Provincie Zuid-Holland
max €140 per uur
Zuid-Holland
30 uur per week
07 november 2023
31 december 2026
De Provincie Zuid-Holland (hierna ‘PZH’) heeft ten behoeve van het Programma RijnlandRoute behoefte aan de inzet van een externe kandidaat voor deelproject Europaweg/Lammenschansplein in de rol van senior technisch manager Europaweg.
Context deelproject Europaweg en omschrijving van de opdracht
De N206 Europaweg is het derde en laatste onderdeel van het programma
RijnlandRoute dat zal worden aanbesteed. De N206 is een provinciale weg op ZuidHollands grondgebied. Het specifieke projectdeel loopt van de A4 tot aan de Rooseveltstraat en de Kanaalweg te Leiden. Het grootste deel van het project bestaat uit
een verbreding van de Europaweg en een herinrichting van het Lammenschansplein die
samen een belangrijke (stads)entree voor Leiden en Voorschoten vormen. De N206
Europaweg en het Lammenschansplein vormen de belangrijkste ontsluitingsroute voor
het zuidoostelijk deel van de Leidse regio. De Europaweg vormt met het
Lammenschansplein en de Lammebrug een verkeerskundig knooppunt in een drukke
stedelijke omgeving. Aanpassing van een bestaande weg en bruggen in een drukbevolkt
gebied is een enorme uitdaging qua omgevings- en verkeershinder.
De projectscope omvat in de aanbestedingsstukken de onderstaande elementen, zoals:
i. Verbreding van de N206 Europaweg te Leiden van 2 x 1 naar 2 x 2 rijstroken
tussen de westelijke aansluiting met de A4 en de Rooseveltstraat, inclusief
Lammenschansplein te Leiden, plus de realisatie van een bus strook voor
lijnbussen op de Europaweg tussen het kruispunt Hofvlietweg tot aan de
Lammebrug.
ii. Realisatie van een nieuwe beweegbare Lammebrug met een
doorvaarthoogte van 5,5 meter en een nieuwe Trekvlietbrug (vaste brug)
met een doorvaarthoogte van maximaal 2.20 meter.
iii. Aanpassing van het onderliggend wegennet Vrouwenweg, Vlietweg,
Kanaalweg, Lammenschansweg, Lammenschansplein en alle andere overige
onderdelen op gemeentelijk gebied, waaronder de fietsstructuur en;
iv. Een nieuwe Knotterpolderburg met waterkerende constructie, waarbij een
gedeeltelijke verlegging van de Vrouwenvaart.
Daarnaast bestaat de scope van het deelproject uit een aantal voorzieningen t.b.v. de
flora en fauna.
Op dit moment bevindt het deelproject N206 Europaweg zich in de Inschrijvingsfase van
de aanbesteding Realisatie. Het betreft een D&C contract op basis van de UAV-gc 2005.
De gunning zal plaatsvinden eind 2023.
Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van Technisch manager binnen het
IPM-team van het project N206 Europaweg RijnlandRoute.
De Technisch manager zorgt tijdens het werkproces aanleg en onderhoud voor
inhoudelijke expertise rondom ontwerp, effecten en techniek. De Technisch Manager
werkt nauw samen binnen het integraal projectmanagementteam (IPM) en borgt de
afstemming met collega’s binnen het IPM-team, het technisch team, de provinciale
beheerorganisatie, de netwerkpartners, de opdrachtnemers, ingenieursbureaus en
bouwbedrijven. De Technisch Manager coördineert de inhoudelijke procesmatige en
procedurele voorbereiding van de besluitvorming in dit multidisciplinaire project
((beweegbare) kunstwerken, installaties, kabels en leidingen, wegen, etc).
Tegelijkertijd zoekt de Technisch Manager naar manieren om de beschikbare middelen
efficiënte(re) in te zetten en bewaakt de voortgang en kwaliteit. De Technisch Manager
draagt zorg voor het vormen, enthousiasmeren en uitdagen van het technische team op
proces en inhoud. Veranderingen zijn voor de Technisch Manager momenten om te
excelleren in samenwerking met het team. De Technisch Manager is inhoudelijk en
procesmatig sterk en borgt de integrale technische kwaliteit van het project. De
Technisch Manager is verantwoordelijk voor de integrale veiligheid binnen het project
en levert een bijdrage aan het risicomanagement, systems engineering, systeemgerichte
contractbeheersing, verificatie, validatie, afnames en de overdracht naar de
beheerorganisatie.
Integrale Veiligheid
De Technisch Manager is verantwoordelijk voor de integrale veiligheid waaronder
interne, externe veiligheid en het V&G-plan. Detailafspraken hieromtrent worden onder
verantwoordelijkheid van de technisch manager gemaakt met de andere kernrollen
binnen het team.
De kandidaat heeft kennis en ervaring met het samenwerken en aansturen van een
veiligheidskundige in de realisatie van projecten.
De kandidaat heeft aantoonbaar deelgenomen aan het opstellen van een integraal
veiligheidsplan, het uitvoeren van veiligheidsaudits, het uitvoeren van veiligheidsrondes
en het afstemmen van veiligheidsbevindingen met de opdrachtnemer. Tot slot is het een
pre dat de kandidaat kennis heeft van het Rapport van Dam `van Driehoek naar Ruit` van
15-09-2023 en hieraan invulling heeft gegeven in projecten.
Voor dit deelproject gelden een aantal specifieke PZH-beleidsdoelstellingen en
omstandigheden die vermeldenswaardig zijn.
1. In de eerste plaats betreft dit het PZH-beleid ten aanzien van duurzaamheid. Voort
de Provincie Zuid-Holland gaat duurzaamheid over het beschermen en versterken
van de kwaliteit van de leefomgeving. Bij duurzame ontwikkeling zijn people
(welzijn), profit (welvaart) en planet (leefomgeving) in balans, waarbij rekening
wordt gehouden met toekomstige generaties en ontwikkelingen. Om de kwaliteit
van onze leefomgeving te beschermen en te versterken is duurzaamheid onderdeel
van het beleid voor verkeer en vervoer, economie, energie, groen, water en ruimte.
2. Dat geldt eveneens voor het domein veiligheid. In ons Strategisch Veiligheidsplan
formuleren we ons doel als volgt: het realiseren van een veilige RijnlandRoute in
zowel het ontwerp-, realisatie- als gebruiksfase voor de mensen uit de omgeving,
onze medewerkers als de gebruikers van de RijnlandRoute. Wij vinden het belangrijk
dat de RijnlandRoute veilig is voor medewerkers, gebruikers en omgeving. Als
projectorganisatie RijnlandRoute hebben wij een maatschappelijke taak om alles
eraan te doen om veiligheid tijdens ontwerp-, realisatie- als gebruiksfase te borgen.
Veiligheid nemen wij mee in het ontwerp, het contract, de (werk)voorbereiding en
realisatie.
3. Ten slotte zal de fasering van de werken in het deelproject een grote rol spelen.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox