Rijksvastgoedbedrijf
max €95 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 januari 2021
30 juni 2021
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.
Directie, Afdeling, Sectie en eventueel Cluster
De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties en terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf, zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.
De afdeling Klant- en Vastgoedmanagement vervult de eigenaars- of verhuurdersrol op pand- en
objectniveau. Voor de rijksportefeuille is het Rijksvastgoedbedrijf eigenaar van het vastgoed met alle daarbij behorende rechten en plichten. Voor de Defensieportefeuille treedt het Rijksvastgoedbedrijf op namens de materieelbeheerder van het vastgoed. De afdeling is onderverdeeld in vijf secties: Relatiemanagement, Assetmanagement Specialties, Assetmanagement Kantoren, Vastgoedinformatie en –administratie en Omgevingsmanagement.
Cluster Omgevingswet en Private Zaken
Het cluster Omgevingswet en Private Zaken is onderdeel van de sectie Omgevingsmanagement en
wij verkrijgen, bewaken en beheren het procedureel juridische proces van project gerelateerde toestemmingen op het gebied van bouwen, reclame, inrit, sloop en kap. Ten slotte zijn wij het loket voor het verkrijgen toestemmingen op het vlak van natuur. Ons cluster telt vijf medewerkers.
Project
Aanvragen van BRIKS vergunningen en coördineren van alle vergunningen voor bouwprojecten.
Opdrachtomschrijving
Als coördinator omgevingsvergunningen zorg jij voor de juridische kant van het verkrijgen van bouw- en gebruiksgerelateerde toestemmingen. In het bijzonder voor het vastgoed van Defensie. Denk hierbij aan kazernes, oefenterreinen en ook havens, verspreid door heel Nederland.
Daarnaast ondersteun je in bouwprojecten en programma’s voor onder andere BRIKS door het coördineren van alle benodigde vergunningsaanvragen die worden uitgevoerd door collega’s en vakspecialisten.
Als coördinator heb je veel contact met allerlei partijen. Bijvoorbeeld met projectleider, vergunningverlener en de vergunninghouder. Je neemt zelfstandig beslissingen over de inhoud (kwaliteit en uitvoerbaarheid) van de adviezen en de organisatie van je werkzaamheden. De locatie van de projecten kan verspreid zijn over het hele land. Incidenteel kan het nodig zijn om af te reizen naar een bouwlocatie.
Positie
Je komt te werken binnen het cluster Vergunningen. Samen met 14 andere collega’s verzorg je de toestemmingen voor met name onze Defensieportefeuille op het gebied van brandveiligheid, milieu en water. Jij zal je richten op het vakgebied BRIKS.
Kennis en ervaring
Je hebt kennis van de WABO, Waterwet en natuurwet en andere relevante regelgeving in de bouwsector. Je hebt zelfstandig vergunningen aangevraagd en vooroverleg met het bevoegd gezag gevoerd, of in een coördinerende functie bij een vergunningverlenende organisatie gewerkt en vooroverleg met initiatiefnemers gevoerd. Je bent bekend met het Omgevingsloket Online en kunt projectmatig werken. Je kunt aantoonbaar een coördinerende rol vervullen.
Je hebt ruime relevante werkervaring en acteert op minimaal HBO werk- en denkniveau.
Omschrijving van de uit te voeren werkzaamheden te behalen resultaten en te onderhouden contacten (niet onder leiding en toezicht van het Rijksvastgoedbedrijf).
- Opstellen en indienen van aanvragen voor Wabo-toestemmingen met name op het gebied van bouw en brandveilig gebruik
- Inventariseren en verzamelen van de benodigde informatie voor een aanvraag;
- Communicatie met de (klant)organisatie over de aanvraag;
- Communicatie en procedureel afstemmen met bevoegd gezag over de aanvraag;
- Toetsen gegevens en documenten aan de wettelijke indieningvereisten;
- Indienen aanvraag in Omgevingsloket online;
- Beoordelen eventuele nadere voorwaarden die door bevoegd gezag worden opgelegd.
- Verkregen toestemming opleveren aan opdrachtgever en overdragen aan beheeromgeving RVB;
- Administratie en registratie van processtappen en documenten in diverse systemen.
- coördineren van alle benodigde vergunningsaanvragen die worden uitgevoerd door collega’s en vakspecialisten
Competenties
De aangeboden kandidaat bezit de competenties:
- Resultaatgerichtheid;
- Analytisch vermogen;
- Klantgerichtheid;
- Nauwkeurigheid;
- Initiatief;
- Kunnen samenwerken;
- Adviesvaardigheid;
- Plannen en Organiseren.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox