Wil jij bijdragen aan duurzame mobiliteit en kun jij overzicht houden in een breed speelveld waarbij je mensen verbindt? Ben jij zowel een sterke coördinator als een strategisch adviseur?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Het thema vervoer is bij de Provincie NB een breed thema. Het gaat over de uitvoering van onze vervoersregeling, het voldoen aan fiscale regels en het rapporteren op duurzaamheid en CO2 uitstoot. Daarmee raakt het werk diverse programma’s. Sinds het ingaan van de huidige vervoersregeling, wordt met bestaande inzet vanuit al deze programma's gewerkt aan het goed borgen van de werkzaamheden in de organisatie. Zo is er een aanbesteding gedaan voor onze deelauto's, is de regeling uitgewerkt in diverse richtlijnen en is er een rittenadministratie opgezet in de programma's waarin collega's gebruikmaken van vervoer op maat.
Het is nu zaak deze regeling te evalueren. De coördinator vervoer krijgt als opdracht om de vervoersregeling te evalueren en de zaken die nodig zijn binnen de regeling structureel goed te borgen in de organisatie, zodat de benodigde werkzaamheden na afloop van de tijdelijke opdracht volledig structureel opgepakt worden in de programma's.
Als Vervoerscoördinator speel je daarom een sleutelrol in het coördineren, ontwikkelen en adviseren rondom vervoer en verblijf. Jij zorgt dat beleid, regelgeving, contracten en praktijk optimaal op elkaar aansluiten. Daarbij werk je nauw samen met interne en externe partners en houd je overzicht op alle facetten van vervoer: van systemen, financiën en wetgeving tot duurzaamheid.
Concreet ga je o.a. aan de slag met:
- Coördineren van acties.
- Verzorgen van monitoring en rapportages (o.a. CO2, duurzaamheid, Anders Reizen, I&W).
- Aanjagen van duurzame mobiliteitsinitiatieven, zoals fietsstimulering en deelauto’s.
- Beheer en doorontwikkeling van regelingen rondom reis- en verblijfskosten en leaseauto’s.
- Vertegenwoordigen van de organisatie richting externe partners, zoals leveranciers, onderzoeksbureaus en het Brabants Mobiliteitsnetwerk.
- Adviseren van directie en management, inclusief het voorbereiden van besluitvorming en cao-input.
- Evalueren en bijstellen van contracten met mobiliteitsaanbieders (o.a. NS, deelauto’s).
Kortom: jij bent het centrale aanspreekpunt en de verbinder en adviseur die het thema vervoer binnen én buiten de organisatie verder brengt.
Kandidaatomschrijving
Voor deze vacature zoeken we een kandidaat die zich herkent in de volgende competenties:
Je bent een proactieve verbinder met oog voor zowel inhoud als proces. Met jouw adviesvaardigheden en politieke/bestuurlijke sensitiviteit weet je impact te maken en resultaten te behalen.
Verder heb je:
- Sterke adviesvaardigheden en het vermogen overzicht te houden over complexe vraagstukken.
- Vermogen om verbanden te leggen tussen systemen, financiën, juridische en arbeidsvoorwaardelijke aspecten.
- Initiatief en visie op duurzaamheid, marktontwikkelingen en aantrekkelijk werkgeverschap.
- Representativiteit en overtuigingskracht om de organisatie extern te vertegenwoordigen.
Daarnaast worden we enthousiast als je de volgende kennis en ervaring meeneemt:
- Je beschikt over een afgeronde HBO+ opleiding.
- Ervaring met coördinatie en stakeholdermanagement, zowel intern als extern.
- Ervaring en brede kennis van vervoer, verblijf en het mobiliteitsdomein.
Interviewplanning
We streven ernaar de gesprekken in de 1e week van november te houden.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.