Gemeente Kampen

Financieel adviseur

Gemeente Kampen

De opdracht­omschrijving


Gemeente Kampen zoekt wegens een vervanging een 
  Financieel adviseur  voor 28-36 uur per week
voor de periode van april tot en met december 2024

Algemene informatie
Als financieel adviseur werk je bij het onderdeel Financiën van de afdeling Advies en bedrijfsvoering. De andere onderdelen zijn: Communicatie, Juridische zaken en Personeel & Organisatie. De afdeling Advies en bedrijfsvoering is één van de elf afdelingen van de gemeente Kampen. Samen met je collega’s ondersteun en adviseer je de organisatie en de andere afdelingen op financieel gebied.

Wat wordt er van je verwacht?
Je adviseert over financiële vraagstukken die spelen op de afdelingen waar jij aan verbonden bent. Je vervangt de financieel adviseur van de afdelingen Dat zijn in ieder geval de afdeling Dienstverlening en Informatie, de Ondernemingsraad, de Griffie en het samenwerkingsverband Shared Services Center ONS. Daarnaast ondersteun je financieel adviseurs in het fysiek domein bij de advisering van hun afdelingen. Je bent dé financiële adviseur van ‘jouw’ afdeling en tegelijk belast met het uitoefenen van de financial control daarvan. Je bent een sparringpartner voor de afdelingshoofden, je collega’s en het bestuur. Je draagt bij aan de planning-en-control-cyclus. Je regisseert en adviseert over financiële beleidsstukken als perspectiefnota, begroting, bestuursrapportage en jaarstukken in overleg met ‘jouw’ afdelingen. Ook draag je bij aan de versterking van de interne financiële beheersing van onze organisatie. Samen met je collega’s ontwikkel je financiële uitgangspunten en werkwijzen hiervoor en actualiseert deze. 

Wat breng je mee?

  • Je bent in staat een casus en een uitgewerkt voorstel te beoordelen op financiële consequenties en hierover een helder en onderbouwd financieel advies te geven aan de schrijver van het stuk en/of een afdelingshoofd;
  • Je weet waar je over praat en kunt jouw verhaal beargumenteerd en met overtuiging brengen;
  • Je werkt je zelfstandig en zoekt op tijd de verbinding met collega’s van de eigen afdeling en andere afdeliingen;
  • Je bent integer en onafhankelijk.
  • Je hebt aantoonbare kennis van financiën en een relevant HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring als financieel adviseur; recente ervaring bij een gemeente is een pré;
  • Je hebt ervaring in het beheer van de activa en binnenkomende subsidies, waaronder de SISA-verantwoording;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • Je legt gemakkelijk contact en bent initiatiefrijk;
  • Je bent in staat om samen te werken en bent een teamspeler met oog voor verbeteringen;
  • Je bent accuraat, analytisch, discreet, proactief en servicegericht

Wat bieden wij?
We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een betrokken en vooruitstrevende gemeente die veel mogelijk maakt. Als medewerker krijg je alle ruimte om initiatief te nemen. We werken op basis van vertrouwen. Waar, wanneer en hoe je werkt bepaal je zelf, zolang je de samenwerking met collega’s en opdrachtgevers georganiseerd hebt. We stimuleren durf en lef. Het is een uitdagende en afwisselende tijdelijke functie bij een vooruitstrevende gemeente voor 32 t/m 36 uur per week;

Over de gemeente Kampen
De gemeente Kampen is een inclusieve organisatie. Wij geloven dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je eigen achtergrond en voorkeuren mee. We nodigen graag iedereen die voldoet aan het profiel uit om te reageren.
Kampen is een gemeente die volop in ontwikkeling is en groeit. Het is hier goed wonen, werken en verblijven met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Tegelijk staan we voor grote opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie van economie en landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. Groei van de gemeente vraagt ook om een verdere verbetering van onze dienstverlening. Dit zijn allemaal redenen om te investeren in de groei van onze organisatie. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s die met ons werken aan de opgaven en ambities waarvoor we in onze gemeente staan.
De gemeente Kampen heeft met haar 54.000 inwoners en straks zo’n 500 medewerkers een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om iedereen persoonlijk te kennen. Dat vinden we ook belangrijk in Kampen.
Professionaliteit en het verlenen van optimale dienstverlening aan burgers en bedrijven staat centraal. In Kampen werken we resultaatgericht, op basis van vertrouwen.
De organisatie ontwikkelt zich voortdurend. We focussen ons op een betere dienstverlening en omgevingsgericht werken. We zijn een lerende organisatie. Voor de medewerkers gelden de principes eigenaarschap, minder hiërarchie en meer zelforganisatie.
De gemeente Kampen is een inclusieve organisatie. Wij geloven dat we met een diverse samenstelling van het personeel beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving.

De Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als financieel adviseur
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • Minimaal een relevante financiële HBO opleiding afgerond.
  • Minimaal 1 jaar ervaring als financieel adviseur bij een gemeente, waterschap of provincie
  • Op CV aantoonbare kennis van en ervaring met SISA.
  • Op CV aantoonbare kennis van en ervaring in werken met Key2FInanciën en LIAS
  • De gesprekken vinden plaats op 5 april tussen 09:00 en 13:00 uur. De gesprekken vinden plaats op het gemeentehuis. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent in staat een casus en een uitgewerkt voorstel te beoordelen op financiële consequenties en hierover een helder en onderbouwd financieel advies te geven aan de schrijver van het stuk en/of een afdelingshoofd; - Je weet waar je over praat en kunt jouw verhaal beargumenteerd en met overtuiging brengen; - Je werkt zelfstandig en zoekt op tijd de verbinding met collega’s van de eigen afdeling en andere afdeliingen; - Je bent integer en onafhankelijk. - Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden; - Je legt gemakkelijk contact en bent initiatiefrijk; - Je bent in staat om samen te werken en bent een teamspeler met oog voor verbeteringen; - Je bent accuraat, analytisch, discreet, proactief en servicegericht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox