Gemeente Zwolle

Functioneel beheerder

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving

functioneel beheerder

Dit zijn wij

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze 128.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s.
Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar
makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond.

De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze vernieuwende manier van samenwerken. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.
Een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan onze maatschappelijke opgaven.
Een stad waar mensen centraal staan. We zorgen voor elkaar en zijn er voor elkaar. Iedereen doet mee en iedereen doet ertoe. Zó doen we dat in Zwolle.

De afdeling
De 80 professionals van de afdeling Informatievoorziening (IV) ondersteunen de organisatie met (advies over) informatieproducten en systemen die data creëren of ontsluiten. Zij zijn leading bij het ontwerp en de realisatie van processen/systemen, projecten en programma’s op het gebied van digitale dienstverlening en informatievoorziening. De afdeling is verdeeld in de secties Strategie & Beleid, Advies & Realisatie en Beheer & Continuïteit.  

Beheer & Continuïteit
De sectie Beheer & Continuïteit beheert de IV-omgeving vanuit verschillende disciplines, zoals functioneel beheer, documentair informatiebeheer en changemanagement. Daarbij hebben wij veel contact met onze gebruikers, key-users én ICT-partners. We denken mee, signaleren knelpunten en ontwikkelmogelijkheden en richten onze beheerprocessen op een efficiënte en effectieve wijze in. Vernieuwingskracht en professionaliteit zijn onze belangrijkste pijlers. Onze focus voor de komende tijd ligt vooral op stabiliteit en continuïteit, change management, de applicatiearchitectuur en rationalisatie van het applicatielandschap.

Resultaat
Je ondersteunt de gebruikers van één of meerdere informatiesystemen. Het zwaartepunt ligt daarbij op de huidige Office pakketten en de migratie naar Office 365. Je zorgt dat specifieke wensen van gebruikers duidelijk geformuleerd worden en draagt bij aan het uitwerken van procesverbeteringen en het specificeren van requirements. Ook ondersteun je de organisatie bij de implementatie van de wijzigingen, voer je waar nodig (acceptatie)testactiviteiten uit en tref je  voorbereidingen voor het beheer ervan. Uiteraard documenteer je alles wat je doet.

Dit ben jij
Je hebt een HBO werk- en denkniveau en een relevante opleiding bij voorkeur op het gebied van Informatievoorziening. Je vindt het leuk om in een grote, maatschappelijke organisatie te werken die zich inzet voor de stad en de regio. In Zwolle kun je veel leren en krijg je de ruimte om je te ontwikkelen. Die kansen grijp je met beide handen aan.

Je communiceert makkelijk met mensen, luistert naar wensen, maar kan ook doordrukken als je iets wilt bereiken. Je kunt je totaal afsluiten en je concentreren op je werk, maar je vindt het een meerwaarde dat je samenwerkt in een team. Bovendien ben je goed in het analyseren van problemen en vind je altijd wel een oplossing.  
 
  • Wensen
    • Je hebt aantoonbaar ervaring met de implementatie van Microsoft Office 365 en de migratie vanuit oudere Office pakketten
    • MCSA certificeringen op het gebied van Office 365
    • Ervaring met Nintex werkstromen en Power Automate
    • BISL, ITIL, Prince2 en LEAN
    • Kennis van en ervaring met Topdesk
  • Eisen
    • Minimaal HBO, opleiding op het gebied van Informatiemanagement of ICT
    • 2 jaar werkervaring als functioneel beheerder bij een overheidsinstantie
    • Je hebt aantoonbaar werkervaring met kantoor- en werkplekautomatisering m.b.t. Office2013 en het gehele Office365 platform


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft werkervaring met kantoor- en werkplekautomatisering m.b.t. Office2013 en het gehele Office365 platform.
  • Kandidaat heeft 2 jaar werkervaring als functioneel beheerder bij een overheidsinstantie.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Informatiemanagement of ICT.
  • Aan de hand van cv, diploma’s en/of certificaten aantoonbaar beschikken over voldoende kennis van Informatiemanagement of ICT.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Je vindt het leuk om in een grote, maatschappelijke organisatie te werken die zich inzet voor de stad en de regio. In Zwolle kun je veel leren en krijg je de ruimte om je te ontwikkelen. Die kansen grijp je met beide handen aan. Je communiceert makkelijk met mensen, luistert naar wensen, maar kan ook doordrukken als je iets wilt bereiken. Je kunt je totaal afsluiten en je concentreren op je werk, maar je vindt het een meerwaarde dat je samenwerkt in een team. Bovendien ben je goed in het analyseren van problemen en vind je altijd wel een oplossing.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met O365 security en privacy producten en de migratie vanuit oudere Office pakketten Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of werkervaring in het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox