Gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel

Functioneel beheer Microsoft Teams en SharePoint

Gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Primaire taken 

Het ontvangen van (standaard)verzoeken / gebruikerswensen over SharePoint-functionaliteiten en deze inrichten, na overleg met ICT en/of IM- collega’s. Voorbeelden hiervan zijn het aanmaken en aanpassen van team- en projectensites en het fungeren als eerste aanspreekpunt hiervoor. 

Het ontvangen van vragen over Teams-functionaliteiten, het ondersteunen van gebruikers in het slim gebruik ervan en het digitaal werken verder aanjagen. 

Aanvullende taken: 

Het onderzoeken welke mogelijkheden Office 365 biedt, wat aansluit bij onze ontwikkelrichting en Informatiestrategie, en deze op gebruiksvriendelijke wijze implementeren. 

Overleg voeren met de ICT-collega’s welke mogelijkheden er zijn voor het modern en efficiënter inrichten van (nieuwe) functionaliteiten op het snijvlak van de helpdesk, digitaal (samen)werken, gebruikerswensen en technieken. Dit op enthousiaste wijze aanjagen, uitproberen en implementeren. 

 

De kandidaat is het eerste aanspreekpunt voor de organisatie en haar gebruikers als het gaat om Microsoft Teams en SharePoint vragen.

Heeft uitgebreide kennis van de mogelijkheden binnen SharePoint en Teams en de beschikbare apps om het flexibel (thuis)werken en vergaderen nog slimmer te organiseren. Inzicht in de gebruikersomgeving, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie, en de behoeften van gebruikers. Voor deze functie is een servicegerichte en vernieuwende instelling erg belangrijk! Communiceert gemakkelijk met gebruikers en andere collega's. Is tegelijk ook nauwkeurig en zelfstandig.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring met een actieve benadering van gebruikers en het hen faciliteren in slimme digitale oplossingen op het gebied van digitaal samen werken (blijkt uit motivatie)
  • Aantoonbare kennis van ICT-werkprocessen en de voordelen die Teams en Office 365 daarvoor beschikbaar hebben​ (blijkt uit werkervaring en motivatie)
  • Kennis van en ervaring met Sharepoint en Microsoft Teams (apps op het gebied van digitaal samen werken)
  • Afgeronde opleiding op het gebied van ICT of informatica
  • MBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als functioneel Beheerder Sharepoint en Teams. Als volwaardige functie en geen deeltaak binnen een ICT-functie.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021 voor 20-24 uur per week. De gesprekken vinden plaats op woensdag 2 december. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Uit de motivatiebrief blijkt dat de kandidaat initiatief toont, kennis heeft van (nieuwe) mogelijkheden binnen Teams en SharePoint en daar graag (veilig) mee experimenteert ten behoeve van de gebruikers.
 0=niet
 1= zeer gering
 2 = matig
 3 = voldoende
 4=ruim voldoende
 5= uitstekend
  • Uit de motivatiebrief blijkt een zelf organiserend vermogen, een doener. 
 0=niet
 1= zeer gering
 2 = matig
 3 = voldoende
 4=ruim voldoende
 5= uitstekend
  • Uit motivatiebrief blijkt dat de kandidaat ​gebruikerswensen makkelijk, pragmatisch en zelfstandig kan omzetten in oplossingen/faciliteiten.
 0=niet
 1= zeer gering
 2 = matig
 3 = voldoende
 4=ruim voldoende
 5= uitstekend
  • Uit motivatiebrief blijkt dat de kandidaat een aanjager, verbindend en enthousiasmerend is.
 0=niet
 1= zeer gering
 2 = matig
 3 = voldoende
 4=ruim voldoende
 5= uitstekend
  • Uit motivatiebrief blijkt dat de kandidaat inzicht heeft in de gebruikersomgeving van een gemeentelijke organisatie.
 0=niet
 1= zeer gering
 2 = matig
 3 = voldoende
 4=ruim voldoende
 5= uitstekend
  • Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (niet = 0, 1-2 jaar = 3, >2 jaar =5)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox