Gemeente Rotterdam

Facilitair servicedesk medewerker - programma vluchtelingen

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Als facilitair servicedesk medewerker ben je de spin in ’t web als het gaat om vragen op facilitair gebied. Deze functie vraagt om een proactieve, stressbestendige en servicegerichte medewerker, die het leuk vindt om te werken in een zeer dynamische werkomgeving. Je heet mensen welkom in onze tijdelijke opvanglocaties, regelt kleine klusjes die door de dag naar boven komen en ondersteunt de locatiemanager op facilitair gebied. Zo draag je bij aan een fijne goed geordende werk- en woonomgeving voor jouw collega’s en de vluchtelingen.

Jouw functie

Als facilitair servicedesk medewerker ondersteun en ontzorg je de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Je wordt samen met een andere collega het eerste aanspreekpunt voor alle meldingen die binnenkomen en zorgt voor een goede coördinatie van al deze vragen. Dit zijn veelal (storings)meldingen, maar kunnen ook vragen en/of wensen zijn. Elke melding wordt gecontroleerd op volledigheid en duidelijkheid. Je durft door te vragen, indien de probleem- of vraagstelling niet goed geformuleerd is, totdat jij duidelijk hebt wat het probleem is. Vragen of meldingen handel je zelfstandig af of zet je door naar de huismeester of een externe leverancier. Complexere situaties zet je door naar de facilitair locatiemanager. Vervolgens zet je de juiste lijnen uit om de melding af te handelen en houdt de aanvrager op de hoogte van de voortgang. Je communiceert met collega’s, accounthouders, zorgpartijen en leveranciers.

Het is belangrijk dat je het overzicht houdt over alle meldingen. Staat een melding te lang open dan bel of mail je de uitvoerder en zorg je dat het alsnog geregeld wordt. Is de melding afgehandeld dan koppel je dat terug aan de melder.

 

Je hebt dus een echt cruciale rol, bent veelzijdig bezig en jouw taken zijn zeer verschillend. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:

Alle facilitaire meldingen die binnenkomen beoordelen

Borgen van alle meldingen in het meldingenbeheersysteem (FMIS)

Uitzetten van acties bij elke melding naar personen en/of partijen

Voortgang bewaken, terugkoppelingen verzorgen, etc,

Alle administratieve handelingen die daaruit voortkomen

Aansturen huismeester (planning en taken)

1e Aanspreekpunt voor in- en externe partijen zoals leveranciers

Communicatie met melders, leveranciers en andere stakeholders

Beheren en archivering van documenten in MS Teams

Wekelijks over panden en trends doorspreken met facilitair locatiemanagers

Jouw profiel

Wij zijn op zoek naar een facilitair servicedesk medewerker in een zeer uitdagende omgeving en werkveld. Het werken in dit project kan uitdagend zijn omdat de tijdsdruk regelmatig hoog is. Je houdt ervan om te pionieren in een zeer complexe en dynamische omgeving. Ondanks de dagelijkse hectiek blijf je rustig en behoud je het overzicht. Je bent accuraat en treedt proactief op indien nodig.

Het steeds schakelen met verschillende partijen en werkzaamheden geeft jou energie. Wel vraagt dit ook om sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je kan omgaan met belangentegenstellingen. Het is hiervoor van belang dat je stressbestendig bent. Je gaat zelfstandig en projectmatig te werk, houdt van afwisseling en bent in staat om structuur en overzicht aan te brengen en prioriteiten te stellen die leiden tot een optimale dienstverlening. Je werkt nauw samen met de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Door de facilitair locatiemanagers te ontzorgen kunnen zij zich focussen op de complexere vraagstukken.

Eisen

Een afgeronde HBO Facility Management opleiding;

Minimaal 6 maanden ervaring in de functie van servicedesk medewerker;

Aantoonbare ervaring met het beheren van een functionele mailbox, opgedaan vanuit eerdere werkervaring;

Aantoonbare ervaring met documentbeheer en archivering;

Aantoonbare beheersing van Microsoft Suite, opgedaan vanuit eerdere werkervaring.

Wensen

Aantoonbare ervaring met projectmatig werken opgedaan vanuit eerdere werkervaring;

Aantoonbare ervaring met een meldingsbeheersysteem (FMIS) opgedaan vanuit eerdere werkervaring;

Aantoonbare ervaring met het werken met vluchtelingen.

Aantoonbare werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners.

Ervaring met het werken aan de hand van demarcatielijsten, opgedaan uit werkervaring.

De afdeling

Het programmabureau faciliteert het programma Vluchtelingen in praktische zin. We houden ons bezig met advisering en uitvoering van de bedrijfsvoering, en in het bijzonder: HR, ICT, inkoop, huisvesting, financiën, juridische zaken en informatiebeheer en interne communicatie. We geven bijvoorbeeld uitvoering aan: vastlegging en bewaking van middelen, contracten en opdrachten. Daarnaast zorgen we ervoor dat we voldoende op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de programma-organisatie, zodat we kunnen ‘meebewegen’ en proactief

kunnen adviseren.

Het team Facilitair zorgt ervoor dat tijdelijke (opvang)locaties een fijne plek zijn om te wonen. De kerntaak van het team Facilitair is het inrichten en beheren van tijdelijke opvanglocaties. Binnen dit team komen echt alle onderdelen van het facilitaire werkveld langs en door de schaalgrootte van het aantal opvanglocaties is deze functie zeer gevarieerd.

Onze organisatie

Programma Vluchtelingen voert extra taken uit op het gebied van de vluchtelingencrisis. Veel Oekraïense vluchtelingen zoeken onderdak in Europa, zo ook in Nederland. De gemeente heeft daarom besloten om zo’n 2.000 Oekraïense vluchtelingen in Rotterdam op te vangen. Collega’s in onze organisatie zijn hiervoor aan zet en hard aan het werk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Schrijft u als Inschrijver zelfstandig in? (zijnde; niet in combinatie)
  • Vanaf heden is het niet meer nodig om deze documenten te uploaden in Mercell. In plaats daarvan vragen wij u deze documenten wel op te vragen bij de kandidaat en in eigen beheer te houden tot tenminste 12 maanden na afloop van de opdracht inclusief eventuele verlengingen en daarbij vragen wij u akkoord te gaan met onderstaande. Opdrachtnemer gaat akkoord met onderstaande voorwaarden: 1. Opdrachtnemer garandeert dat hij voorafgaand aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund beschikt over:  een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring informatiegebruik en geheimhouding; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Integriteits- en geheimhoudingsverklaring; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring arbeidsverleden; een Verklaring omtrent het gedrag op punten 11, 12 en 13 van de kandidaat, tenzij dit anders is aangegeven in het functieprofiel,  die niet ouder is dan 5 jaar ten opzichte van de datum waarop de opdracht definitief wordt gegund en waaruit geen bezwaren blijken ten aanzien van het inzetten van de kandidaat op de opdracht (VOG). Opdrachtnemer garandeert dat hij ook tijdens de gehele looptijd van de opdracht beschikt over een geldige VOG van de kandidaat; 2. Opdrachtnemer is van rechtswege in verzuim op het moment dat hij de verplichting in het eerste lid niet uiterlijk voorafgaande aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund is nagekomen.  3. De gemeente Rotterdam is gerechtigd om van Opdrachtnemer te verlangen dat hij op eerste verzoek met (de hierboven genoemde) relevante stukken aantoont dat hij de verplichting uit lid 1 (tijdig) is nagekomen. 4. Indien bij Opdrachtnemer het vermoeden bestaat of redelijkerwijs zou moeten bestaan dat hij de verplichting uit het eerste lid niet (tijdig) zal kunnen nakomen, dient hij de gemeente Rotterdam hiervan onverwijld schriftelijk op de hoogte te brengen via de algemene mailbox [servicepuntexterneinhuur@rotterdam.nl] met vermelding van de naam van de kandidaat en het specifieke tendernummer. 5. Opdrachtnemer kan zich jegens de gemeente Rotterdam niet op overmacht beroepen terzake de niet nakoming van de verplichtingen uit deze bepaling. 6. Indien Opdrachtnemer één of meerdere van zijn verplichtingen uit deze bepaling niet of niet tijdig nakomt, is hij aansprakelijk voor alle schade die de gemeente Rotterdam daardoor lijdt of nog zal lijden. Onverminderd de rechten die de gemeente Rotterdam heeft op grond van de wet, is hij in dat geval gerechtigd om:   zijn verplichtingen uit de opdracht tot plaatsing van de kandidaat op te schorten en/of de geleden of nog te lijden schade als gevolg van de tekortkoming te verrekenen met (toekomstige) vorderingen die de Opdrachtnemer heeft op de gemeente Rotterdam en/of de kandidaat per direct op non-actief te stellen en/of de Opdracht tot plaatsing van de kandidaat (definitief) te beëindigen.   7. Voorafgaande aan een eventuele plaatsing informeert Opdrachtnemer de kandidaat over de noodzaak om de documenten genoemd in het eerste lid op tijd bij Opdrachtnemer aan te leveren en over de gevolgen (non-actiefstelling en/of beëindiging opdracht tot plaatsing) die de gemeente Rotterdam kan verbinden aan de niet nakoming van deze verplichting.
  • Geschiktheid Kandidaat Inschrijver verklaart dat de kandidaat geschikt is voor inzet op de opdracht. Hiertoe heeft Inschrijver ten minste: De inhoud van deze uitvraag gelezen en begrepen. Onder de inhoud van deze uitvraag verstaan wij het volgende: het functieprofiel of opdrachtomschrijving behorend bij deze uitvraag; de van toepassing zijnde voorwaarden; Middels passende en realistische selectie- en screeningsinstrumenten de volgende zaken vastgesteld: dat de kandidaat volledig voldoet aan alle in deze uitvraag gestelde eisen; dat inzet van de kandidaat tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie leidt; dat uit het (arbeids)verleden van de kandidaat geen bezwaren ten aanzien van inzet op de opdracht blijken: Kandidaat is afgelopen 2 jaar niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.

De Wensen

  • GEGEVENS FACTURERENDE PARTIJ Bent u als u de Opdracht gegund krijgt ook de facturerende partij?
  • Een afgeronde HBO Facility Management opleiding; Minimaal 6 maanden ervaring in de functie van servicedesk medewerker; Aantoonbare ervaring met het beheren van een functionele mailbox, opgedaan vanuit eerdere werkervaring; Aantoonbare ervaring met documentbeheer en archivering; Aantoonbare beheersing van Microsoft Suite, opgedaan vanuit eerdere werkervaring.
  • Systeemkennis De kandidaat beschikt over de volgende systeem kennis: De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met een meldingsbeheersysteem (FMIS) opgedaan vanuit eerdere werkervaring.   Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde systeem kennis beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde systeem kennis te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie. (Pas tekst vraag aan)
  • Aanvullende Ervaring   De kandidaat heeft ervaring met het werken aan de hand van demarcatielijsten (opgedaan uit werkervaring).
  • Ervaring in de gevraagde functie Geef aan in welke mate de kandidaat in relatie tot deze uitvraag aantoonbaar beschikt over de volgende ervaring. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde ervaring beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde ervaring te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie. - De kandidaat heeft Aantoonbaar ervaring met projectmatig werken opgedaan vanuit eerdere werkervaring - De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken met vluchtelingen - De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox