Gemeente Geertruidenberg
max €71 per uur
Noord-Brabant
24 uur per week
19 augustus 2024
22 november 2024
Wat doet de afdeling burgerzaken?
De afdeling burgerzaken verzamelt, controleert en verwerkt persoonsgegevens van haar inwoners. Deze gegevens worden gebruikt als basis door de gemeentelijke afdelingen en alle landelijke overheidsinstanties.
Naast het verwerken van deze persoonsgegevens werkt burgerzaken voor het vervullen van hun andere wettelijke taken samen met andere afdelingen. Bijvoorbeeld voor fraudebestrijding, het organiseren van verkiezingen en privacyvraagstukken.
Als medewerker burgerzaken ben je dus een belangrijke spil in ontwikkelingen en processen bij de overheid en in de maatschappij.
Welke ontwikkelingen komen er op burgerzaken af?
Burgerzaken maakt landelijk een ingrijpende transformatie door vanwege de digitalisering, veranderende wetgeving en een andere verhouding tussen overheid en burgers. Burgerzaken is niet alleen intern, maar vooral ook voor externe instanties de poortwachter als het gaat om bijvoorbeeld identiteits- en adresgegevens. Het werk wordt steeds complexer en de eisen die aan medewerkers worden gesteld, worden hierdoor hoger.
In welk team kom je te werken?
Deze vacature is vanwege het vertrek van een collega. Het team bestaat met jou erbij in totaal uit zeven medewerkers te weten twee Frontoffice medewerkers, drie Midoffice medewerkers en twee Backoffice medewerkers. Het is een jong en dynamisch team met voldoende ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.
Samen met je collega’s ben je als team verantwoordelijk voor het behalen van de resultaten uit het visiedocument van Burgerzaken.
Wat ga je doen in de organisatie?
Op een deskundige manier ga je aan de slag met vraagstukken aangaande de burgerlijke stand en de BRP. Je ondersteunt de Front- en Backoffice, bent klantvriendelijk, behulpzaam en denkt actief mee naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren.
Wie zoeken we?
Wij zijn per 19 augustus 2024 op zoek naar een enthousiaste ervaren medewerker die met een frisse blik zich na een inwerkperiode onder andere bezig gaat houden met onderstaande taken.
Taken
Voor deze functie zijn we specifiek op zoek naar een collega met ervaring in het vakgebied die een soortgelijke functie bij een andere gemeente heeft vervuld.
• je ondersteunt de collega’s van de Front- en Backoffice en beantwoordt complexe (telefonische) vragen van inwoners
• je draait indien nodig mee aan de balie (in de ochtenden en afwisselend ook op woensdagavond en -middag). Denk hierbij ook aan aanvragen voor vreemdelingen- en vluchtelingendocumenten en de burgerlijke stand.
• je muteert in de BRP en controleert mutaties van andere collega’s.
• je bent verantwoordelijk voor de burgerlijke stand (met IPR)
• je neemt aktes aan en verwerkt deze
• je behandelt hervestigingen en eerste vestigingen
• je bent als team verantwoordelijk voor de financiële planning en ondersteunt bij de afhandeling en beleidsmatige verantwoording in de Planning & Control producten
• je bent als team verantwoordelijk voor de begraafplaatsenadministratie
• je ondersteunt bij de organisatie van de verkiezingen
Kennis
• je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
Wat verwachten we van je
• betrokkenheid: je bent dienstverlenend ingesteld, hebt oog voor maatwerk en kunt goed samenwerken met zowel je directe collega’s als de collega’s van andere afdelingen en gemeenten
• ondernemend: je bent in staat en gemotiveerd om te blijven leren. We bieden een mooi uitdagend leerplan en verwachten een zelfstandige en proactieve houding
• professionaliteit: je gaat nauwkeuring en doortastend te werk en werkt goed in een team
• flexibel: flexibiliteit in de breedste zin van het woord. Dit kan zijn; inspringen waar nodig, groot aanpassingsvermogen en ziet veranderingen als een uitdaging
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox