Provincie Zuid-Holland
max €95 per uur
Zuid-Holland
20 uur per week
20 februari 2024
31 december 2027
1. Specificatie
Programma RijnlandRoute
De provincie Zuid-Holland (PZH) werkt samen met het Rijk en de omliggende gemeentes
aan de RijnlandRoute, een verbetering van de Oost-Westverbinding tussen de A4 en
Katwijk.
De RijnlandRoute kent drie hoofddoelen, te weten:
• Het realiseren van een betere oost-westverbinding voor het autoverkeer;
• Het verbeteren van de leefbaarheid in de regio Holland Rijnland (en aangrenzende
gemeenten);
• Het mogelijk maken van ruimtelijk-economische ontwikkelingen in deze regio.
Deze drie hoofddoelen worden gerealiseerd door drie afzonderlijke deelprojecten die
qua fasering in de tijd elkaar opvolgen.
1. Het deelproject A44-N434-A4 waarvan de geboorde tunnel onderdeel uitmaakt
bevindt zich in de Testfase (DBM-contract) en wordt uitgevoerd door
aannemerscombinatie Comol5. (DBM-contract, incl. 15 jaar beheer en onderhoud.)
2. Het deelproject N206 ir. G. Tjalmaweg bevindt zich in de fase van Oplevering en
Overdracht (UAV-GC contract) en is uitgevoerd door Boskalis.
3. Het deelproject N206 Europaweg van het programma RijnlandRoute. Bij deze
uitvraag gaat het om dit project.
Er is sprake van één programma RijnlandRoute met daaronder 3 met elkaar
samenhangende deelprojecten.
1.2 Context deelproject Europaweg en omschrijving van de opdracht
De N206 Europaweg is het derde en laatste onderdeel van het programma
RijnlandRoute dat is aanbesteed. De N206 is een provinciale weg op Zuid-Hollands
grondgebied. Het specifieke projectdeel loopt van de A4 tot aan de Rooseveltstraat en
de Kanaalweg te Leiden. Het grootste deel van het project bestaat uit een verbreding
van de Europaweg en een herinrichting van het Lammenschansplein die samen een
belangrijke (stads)entree voor Leiden en Voorschoten vormen. De N206 Europaweg en
het Lammenschansplein vormen de belangrijkste ontsluitingsroute voor het
zuidoostelijk deel van de Leidse regio. De Europaweg vormt met het
Lammenschansplein en de Lammebrug een verkeerskundig knooppunt in een drukke
stedelijke omgeving. Aanpassing van een bestaande weg en bruggen in een drukbevolkt
gebied is een enorme uitdaging qua omgevings- en verkeershinder.
De projectscope omvat in de aanbestedingsstukken de onderstaande elementen, zoals:
i. Verbreding van de N206 Europaweg te Leiden van 2 x 1 naar 2 x 2 rijstroken
tussen de westelijke aansluiting met de A4 en de Rooseveltstraat, inclusief
Lammenschansplein te Leiden, plus de realisatie van een bus strook voor
lijnbussen op de Europaweg tussen het kruispunt Hofvlietweg tot aan de
ii. Realisatie van een nieuwe beweegbare Lammebrug met een
doorvaarthoogte van 5,5 meter en een nieuwe Trekvlietbrug (vaste brug)
met een doorvaarthoogte van maximaal 2.20 meter.
iii. Aanpassing van het onderliggend wegennet Vrouwenweg, Vlietweg,
Kanaalweg, Lammenschansweg, Lammenschansplein en alle andere overige
onderdelen op gemeentelijk gebied, waaronder de fietsstructuur en;
iv. Een nieuwe Knotterpolderburg met waterkerende constructie, waarbij een
gedeeltelijke verlegging van de Vrouwenvaart.
Daarnaast bestaat de scope van het deelproject uit een aantal voorzieningen t.b.v. de
flora en fauna.
Het deelproject N206 Europaweg zal eind januari 2024 definitief worden gegund
waarmee de Realisatiefase start. Het betreft een D&C contract op basis van de UAV-gc
2005.
Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van senior projectadviseur Integrale
Veiligheid binnen het projectteam van N206 Europaweg RijnlandRoute.
De senior projectadviseur integrale veiligheid is het aanspreekpunt voor (integrale)
veiligheid en gesprekspartner voor het Integraal Projectmanagement team (IPM) en valt
onder de verantwoordelijkheid van de Technisch Manager.
Omschrijving van de opdracht
Het adviseren en informeren van de Technisch manager en het IPM-team over o.a.:
- De borging van integrale veiligheid en de toepassing van de veiligheidskaders
zoals beschreven in het Strategische- en Integraal Veiligheidsplan voor het
programma RijnlandRoute en het deelproject N206 Europaweg;
- Het uitdragen van de (project)veiligheidsambitie en daaruit voortvloeiende taken
voor het IPM-team en veiligheidscultuur;
- Het bijdragen aan het veiligheidsgedrag en -bewustzijn van projectteamleden
- Bevindingen op gebied van veiligheid;
- Het signaleren van veiligheidsrisico’s, -afwijkingen en –kansen;
- Het beoordelen en borgen van de kwaliteit van de veiligheidsproducten;
- Het toezicht houden op veiligheid tijdens operationele werkzaamheden,
beheersmaatregelen en andere activiteiten binnen het project;
- Deelname en organiseren van veiligheidsoverleggen met ON, veiligheidsadviseurs
e.d.;
- Het organiseren en doen van periodieke veiligheidsronden en safety walks op de
locatie en het vastleggen van de bevindingen in een wekelijks rapport verslag met
foto’s;
- Het opstellen van een maandelijkse veiligheidsrapportage met o.a. vaststelling
van geconstateerde verbeteringen en verbeterpunten;
- Het adviseren en ondersteunen bij SCB veiligheidstoetsen, audits en inspecties;
- Het organiseren en het (laten) uitvoeren van onderzoeken/evaluaties naar
aanleiding van incidenten en ongevallen.
Bij einde dienstverband dient u ieder document wat voor de provincie Zuid-Holland
relevant is i.h.k.v. de opdracht en het project, in IDMS te plaatsen. De betrokken IPM
rolhouder ziet hier op toe. Pas wanneer dit aantoonbaar is gerealiseerd kan de
slotfactuur betaalbaar worden gesteld.
Voor dit deelproject gelden een aantal specifieke PZH-beleidsdoelstellingen en
omstandigheden die voor deze functie vermeldenswaardig zijn.
1. In de eerste plaats betreft dit PZH-beleid ten aanzien van het domein Veiligheid. In
ons Strategisch Veiligheidsplan formuleren we ons doel als volgt: het realiseren van
een veilige RijnlandRoute in zowel het ontwerp- realisatie- als gebruiksfase voor de
mensen uit de omgeving, onze medewerkers als de gebruikers van de
RijnlandRoute. Wij vinden het belangrijk dat de RijnlandRoute veilig is voor
medewerkers, gebruikers en omgeving. Als projectorganisatie RijnlandRoute
hebben wij een maatschappelijke taak om alles eraan te doen om veiligheid tijdens
ontwerp-, realisatie- als gebruiksfase te borgen. Veiligheid nemen wij mee in het
ontwerp, het contract, de (werk)voorbereiding en realisatie.
2. Dit geldt eveneens voor het beleid ten aanzien van duurzaamheid. Voor de
provincie Zuid-Holland gaat duurzaamheid over het beschermen en versterken van
de kwaliteit van de leefomgeving. Bij duurzame ontwikkeling zijn people (welzijn),
profit (welvaart) en planet (leefomgeving) in balans, waarbij rekening wordt
gehouden met toekomstige generaties en ontwikkelingen. Om de kwaliteit van
onze leefomgeving te beschermen en te versterken is duurzaamheid onderdeel van
het beleid voor verkeer en vervoer, economie, energie, groen, water en ruimte.
3. Ten slotte zal de fasering van de werken in het deelproject een grote rol spelen.
De bovengenoemde punten maken deel uit van de aanbesteding van het werk en de
(sub)gunningscriteria) daarvoor.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox