Provincie Zuid-Holland

senior technisch manager

Provincie Zuid-Holland

  • max €140 per uur

  • Zuid-Holland

  • 30 uur per week

  • Directie
  • 07 november 2023

  • 31 december 2026

De opdracht­omschrijving

De Provincie Zuid-Holland (hierna ‘PZH’) heeft ten behoeve van het Programma RijnlandRoute behoefte aan de inzet van een externe kandidaat voor deelproject Europaweg/Lammenschansplein in de rol van senior technisch manager Europaweg.

Context deelproject Europaweg en omschrijving van de opdracht
De N206 Europaweg is het derde en laatste onderdeel van het programma 
RijnlandRoute dat zal worden aanbesteed. De N206 is een provinciale weg op Zuid￾Hollands grondgebied. Het specifieke projectdeel loopt van de A4 tot aan de Rooseveltstraat en de Kanaalweg te Leiden. Het grootste deel van het project bestaat uit 
een verbreding van de Europaweg en een herinrichting van het Lammenschansplein die 
samen een belangrijke (stads)entree voor Leiden en Voorschoten vormen. De N206 
Europaweg en het Lammenschansplein vormen de belangrijkste ontsluitingsroute voor 
het zuidoostelijk deel van de Leidse regio. De Europaweg vormt met het 
Lammenschansplein en de Lammebrug een verkeerskundig knooppunt in een drukke 
stedelijke omgeving. Aanpassing van een bestaande weg en bruggen in een drukbevolkt 
gebied is een enorme uitdaging qua omgevings- en verkeershinder. 
De projectscope omvat in de aanbestedingsstukken de onderstaande elementen, zoals: 

i. Verbreding van de N206 Europaweg te Leiden van 2 x 1 naar 2 x 2 rijstroken 
tussen de westelijke aansluiting met de A4 en de Rooseveltstraat, inclusief 
Lammenschansplein te Leiden, plus de realisatie van een bus strook voor 
lijnbussen op de Europaweg tussen het kruispunt Hofvlietweg tot aan de 
Lammebrug. 
ii. Realisatie van een nieuwe beweegbare Lammebrug met een 
doorvaarthoogte van 5,5 meter en een nieuwe Trekvlietbrug (vaste brug) 
met een doorvaarthoogte van maximaal 2.20 meter. 
iii. Aanpassing van het onderliggend wegennet Vrouwenweg, Vlietweg, 
Kanaalweg, Lammenschansweg, Lammenschansplein en alle andere overige 
onderdelen op gemeentelijk gebied, waaronder de fietsstructuur en; 
iv. Een nieuwe Knotterpolderburg met waterkerende constructie, waarbij een 
gedeeltelijke verlegging van de Vrouwenvaart. 
Daarnaast bestaat de scope van het deelproject uit een aantal voorzieningen t.b.v. de 
flora en fauna.
Op dit moment bevindt het deelproject N206 Europaweg zich in de Inschrijvingsfase van 
de aanbesteding Realisatie. Het betreft een D&C contract op basis van de UAV-gc 2005. 
De gunning zal plaatsvinden eind 2023.
Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van Technisch manager binnen het 
IPM-team van het project N206 Europaweg RijnlandRoute. 


De Technisch manager zorgt tijdens het werkproces aanleg en onderhoud voor 
inhoudelijke expertise rondom ontwerp, effecten en techniek. De Technisch Manager 
werkt nauw samen binnen het integraal projectmanagementteam (IPM) en borgt de 
afstemming met collega’s binnen het IPM-team, het technisch team, de provinciale 
beheerorganisatie, de netwerkpartners, de opdrachtnemers, ingenieursbureaus en 
bouwbedrijven. De Technisch Manager coördineert de inhoudelijke procesmatige en 
procedurele voorbereiding van de besluitvorming in dit multidisciplinaire project 
((beweegbare) kunstwerken, installaties, kabels en leidingen, wegen, etc). 
Tegelijkertijd zoekt de Technisch Manager naar manieren om de beschikbare middelen 
efficiënte(re) in te zetten en bewaakt de voortgang en kwaliteit. De Technisch Manager 
draagt zorg voor het vormen, enthousiasmeren en uitdagen van het technische team op 
proces en inhoud. Veranderingen zijn voor de Technisch Manager momenten om te 
excelleren in samenwerking met het team. De Technisch Manager is inhoudelijk en 
procesmatig sterk en borgt de integrale technische kwaliteit van het project. De 
Technisch Manager is verantwoordelijk voor de integrale veiligheid binnen het project 
en levert een bijdrage aan het risicomanagement, systems engineering, systeemgerichte 
contractbeheersing, verificatie, validatie, afnames en de overdracht naar de 
beheerorganisatie.


Integrale Veiligheid 
De Technisch Manager is verantwoordelijk voor de integrale veiligheid waaronder 
interne, externe veiligheid en het V&G-plan. Detailafspraken hieromtrent worden onder 
verantwoordelijkheid van de technisch manager gemaakt met de andere kernrollen 
binnen het team. 
De kandidaat heeft kennis en ervaring met het samenwerken en aansturen van een 
veiligheidskundige in de realisatie van projecten. 
De kandidaat heeft aantoonbaar deelgenomen aan het opstellen van een integraal 
veiligheidsplan, het uitvoeren van veiligheidsaudits, het uitvoeren van veiligheidsrondes 
en het afstemmen van veiligheidsbevindingen met de opdrachtnemer. Tot slot is het een 
pre dat de kandidaat kennis heeft van het Rapport van Dam `van Driehoek naar Ruit` van 
15-09-2023 en hieraan invulling heeft gegeven in projecten.


Voor dit deelproject gelden een aantal specifieke PZH-beleidsdoelstellingen en 
omstandigheden die vermeldenswaardig zijn. 
1. In de eerste plaats betreft dit het PZH-beleid ten aanzien van duurzaamheid. Voort 
de Provincie Zuid-Holland gaat duurzaamheid over het beschermen en versterken 
van de kwaliteit van de leefomgeving. Bij duurzame ontwikkeling zijn people 
(welzijn), profit (welvaart) en planet (leefomgeving) in balans, waarbij rekening 
wordt gehouden met toekomstige generaties en ontwikkelingen. Om de kwaliteit 
van onze leefomgeving te beschermen en te versterken is duurzaamheid onderdeel 
van het beleid voor verkeer en vervoer, economie, energie, groen, water en ruimte. 
2. Dat geldt eveneens voor het domein veiligheid. In ons Strategisch Veiligheidsplan 
formuleren we ons doel als volgt: het realiseren van een veilige RijnlandRoute in 
zowel het ontwerp-, realisatie- als gebruiksfase voor de mensen uit de omgeving, 
onze medewerkers als de gebruikers van de RijnlandRoute. Wij vinden het belangrijk 
dat de RijnlandRoute veilig is voor medewerkers, gebruikers en omgeving. Als 
projectorganisatie RijnlandRoute hebben wij een maatschappelijke taak om alles 
eraan te doen om veiligheid tijdens ontwerp-, realisatie- als gebruiksfase te borgen. 
Veiligheid nemen wij mee in het ontwerp, het contract, de (werk)voorbereiding en 
realisatie. 
3. Ten slotte zal de fasering van de werken in het deelproject een grote rol spelen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 januari 2024 tot 31 december 2026 beschikbaar voor gemiddeld 30 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op datum kunnen starten, of eerder in onderling overleg;
  • Invulformulier Kwaliteit Vul het bijgevoegde Invulformulier kwaliteit toe aan deze vraag.
  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0005840’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum, wordt het meerdere niet beoordeeld;
  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0005840' blijkt minimaal dat de CV van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:  Eis 6.1 WO werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek; ​​​​​​​Eis 6.2 Meer dan vijftien (15) jaar ervaring in de civiele techniek; ​​​​​​​Eis 6.3 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als Technisch Manager of Technisch Projectleider in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 60 mio met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Mantenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie; ​​​​​​​Eis 6.4 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring met Systeemgerichte Contract Beheersing; ​​​​​​​Eis 6.5 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als verantwoordelijke voor de technische kwaliteit in multidisciplinaire infrastructurele projecten; ​​​​​​​Eis 6.6 Aantoonbare werkervaring met System Engineering in de realisatiefase; ​​​​​​​Eis 6.7 Affiniteit met en kennis over het onderwerp: veiligheid ​​​​​​​Eis 6.8 Kandidaat moet beschikken over een rijbewijs B.
  • Toets (knock-out) ​​​​​​​Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat niet aan één of meer eisen wordt voldaan, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de inschrijving  (knock-out). Ook als  blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan de minimaal gevraagde competenties, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de inschrijving (knock-out). Dit kan tevens betekenen dat de volgende  kandidaat in ranking alsnog kan worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
  • ​​​​​​​​​​​​ Algehele indruk: ​​​​​​​Uit het verificatiegesprek blijkt of het gedrag en de algehele indruk passend is bij de situatie en aansluit  bij de gewenste competenties

De Wensen

  • De kandidaat is een ZZP'er - Ja - Ja, inzet via detacheringsbureau - Nee
  • Eis 6.1 WO werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek; o Eis 6.2 Meer dan vijftien (15) jaar ervaring in de civiele techniek; o Eis 6.3 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als Technisch Manager of Technisch Projectleider in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 60 mio met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Mantenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie; o Eis 6.4 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring met Systeemgerichte Contract Beheersing; o Eis 6.5 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als verantwoordelijke voor de technische kwaliteit in multidisciplinaire infrastructurele projecten; o Eis 6.6 Aantoonbare werkervaring met System Engineering in de realisatiefase; o Eis 6.7 Affiniteit met en kennis over het onderwerp: veiligheid o Eis 6.8 Kandidaat moet beschikken over een rijbewijs B.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox