem dit duidelijk in het cv;
  • 5. Aantoonbare werkervaring als functioneer beheerder Corsa;

De Wensen

  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een gemeente
  • 9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Smartdocuments, benoem dit duidelijk in het cv
  • 10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • 11. Uiterlijk per 1 december 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week
  • 8. Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ICT, Business IT

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox