Gemeente Rotterdam
max €50 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
25 januari 2024
31 augustus 2024
Waar ben jij van?
Als facilitair servicedesk medewerker ben je de spin in ’t web als het gaat om vragen op facilitair gebied. Deze functie vraagt om een proactieve, stressbestendige en servicegerichte medewerker, die het leuk vindt om te werken in een zeer dynamische werkomgeving. Je heet mensen welkom in onze tijdelijke opvanglocaties, regelt kleine klusjes die door de dag naar boven komen en ondersteunt de locatiemanager op facilitair gebied. Zo draag je bij aan een fijne goed geordende werk- en woonomgeving voor jouw collega’s en de vluchtelingen.
Jouw functie
Als facilitair servicedesk medewerker ondersteun en ontzorg je de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Je wordt samen met een andere collega het eerste aanspreekpunt voor alle meldingen die binnenkomen en zorgt voor een goede coördinatie van al deze vragen. Dit zijn veelal (storings)meldingen, maar kunnen ook vragen en/of wensen zijn. Elke melding wordt gecontroleerd op volledigheid en duidelijkheid. Je durft door te vragen, indien de probleem- of vraagstelling niet goed geformuleerd is, totdat jij duidelijk hebt wat het probleem is. Vragen of meldingen handel je zelfstandig af of zet je door naar de huismeester of een externe leverancier. Complexere situaties zet je door naar de facilitair locatiemanager. Vervolgens zet je de juiste lijnen uit om de melding af te handelen en houdt de aanvrager op de hoogte van de voortgang. Je communiceert met collega’s, accounthouders, zorgpartijen en leveranciers.
Het is belangrijk dat je het overzicht houdt over alle meldingen. Staat een melding te lang open dan bel of mail je de uitvoerder en zorg je dat het alsnog geregeld wordt. Is de melding afgehandeld dan koppel je dat terug aan de melder.
Je hebt dus een echt cruciale rol, bent veelzijdig bezig en jouw taken zijn zeer verschillend. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
• Alle facilitaire meldingen die binnenkomen beoordelen
• Borgen van alle meldingen in het meldingenbeheersysteem (FMIS)
• Uitzetten van acties bij elke melding naar personen en/of partijen
• Voortgang bewaken, terugkoppelingen verzorgen, etc,
• Alle administratieve handelingen die daaruit voortkomen
• Aansturen huismeester (planning en taken)
• 1e Aanspreekpunt voor in- en externe partijen zoals leveranciers
• Communicatie met melders, leveranciers en andere stakeholders
• Beheren en archivering van documenten in MS Teams
• Wekelijks over panden en trends doorspreken met facilitair locatiemanagers
Jouw profiel
Wij zijn op zoek naar een facilitair servicedesk medewerker in een zeer uitdagende omgeving en werkveld. Het werken in dit project kan uitdagend zijn omdat de tijdsdruk regelmatig hoog is. Je houdt ervan om te pionieren in een zeer complexe en dynamische omgeving. Ondanks de dagelijkse hectiek blijf je rustig en behoud je het overzicht. Je bent accuraat en treedt proactief op indien nodig.
Het steeds schakelen met verschillende partijen en werkzaamheden geeft jou energie. Wel vraagt dit ook om sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je kan omgaan met belangentegenstellingen. Het is hiervoor van belang dat je stressbestendig bent. Je gaat zelfstandig en projectmatig te werk, houdt van afwisseling en bent in staat om structuur en overzicht aan te brengen en prioriteiten te stellen die leiden tot een optimale dienstverlening. Je werkt nauw samen met de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Door de facilitair locatiemanagers te ontzorgen kunnen zij zich focussen op de complexere vraagstukken.
Eisen
Een afgeronde HBO Facility Management opleiding;
Minimaal 6 maanden ervaring in de functie van servicedesk medewerker;
Aantoonbare ervaring met het beheren van een functionele mailbox, opgedaan vanuit eerdere werkervaring;
Aantoonbare ervaring met documentbeheer en archivering;
Aantoonbare beheersing van Microsoft Suite, opgedaan vanuit eerdere werkervaring.
Wensen
Aantoonbare ervaring met projectmatig werken opgedaan vanuit eerdere werkervaring;
Aantoonbare ervaring met een meldingsbeheersysteem (FMIS) opgedaan vanuit eerdere werkervaring;
Aantoonbare ervaring met het werken met vluchtelingen.
Aantoonbare werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners.
Ervaring met het werken aan de hand van demarcatielijsten, opgedaan uit werkervaring.
De afdeling
Het programmabureau faciliteert het programma Vluchtelingen in praktische zin. We houden ons bezig met advisering en uitvoering van de bedrijfsvoering, en in het bijzonder: HR, ICT, inkoop, huisvesting, financiën, juridische zaken en informatiebeheer en interne communicatie. We geven bijvoorbeeld uitvoering aan: vastlegging en bewaking van middelen, contracten en opdrachten. Daarnaast zorgen we ervoor dat we voldoende op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de programma-organisatie, zodat we kunnen ‘meebewegen’ en proactief
kunnen adviseren.
Het team Facilitair zorgt ervoor dat tijdelijke (opvang)locaties een fijne plek zijn om te wonen. De kerntaak van het team Facilitair is het inrichten en beheren van tijdelijke opvanglocaties. Binnen dit team komen echt alle onderdelen van het facilitaire werkveld langs en door de schaalgrootte van het aantal opvanglocaties is deze functie zeer gevarieerd.
Onze organisatie
Programma Vluchtelingen voert extra taken uit op het gebied van de vluchtelingencrisis. Veel Oekraïense vluchtelingen zoeken onderdak in Europa, zo ook in Nederland. De gemeente heeft daarom besloten om zo’n 2.000 Oekraïense vluchtelingen in Rotterdam op te vangen. Collega’s in onze organisatie zijn hiervoor aan zet en hard aan het werk.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox