Opdracht omschrijving
In de provincie Gelderland wordt in de periode van 2021 en 2022 de conventionele straatverlichting vervangen door LED verlichting. Het betreft de vervanging van circa 10.000 armaturen langs de provinciale wegen van de provincie Gelderland. De aanbesteding voor de uitvoering van de werkzaamheden is afgerond en het werk is gegund aan de aannemer.
De opdracht betreft de inzet van een directievoerder, die als ingehuurde medewerker van de provincie, de werkzaamheden van de aannemer begeleidt, controleert en de administratieve afhandeling verzorgt. In deze is hij/zij dan ook de rechterhand van de projectleider waarbij de directievoerder de dagelijkse gang van zaken behartigt. De taken en verantwoordelijkheden van de directievoerder zijn onderstaand beschreven.
Verantwoordelijkheden
Taken van de directievoerder:
- bereidt de deelopdrachten voor betreffende vervanging armaturen, eventueel in samenwerking met specialisten en adviseur;
- geeft deelopdrachten aan de aannemer uit en controleert de voortgang hiervan;
- levert met de aannemer de gerealiseerde deelopdrachten op, in samenwerking met de toezichthouder;
- controleert de aannemer op een correcte uitvoering in relatie met het plan van aanpak (EMVI) en risicodossier, zoals door de aannemer is opgesteld;
- coördineert de werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen cq stakeholders en informeert deze;
- initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer;
- beoordeelt en controleert door de aannemer ingediende termijnstaten en declaraties;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer verstrekte werk- en revisie tekeningen;
- bereidt de bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin;
- stuurt de toezichthouder aan voor controle op de werkzaamheden van de aannemer in relatie tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid.
Verantwoordelijkheden van de directievoerder:
- is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer in het kader van voorbereiding, realisatie en controle;
- draagt zorg voor de realisatie van dit bestek binnen de kaders van tijd en geld;
- neemt, binnen de kaders van het bestek betreffende tijd en geld, zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren;
- is verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie qua inhoud en vorm, die overeenkomt met de standaarden binnen de provincie Gelderland;
- is verantwoordelijk voor het correct (en tijdig) bij (laten) houden van areaalmutaties en het bijbehorende beheerssysteem;
- is verantwoordelijk voor het veilig laten uitvoeren van de werkzaamheden (ARBO, veiligheid);
- is verantwoordelijk (in samenwerking met de aannemer) voor afstemming van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk, hulpdiensten etc. ) en de communicatie hierover.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.