Gemeente Leiden

Financieel medewerker

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

Achtergrond van de opdracht

De gemeente Leiden en haar regiopartners werken aan de implementatie van een nieuw financieel systeem. Om de continuïteit van de reguliere werkzaamheden te waarborgen, is tijdelijke versterking binnen het team Financieel Beheer en Debiteuren noodzakelijk. Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren financieel medewerker met aantoonbare ervaring in het opstellen, controleren en verwerken van memorialen binnen een gemeentelijke administratie.

Omschrijving van de werkzaamheden

De opdrachtnemer verricht onder andere de volgende werkzaamheden:

  • Opstellen, toetsen en verwerken van (correctie)memorialen in de financiële administratie.

  • Controleren van aangeleverde memorialen op juistheid, volledigheid en rechtmatigheid, conform wet- en regelgeving.

  • Afstemmen van boekingen met financieel adviseurs.

  • Verwerken van gegevens uit aanverwante systemen, zoals salarisadministratie, subsidies en kasstromen.

  • Voorbereiden en opleveren van balansdossiers ten behoeve van de jaarrekening.

  • Bijdragen aan een correcte, tijdige en controleerbare financiële verslaglegging.

De Eisen

  • Eis 4 Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in financiële administratie;
  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1 Kandidaat is geen ZZP’er
  • Eis 2 (Uiterlijke) startdatum op 1 augustus 2025
  • Eis 3  Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Eis 5 Aantoonbare ervaring met het verwerken van memorialen en het werken met financiële administratiesystemen.

De Wensen

  • Wel of geen zzp’er In het kader van de wet DBA en de af te sluiten overeenkomst vernemen wij graag of de door u aangeboden kandidaat een zzp'er betreft. Betreft de door u aangeboden kandidaat/u een zzp'er? - Ja, zzp’er met bemiddeling van een intermediair - Ja, zzp’er zonder bemiddeling van een intermediair - Nee, mijn aangeboden kandidaat betreft geen zzp’er
  • Subgunningscriterium 1: CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten) Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: recente werkervaring (in de afgelopen 3 jaar) bij een gemeente of regio-organisatie; voorkeur voor een afgeronde opleiding in een financiële richting; ervaring met jaarrekeningtrajecten, balansdossiers en het controleren van tussenrekeningen, WKR controle en BTW-verwerkingen; ervaring met procesmatig werken en administratieve kwaliteitsborging; kennis van relevante financiële software en systemen (Decade, Cognos en SAP S/4HANA). Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten) De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; toelichting op de ervaring met jaarrekeningtrajecten, balansdossiers en het controleren van tussenrekeningen, WKR controle en BTW-verwerkingen; toelichting op de ervaring met procesmatig werken en administratieve kwaliteitsborging; communicatief vaardig;  samenwerkingsgericht;  analytisch vermogen; politieke- en organisatie sensitiviteit; stressbesteding
  • Prijs Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon
  • Prijs In onderstaand vak vult u het uurtarief van de kandidaat in exclusief btw. Let op: In deze aanvraag geldt een maximumtarief van €80,00 inschrijvingen met een hoger tarief zullen terzijde worden gelegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 juli 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox