Gemeente Rotterdam

Financieel medewerker

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van de cijfers en zet je graag in om het Purchase to Pay proces vlot te laten verlopen en contracten en facturen te beheren. Jij levert daarmee een essentiële bijdrage aan de opgave Vluchtelingen door te zorgen voor snelle opdrachten en snelle betalingen aan onze leveranciers.

Jouw functie

Als financieel medewerker binnen het team financiën van het programma bureau ondersteunen we de programma organisatie voor de opvang van vluchtelingen. Hierbij ligt je primaire focus op het maken van bestelaanvragen, het beheren van contracten, het doen van ontvangstboekingen en het achterhalen van de oorzaak van factuurblokkades en deze oplossen. Je zult je daarom bewegen tussen de afdelingen crediteuren, inkoop en de OVO-organisatie. Samen met je collega’s zorg je dat de verschillende kosten, met de juiste onderbouwing in de boeken landen en dat dit proces steeds soepeler gaat verlopen.

Jouw profiel

Jij bent een proactieve aanpakker die zich thuis voelt in een dynamische omgeving. Je houdt van secuur werken en je krijgt energie van administratieve werkzaamheden. Het lukt jou ten alle tijden het overzicht te bewaren. Je schakelt moeiteloos tussen de verschillende werkzaamheden en als je ruimte voor verbetering ziet, pak je daar een pro-actieve rol in. Het werken voor een crisis-organisatie neemt de nodige hectiek met zich mee; toch weet jij je hoofd koel te houden. Vanzelfsprekend ben je communicatief vaardig.

 

De Eisen

  • Aantoonbare 2 jaren werkervaring en systeemkennis van Oracle EBS.
  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding
  • Minimaal 1 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie van meer dan 100000 inwoners.
  • Minimaal zes maanden werkervaring binnen de financiële afdeling van een gemeentelijk programma of afdeling die zich met de financiële regelingen rond de vluchtelingenproblematiek bezighoudt.

De Wensen

  • Een afgeronde Hbo-opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, Economie of Accounting.
  • Aantoonbare kennis van het bestellen tot betalen proces binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis over het voeren van een verplichtingenadministratie opgedaan vanuit eerdere werkervaring.
  • Aantoonbare ervaring met procesverbeteringen opgedaan vanuit werkervaring
  • Aantoonbare gevorderde kennis en vaardigheid in Excel (draaitabellen, formules als: verticaal zoeken, gecombineerde als formules, powerquery).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox