Gemeente Noordoostpolder

Financieel adviseur Sociaal Loket

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Voor het cluster Klant Contact Centrum (KCC) zijn wij op zoek naar een

FINANCIEEL ADVISEUR SOCIAAL LOKET


Dit ga je doen
In de gemeente Noordoostpolder hebben wij een financieel loket ingericht. Het doel van het financieel loket is dat meer mensen met (dreigende) schulden tijdig worden gevonden en direct worden geholpen, verwezen naar passende ondersteuning of verwezen naar schuldhulpverlening. Door middel van vroegsignalering komen we sneller in contact met inwoners met (dreigende) problematische schulden. Zo worden signalen tijdig opgepakt en in afstemming met de meest voorkomende schuldeisers opgepakt. Hierdoor wordt oplopende problematiek en een stapeling van schulden  voorkomen.
De gemeente staat in het brede sociale domein niet alleen in de aanpak van armoede. Scholen, maatschappelijk middenveld en vrijwilligers hebben een belangrijke rol. En ook met de meest voorkomende schuldeisers maken we afspraken over de aanpak.  Samen met deze partners moet verder gewerkt worden aan een sluitend preventief aanbod. 
Onze huidige financieel adviseur wordt opgevolgd door een talentvolle interne kandidaat. Wij zoeken een ervaren, deskundige financieel adviseur die met haar en de medewerker vroegsignalering het financieel loket verder ontwikkelt. Dat doe je door (samen) de intake gesprekken te voeren, actief kennis over te dragen over het vakgebied en mee te werken aan een sluitend preventief aanbod.

Dit breng je mee

  • Je hebt een visie op het vakgebied en bent in staat het financieel loket met de betrokken medewerkers verder te ontwikkelen;
  • Je hebt kennis van de actuele wet/ en regelgeving, de inhoud en werkwijze van de schulddienstverlening en overige relevante regelingen;
  • De sociale zekerheidswetgeving, de toeslagen en het gemeentelijk minimabeleid kennen voor jou geen geheimen en ook de werking van beslagvrije voet, VTLB, minnelijke en wettelijke schuldregelingen zijn jou bekend;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding op economisch/financieel/sociaal en/of juridisch gebied;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de sociaal juridische dienstverlening;
  • Je legt makkelijk verbinding en samenwerken is je vanzelfsprekend;
  • Je bent proactief en benut de kansen die je ziet om de uitvoering van en samenwerking binnen de toegang en het sociaal domein te verbeteren.


Waar ga je werken?
Het financieel loket is onderdeel van het Klant Contact Centrum. In het KCC wordt de dienstverlening voelbaar. Inwoners en bedrijven hebben via de balie, telefoon, e-mail of social media dagelijks contact met onze medewerkers van het team Receptie & Telefonie, team Woonomgeving, team Loket Sociaal Domein en het team Burgerzaken. Het zijn belangrijke ingangen voor onze brede dienstverlening. Dat betekent dat bereikbaarheid en kennis van onze processen belangrijk zijn om goed te kunnen helpen.
Ongeveer 40 medewerkers geven hier invulling aan binnen de verschillende vakgebieden.
Medewerkers van het KCC werken in roosters om de continuïteit van de dienstverlening te borgen.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een op CV aantoonbare HBO opleiding afgerond op economisch/financieel/sociaal en/of juridisch gebied
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in de sociaal juridische dienstverlening. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van de actuele wet en regelgeving, de inhoud en werkwijze van de schulddienstverlening en overige relevante regelingen. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft kennis van sociale zekerheidswetgeving, de toeslagen en het gemeentelijk minimabeleid + de werking van beslagvrije voet, VTLB, minnelijke en wettelijke schuldregelingen. Dit blijkt duidelijk.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - legt makkelijk verbinding en samenwerking is vanzelfsprekend - proactief en benut de kansen die je ziet om de uitvoering van en samenwerking binnen de toegang en het sociaal domein te verbeteren. - visie op het vakgebied en in staat het financieel loket met de betrokken medewerkers verder te ontwikkelen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox