Gemeente Borne

(deel)projectleider huis van borne

Gemeente Borne

De opdracht­omschrijving

Gemeente Borne
De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen 'kennen' elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap.

De komende jaren bouwen we verder aan een organisatie waar het fijn werken is, waar je als medewerker gezien wordt en ertoe doet, waar je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan een beter Borne. Bouw jij mee aan onze weg vooruit?

Opdracht
Voor het Huis van Borne zijn we op zoek naar een kartrekker voor het deelproject Dienstverlening.

Jij gaat, samen met Suzan Makkink (Projectleider Huis van Borne), Renée Overbeek (deel-projectleider Facilitair en Vastgoed), en met behulp van interne ondersteuning (vanuit afdeling Kwaliteit en Publiek), zorgdragen voor de deelopdrachten die hier onderdeel van uitmaken.

Als kartrekker ben je verantwoordelijk voor:

  • Uitwerken van het dienstverleningsconcept ten behoeve van Huis van Borne

Met als bijbehorende deelopdrachten / gewenste resultaten:

  • Uitwerken dienstverleningsconcept vanuit gemeente Borne
  • Dienstverleningsconcept uitwerken in afstemming met de toekomstige huisgenoten*
  • Uitgangspunten tbv dienstverleningsovereenkomst
  • Implementeren van de uitgangspunten

*Huisgenoten: Er zijn een aantal partijen die in het Sociaal maatschappelijk plein komen in het Huis van Borne zoals bijvoorbeeld Politie, Wijkracht, Welbions etc. Dit wordt verstaan onder de ‘huisgenoten’.
Er is reeds een dienstverleningsconcept opgesteld in november 2022 door een externe partij ‘PubliContact’. Je begint dus niet helemaal bij ‘het begin’ maar kan hier op deze uitgangspunten voort borduren.

Waar ga jij je mee bezig houden?
Er ligt een eerder dienstverleningsconcept. Je gaat bezig met de genoemde deelopdrachten; het actualiseren en uitwerken van ons dienstverleningsconcept dat voortvloeit uit de visie van gemeente Borne. Dit concept wordt verder afgestemd met de huisgenoten om gezamenlijk te komen tot een geïntegreerde aanpak. Je sluit aan bij de eisen rondom huisvesting (deelproject Bouw) en de afspraken voor de dienstverleningsovereenkomst (deelproject facilitair en vastgoed). Het uiteindelijke doel is een gezamenlijke en naadloze implementatie van het concept binnen het Huis van Borne zodat we onze dienstverlening vanaf dag 1 goed uitvoeren!

Als kartrekker dienstverlening Huis van Borne geef je richting aan de ontwikkeling van onze gezamenlijke dienstverlening in het nieuwe Huis van Borne – waarin diverse maatschappelijke partners, waaronder de gemeente per april volgend jaar gaan huisvesten en samen werken.

Je bouwt verder op wat in gang is gezet:

Als opdracht: het samenbrengen van de onderdelen/huisgenoten en de bestaande visie tot leven brengen en het borgen / vastleggen in afspraken / documenten.

  • Werkt vanuit de huidige visie op huis van Borne vertaalt deze naar concrete uitgangspunten voor de samenwerking met maatschappelijke partners, waarbij je toetst op actualiteit en een realistische werkwijze.
  • Brengt huisgenoten en gemeentelijke teams samen om gezamenlijke doelen, werkwijzen en verantwoordelijkheden af te stemmen.
  • Ontwikkelt, vertaalt en beschrijft ‘routekaarten’ (ipv klantreizen) waardoor een ieder zich welkom voelt in het huis van borne: inwoners, bezoekers, huisgenoten en medewerkers voelen zich welkom, geholpen en gehoord. Zorgt voor goede integrale afstemming (zoals met facilitair gemeentehuis en kulturhus). Je hebt snel in beeld wat er nodig is en hoe we de realisatie tot stand kunnen brengen. Je zorgt dat het tot leven wordt gebracht.
  • Bevordert een cultuur van samenwerking en eigenaarschap, waarin samenspel, feedback en verbetering vanzelfsprekend zijn.
  • Evalueert en borgt de kwaliteit van dienstverlening, je checkt regelmatig of we op de goede weg zitten, door ervaringen van inwoners, medewerkers en partners structureel te verzamelen en te vertalen naar verbeteracties of tijdige bijstelling.

Belangrijke competenties

  • Verbindend vermogen – je creëert samenwerking en vertrouwen tussen teams en partners en hebt zicht op wat inwoners en bezoekers belangrijk vinden.
  • Organisatiesensitiviteit – je voelt aan wat er speelt en weet hoe je draagvlak creëert en stakeholders informeert / meeneemt.
  • Resultaatgerichtheid – je houdt koers, maakt afspraken concreet en zorgt dat er beweging komt en maakt praktische stappen in afstemming met je omgeving.
  • Communicatieve vaardigheden – schriftelijk en mondelinge vaardigheden – waarmee je bruggen bouwt en zorgt dat iedereen goed en helder geïnformeerd is.

Je werkt samen met:

  • de projectgroepleden Huis van Borne
  • huisgenoten Huis van Borne
  • medewerkers en leidinggevenden gemeente Borne

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Is hybride werken mogelijk: ja

 

De Eisen

  • 4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van vastgoed en/of huisvesting;
  • 5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een overheidsinstelling;
  • 3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 8 jaar op het gebied van dienstverlening;
  • 2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

De Wensen

  • 7. Aantoonbare werkervaring als kartrekker / projectleider binnen een gemeente
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het concreet vertalen van een visie naar uitgangspunten binnen een project
  • 9. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van routekaarten
  • 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 10 jaar op het gebied van dienstverlening

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox