Gemeente Steenbergen

Coördinator financiën

Gemeente Steenbergen

De opdracht­omschrijving

Algemene taken en verantwoordelijkheden Financiën:

  • Procesoptimalisatie: Identificeren en implementeren van verbeteringen in werkprocessen die passen bij onze gidsende principes.
  • Integraal werken: Samenwerken tussen verschillende teams en disciplines bevorderen.
  • Innovatie: Initiëren en ruimte geven aan innovatieve ideeën en projecten.
  • Kwaliteit en efficiëntie: Bewaken van de kwaliteit van onze mensen, processen en systemen.
  • Systemen: Ondersteunen en verder ontwikkelen van onze systemen.
  • Ondersteuning collega's: Fungeren als aanspreekpunt en ondersteuning bieden aan collega's binnen de organisatie.


Jouw rol:

  • Dagelijks aansturen van het team Financiën.
  • Werkverdeling, voortgang, werkafspraken en werkoverleg coördineren.
  • Zorgen voor tijdige en nauwkeurige jaarstukken en afstemming met de accountant.
  • Rapporteren aan en adviseren van de concernmanager Bedrijfsvoering & Dienstverlening.
  • Vertegenwoordigen van het team in het breed managementteam.
  • Bewaken van de kwaliteit en efficiëntie van financiële processen.
  • Coördineren van de Planning & Control-cyclus en bijdragen aan de jaarstukken en tussentijdse rapportages.
  • Bijdragen aan de doorontwikkeling van gemeentelijk financieel beleid en financiële beleidskaders.


Wij zoeken iemand:

  • Met minimaal een hbo-diploma en relevante werkervaring;
  • Met leidinggevende ervaring en sterke communicatieve vaardigheden.
  • Met ervaring binnen de overheid of publieke sector is een plus.
  • Met enthousiasme over procesoptimalisatie en innovatie.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Kies bij het aanbieden bij type medewerker ‘flexmedewerker’ en bij contracttype ‘detachering’. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
  • De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en kunnen op aanvraag aangeleverd worden

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft ervaring binnen de overheid of een publieke sector.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als leidinggevende. Dit moet blijken uit het cv.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Proactief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Innovatief en oplossingsgericht - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox