Universiteit van Amsterdam

Facilitair manager roeterseilandcampus (rec)

Universiteit van Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Hogeschool van Amsterdam (HvA): twee topinstellingen voor hoger onderwijs en wetenschap, met één gezamenlijke dienst Facility Services.

Facility Services (FS) heeft een bijzondere positie: samen met onze collega-diensten (het Administratief Centrum, de Bibliotheek HvA/UvA en ICT Services) werken we voor zowel de HvA als de UvA. Ruim 300 FS-collega’s zetten zich elke dag samen in om ervoor te zorgen dat docenten, studenten, onderzoekers en andere medewerkers hun werk zo goed en prettig mogelijk kunnen doen.
 
Ons werk is van onschatbare waarde voor het onderwijs en onderzoek. Pand niet open? Audiovisuele apparatuur kapot? Dan geen onderwijs en onderzoek. Geen koffie of restaurants? Dan wordt het stil in onze gebouwen. Geen tentamensurveillanten? Studenten lopen vertraging op. Geen afvalcontract, geen schoonmaak? We hoeven het niet uit te leggen: zonder Facility Services staat alles stil. We zijn een daadkrachtige club mensen. Gebeurt er iets onverwachts? Wij zijn wendbaar en ondernemen actie. We helpen graag en onze lat ligt hoog. Wij regelen het, met elkaar.

Projectbeschrijving en -opdracht
Voor onze Roeterseilandcampus zijn we op zoek naar een Facilitair Manager. De Roeterseilandcampus is de thuisbasis voor de faculteiten Economie en Bedrijfskunde, Maatschappij en Gedragswetenschappen en voor de faculteit der Rechtsgeleerdheid. In totaal werken en studeren ca. 25.000 mensen op deze campus.

Beschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als Facilitair Manager ben je integraal verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening en de uitvoering van het facilitair beleid op de Roeterseilandcampus van de UvA. Met je FM-collega’s van de andere campussen spar je regelmatig over het verder ontwikkelen van onze dienstverlening en het algehele beleid van Facilitair Management. Het beleid stem je af met je omgeving en vertaal je naar plannen voor de eigen campus.

Vanuit Facilitair Management ben je o.a. verantwoordelijk voor het tactisch aansturen van een groot aantal uitbestede diensten zoals schoonmaak en onderhoud. In de rol van accountmanager en adviseur onderhoud je contacten met de faculteiten, met name met de bedrijfsvoerders en de facilitaire contactpersonen. Het gaat dan om het inventariseren, analyseren en afstemmen van de wensen, eisen, plannen en ervaringen van de faculteit ten aanzien van de dienstverlening en het op basis daarvan aanpassen van bestaande, c.q. omzetten naar nieuwe dienstverlening. Verder ben je financieel in control, je maakt begrotingen, beoordeelt offertes en beheert budgetten. Je bent omgevingsmanager voor het dagelijks beheer in en rond onze panden en onderhoudt actief contacten met gemeente, buurtbewoners en andere belanghebbenden voor een leefbare omgeving. Daarnaast hebben we binnen Facility Services een strategische koers en richten onze speerpunten zich op Duurzaamheid, Samenwerken, Digitalisering en Divers Talent & Inclusie. Ook hierin rekenen we op jouw inzet en bijdrage.

Je geeft leiding aan een team van ca. 18 medewerkers, dat is belast met tactische en operationele werkzaamheden. Je zorgt voor een goede teamsfeer en zorgt ervoor dat medewerkers zich blijven ontwikkelen en het beste uit zichzelf en elkaar naar boven halen.
Je vindt het leuk om processen inzichtelijk te maken en te optimaliseren en het team daarin mee te nemen en de dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Curriculum vitae   Om te beoordelen of de kandidaat voldoet aan bovenstaande gestelde eisen en competenties controleren we de cv. U dient hier het cv van de kandidaat te uploaden.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Minimaal 3 jaar werkervaring in een politiek gevoelige omgeving. Aantoonbare ervaring met organisatie- en teamontwikkeling. Minimaal 3 jaar werkervaring in een leidinggevende functie. Minimaal 5 jaar werkervaring in het facilitair werkveld.
  • Kerncompetenties Klant- en servicegericht, resultaatgericht, helicopter view, scenario denken, samenwerken, verbindend leiderschap, tactisch/strategisch adviseren, analytisch vermogen, overtuigingskracht.

De Wensen

  • Prijs
  • Motivatie, maximale score [80] punten Geef in max 400 woorden antwoord op tenminste de volgende vragen: Resultaten behaald bij gerealiseerde opdrachten aansluitend op organisatie- en teamontwikkeling Deskundigheid en resultaten behaald binnen het facilitair werkveld die aansluiten op onze speerpunten Onderbouwing waarom kandidaat aansluit bij opdracht en opdrachtgever De motivatie wordt integraal beoordeeld op: Antwoord sluit uitstekend aan bij de inhoud van de opdracht -                             80 punten Antwoord sluit goed aan bij de inhoud van de opdracht -                                       55 punten Antwoord sluit voldoende aan bij de inhoud van de opdracht -                            20 punten Antwoord sluit onvoldoende/matig aan bij de inhoud van de opdracht -          0 punten (Knock Out) U dient hier de motivatie van de kandidaat te uploaden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox