Rijksvastgoedbedrijf

Coördinator Vergunningen

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

 

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen. 

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf. 

 

Directie, Afdeling, Sectie en eventueel Cluster 

De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties en terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf, zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. 

De afdeling Klant- en Vastgoedmanagement vervult de eigenaars- of verhuurdersrol op pand- en 

objectniveau. Voor de rijksportefeuille is het Rijksvastgoedbedrijf eigenaar van het vastgoed met alle daarbij behorende rechten en plichten. Voor de Defensieportefeuille treedt het Rijksvastgoedbedrijf op namens de materieelbeheerder van het vastgoed. De afdeling is onderverdeeld in vijf secties: Relatiemanagement, Assetmanagement Specialties, Assetmanagement Kantoren, Vastgoedinformatie en –administratie en Omgevingsmanagement. 

 

Cluster Omgevingswet en Private Zaken 

Het cluster Omgevingswet en Private Zaken is onderdeel van de sectie Omgevingsmanagement en 

wij verkrijgen, bewaken en beheren het procedureel juridische proces van project gerelateerde toestemmingen op het gebied van bouwen, reclame, inrit, sloop en kap. Ten slotte zijn wij het loket voor het verkrijgen toestemmingen op het vlak van natuur. Ons cluster telt vijf medewerkers. 

 

Project 

Aanvragen van BRIKS vergunningen en coördineren van alle vergunningen voor bouwprojecten. 

 

Opdrachtomschrijving 

Als coördinator omgevingsvergunningen zorg jij voor de juridische kant van het verkrijgen van bouw- en gebruiksgerelateerde toestemmingen. In het bijzonder voor het vastgoed van Defensie. Denk hierbij aan kazernes, oefenterreinen en ook havens, verspreid door heel Nederland. 

Daarnaast ondersteun je in bouwprojecten en programma’s voor onder andere BRIKS door het coördineren van alle benodigde vergunningsaanvragen die worden uitgevoerd door collega’s en vakspecialisten. 

Als coördinator heb je veel contact met allerlei partijen. Bijvoorbeeld met projectleider, vergunningverlener en de vergunninghouder. Je neemt zelfstandig beslissingen over de inhoud (kwaliteit en uitvoerbaarheid) van de adviezen en de organisatie van je werkzaamheden. De locatie van de projecten kan verspreid zijn over het hele land. Incidenteel kan het nodig zijn om af te reizen naar een bouwlocatie. 

 

Positie 

Je komt te werken binnen het cluster Vergunningen. Samen met 14 andere collega’s verzorg je de toestemmingen voor met name onze Defensieportefeuille op het gebied van brandveiligheid, milieu en water. Jij zal je richten op het vakgebied BRIKS. 

 

Kennis en ervaring 

Je hebt kennis van de WABO, Waterwet en natuurwet en andere relevante regelgeving in de bouwsector. Je hebt zelfstandig vergunningen aangevraagd en vooroverleg met het bevoegd gezag gevoerd, of in een coördinerende functie bij een vergunningverlenende organisatie gewerkt en vooroverleg met initiatiefnemers gevoerd. Je bent bekend met het Omgevingsloket Online en kunt projectmatig werken. Je kunt aantoonbaar een coördinerende rol vervullen. 

Je hebt ruime relevante werkervaring en acteert op minimaal HBO werk- en denkniveau.

Omschrijving van de uit te voeren werkzaamheden te behalen resultaten en te onderhouden contacten (niet onder leiding en toezicht van het Rijksvastgoedbedrijf). 

- Opstellen en indienen van aanvragen voor Wabo-toestemmingen met name op het gebied van bouw en brandveilig gebruik 

- Inventariseren en verzamelen van de benodigde informatie voor een aanvraag; 

- Communicatie met de (klant)organisatie over de aanvraag; 

- Communicatie en procedureel afstemmen met bevoegd gezag over de aanvraag; 

- Toetsen gegevens en documenten aan de wettelijke indieningvereisten; 

- Indienen aanvraag in Omgevingsloket online; 

- Beoordelen eventuele nadere voorwaarden die door bevoegd gezag worden opgelegd. 

- Verkregen toestemming opleveren aan opdrachtgever en overdragen aan beheeromgeving RVB; 

- Administratie en registratie van processtappen en documenten in diverse systemen. 

- coördineren van alle benodigde vergunningsaanvragen die worden uitgevoerd door collega’s en vakspecialisten 

 

Competenties 

De aangeboden kandidaat bezit de competenties: 

- Resultaatgerichtheid; 

- Analytisch vermogen; 

- Klantgerichtheid; 

- Nauwkeurigheid; 

- Initiatief; 

- Kunnen samenwerken; 

- Adviesvaardigheid; 

- Plannen en Organiseren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • : De aangeboden kandidaat heeft minimaal HBO werk en denkniveau aangevuld met kennis van de WABO. Toelichting: Het werk- en denkniveau moet duidelijk aantoonbaar zijn door uitgevoerde functies/opdrachten al dan niet in combinatie met (een) afgeronde opleiding(en). Afgeronde en erkende opleidingen moeten duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • : De aangeboden kandidaat bezit de competenties benoemd in de opdrachtomschrijving. Toelichting: Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering van de opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
  • : In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • : De aangeboden kandidaat beschikt over: - 10 jaar ervaring met inventariseren, voorbereiden en aanvragen van vergunningen en ontheffingen, dan wel het doen van meldingen op het gebied van Bouwen, Kappen, Slopen, Natuurbescherming. De ervaring is opgedaan in de bouwsector (infrastructureel en/of utiliteitsbouw) en/of bij een bevoegd gezag. - Ervaring met vergunning coördinatie. - Ervaring met het aanvragen van onder andere omgevingsvergunningen. - Ervaring met het aanvragen van vergunningen t.b.v. Defensie-inrichtingen - Ervaring met het voeren van overleg met het bevoegd gezag. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • De mate van ervaring met het aanvragen van vergunningen voor Defensieobjecten. Aspecten: • Mate van ervaring met de werkwijze binnen het Rijksvastgoedbedrijf en de Defensieobjecten
  • De mate van ervaring met het aansturen van vergunningen teams (vergunningcoordinatie) bestaande uit verschillende disciplines welke geografisch verdeeld zijn over het gehele land. Aspecten: • Aansturen teams • Verschillende disciplines • Verdeeld over verschillende vestigingen
  • De mate van ervaring met het aanvragen van omgevingsvergunningen. Aspecten: • Inhoudelijke kennis van en ervaring met het vakgebied; • ervaring in het aanvragen van (complexe) toestemmingen; • Beschikt over inhoudelijke kennis van aangrenzende vakgebieden en kan de raakvlakken benoemen en beheersen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox