UWV
geen max tarief
Utrecht
38 uur per week
20 februari 2024
01 maart 2025
Standplaats: Amsterdam
Aantal uren: 32 – 38 uur per week
Wat je gaat doen
Als Eindredacteur Klantcommunicatie Engels ben je verantwoordelijk voor de Engelse content op de UWV website. Jij weet op een duidelijke en toegankelijke manier uit te leggen hoe de verschillende processen rondom een uitkering werken. Door jouw teksten weten Engelstaligen, die door ziekte of werkloosheid in een uitkeringssituatie komen, waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten.
Jij kunt het verschil maken in de manier waarop we met hen communiceren. Je kunt je verplaatsen in werkgevers, die met ingewikkelde regelgeving te maken hebben. En je kunt eveneens een bijdrage leveren aan een van de grootste overheidswebsites met bijna 5 miljoen bezoekers per maand. Deze baan is echt wat voor jou wanneer je tenminste 5 jaar relevante ervaring hebt als Eindredacteur Engels op een webredactie.
Als Eindredacteur maak en beheer je diverse vormen van klantcontent: webteksten, formulieren en vraag-antwoordcombinaties voor de klantcommunicatiecentra. Je maakt (juridische) content begrijpelijk. De ene keer voer je een wijziging door in een brief die technisch ingewikkeld is, de andere keer maak je een goed vindbare webtekst. De teksten die je maakt voldoen aan de B1-richtlijnen en de richtlijnen van UWV. Je werkt agile, in een multidisciplinair team. Om de beste tekst te maken overleg je met diverse collega’s, zowel binnen als buiten je team. Met je team plan je het werk, in sprints van 3 weken. Ieder kwartaal prioriteren we het werk met de hele afdeling.
Samen met je UWV-collega’s draag je bij aan een maatschappij die werkt voor iedereen.
Als Eindredacteur Klantcommunicatie Engels ben je onderdeel van een groter geheel en werk je in een multidisciplinair team op de afdeling Digitale Dienstverlening, vanuit het agile gedachtegoed.
Wat we van je verwachten
Je hebt een vlotte pen en een scherp analytisch brein. Je bent proactief, durft vragen te stellen en hebt een kritische houding. Met jouw expertise en visie op content zet je je in om de user experience van klanten te optimaliseren. Hierin houd je rekening met de Schrijfwijzer UWV, toegankelijkheid (webrichtlijnen) en SEO.
Om succesvol je werk te kunnen uitvoeren, vragen wij op papier het volgende:
De volgende competenties neem jij mee:
Iets meer over Klant & Service binnen UWV
Wij vinden het belangrijk dat cliënten zich goed geholpen voelen, UWV vertrouwen en toegankelijk vinden. Daar werken we iedere dag hard aan.
Klant & Service bestaat uit meer dan 1.800 medewerkers en is verantwoordelijk voor alle communicatie met cliënten via brieven, digitale kanalen en telefoon.
Iets meer over de afdeling Digitale Dienstverlening
Digitale Dienstverlening (meer dan 150 medewerkers) vormt samen met de afdeling Informatie Voorziening de UWV-brede internetorganisatie die voor UWV alle digitale klantcontactpunten regisseert en beheert. Dat doen we voor uwv.nl en werk.nl. De afdeling zorgt voor een optimaal presterend digitaal kanaal en voor juiste content voor zowel het digitale kanaal als voor de meer traditionele vormen van klantcommunicatie, zoals brieven.
Interesse
Referenties en VOG
Het opvragen van referenties kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. Ook wordt altijd een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) opgevraagd.
Mogelijk wordt je in deze procedure gevraagd een schrijfopdracht te maken.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox