BEL Combinatie
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
17 mei 2024
17 november 2024
Opdracht
Binnen deze complexe organisatie ben jij degene die de P&C van de gemeente Laren mede opstelt en verder brengt. Je levert een belangrijke bijdrage aan de jaarrekening van de gemeente Laren en ook aan de kadernota en de begroting van de gemeente Laren die komende maanden opgesteld moeten worden. Daarnaast werk je mee aan het opstellen van bijvoorbeeld de belastingverordeningen voor gemeente Laren die in de basis worden opgesteld door de collega’s van onze belastingsamenwerking. Je beoordeeld de B&W-adviezen voor de gemeente Laren m.b.t. de financiële component. Ook andere financiële werkzaamheden komen vast en zeker op jouw pad. Je klanten zijn de collega’s binnen het team C&F, de directie, het MT en portefeuillehouder financiën van de gemeente Laren. Jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.
We hebben naast het cluster P&C, ook een cluster Financiële Administratie en we hebben een aantal collega’s die zich bezig houden met de AO-IC en kwaliteitszorg. Binnen het cluster P&C is er een coördinator van het P&C-proces (gericht op de planning en monitoring van dit proces) een aantal financieel accounthouders voor iedere gemeente en een aantal financieel teamadviseurs voor de teams binnen de BEL-combinatie. Waar de teamadviseurs de informatie ophalen uit de organisatie, zijn de accounthouders juist de schakel tussen hen en het bestuur. De coördinator plant en monitort dit proces. De collega die wij nu zoeken is dus één van die financieel accounthouders (specifiek voor gemeente Laren). Dit houdt onder meer in dat je:
Binnen het cluster P&C gaat veel tijd zitten in de totstandkoming van de P&C-producten. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar dat loopt best stroef. Jij bent de persoon die de doorontwikkeling aanjaagt.
Inhoudelijk ben je goed op de hoogte van wat er speelt binnen het vakgebied. Je hebt kennis van de BBV en hebt kennis van financiële systemen. Tegelijk ben je gericht op de verbinding met de andere geledingen binnen onze organisatie en ben je altijd op zoek naar de groei voor de organisatie.
Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:
Het is van belang dat je inzicht hebt in – en gevoel hebt bij het politieke krachtenveld van niet één, maar drie gemeenten. Dat vraagt flexibiliteit en een brede blik, maar ook het vermogen om de grenzen te bewaken.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/ Planning & Control;
Aanwezig op kantoor in 50% van de tijd, in ieder geval op donderdag, andere dagen in overleg;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een financiële en/of economische richting;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur/planning & Control bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke P&C in de afgelopen 5 jaar;
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en gemeentewet;
Een maximumuurtarief van € 100,- euro exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox