Gemeente Amsterdam

Coördinator Bedrijfsvoering

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De coördinator bedrijfsvoering is het centraal aanspreekpunt voor opdrachtgever, ketenpartners, subsidieverstrekkers, management en medewerkers op het gebied van inkoop- en contractmanagement, HRM, begroting & financiën, subsidies en de overige bedrijfsvoering aspecten.

Werkzaamheden
In samenwerking met de betrokken afdelingen bij de gemeente Amsterdam is de coördinator bedrijfsvoering enerzijds verantwoordelijk de basis op orde te houden, ervoor te zorgen dat het RIEC doelmatig en rechtmatig opereert en data gedreven sturing en verantwoording mogelijk is. Anderzijds draagt de coördinator bedrijfsvoering bij aan de verdere organisatieontwikkeling en -ophanging van het RIEC, nieuw personeelsbeleid en adviseert hij/zij over allerhande risico's en issues. Je hebt de volgende taken: 

  • Inkoop en contractmanagement: Inzicht en overzicht inkopen, behoeftestelling/aanvraag meervoudig onderhands en Europese aanbesteding, inkoopadvies, beoordeling offertes, leveranciersmanagement, formalisatie contracten en verlengingen in afstemming met de betrokken afdelingen van de gemeente Amsterdam; 
  • HRM: Inzicht en overzicht personeel en arbeidsvoorwaarden, advies over (standaard) functieprofielen/vacatures, functiewaardering, P-beleid, formalisatie geworven (tijdelijke) medewerkers en/of gedetacheerden in afstemming met gemeente Amsterdam, onboarding, P-schouw en politiescreening personeel; 
  • Begroting en financiën: Inzicht en overzicht in realisatie en (relatie tot) budgetten en subsidies, afhandeling facturen, controle van boekingen en doorbelastingen, verrekening van kosten met ketenpartners, inrichting financiële administratie, planning & control cyclus, (meerjaren) begroting, prognoses, allerhande financieel advies, opbouw reserve, jaarafsluiting, afstemming met controllers van de gemeente Amsterdam en de accountantscontrole; 
  • Overig: Periodieke managementrapportages en (subsidie)verantwoording, afstemming met ministerie van J&V inzake subsidies en verantwoording, afstemming met ketenpartners inzake financiële bijdragen, allerhande advies in relatie tot de bedrijfsvoering, ophanging RIEC binnen gemeente Amsterdam en afstemming over vast dienstverband van medewerkers.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
RIEC Amsterdam -Amstelland

Het RIEC is een samenwerkingsverband van gemeenten, politie, Openbaar Ministerie, Belastingdienst en andere partners ter ondersteuning van de bestuurlijke en integrale aanpak van georganiseerde en ondermijnende criminaliteit. Omdat het RIEC-bureau geen rechtspersoonlijkheid heeft is gemeente Amsterdam de beheergemeente en valt deze aanbestedingsprocedure onder verantwoordelijkheid van de Directie Openbare Orde en Veiligheid (OOV) / Team Amsterdamse Aanpak Ondermijning (AAO) van Gemeente Amsterdam.
 De doelstellingen van de bestuurlijke en integrale aanpak zijn:

  • Economische machtsposities doorbreken die zijn opgebouwd met behulp van op criminele wijze vergaard kapitaal;
  • De vermenging van onder- en bovenwereld tegen gaan;
  • Voorkomen dat criminelen (onbedoeld) door de overheid worden gefaciliteerd.

 Het RIEC AA is georganiseerd als netwerk en wordt feitelijk gevormd door alle partners die hierin samenwerken. Deze samenwerking wordt ondersteund en gefaciliteerd door het RIEC-Programmabureau. Het Programmabureau houdt zich bezig met het stimuleren en verstevigen van het samenwerkingsverband, het faciliteren van de juridische kant van de informatie-uitwisseling, het leggen van de verbindingen en het ondersteunen bij de informatiehuishouding.
 


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring (>2 jaar) in het domein van openbare orde en veiligheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een RIEC-bureau en de daarbij behorende bestuurlijke dynamiek tussen de ketenpartners.DIt dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ERP pakket JD Edwards.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de werkprocessen van politie en gemeenten op het gebied van bedrijfsvoering (>2 jaar).
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met financiële jaarafsluitingen en het doorlopen en begeleiden van de daarbij behorende accountantscontrole.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare meerjarige ervaring (>10 jaar) in het faciliteren van uitvoeringsorganisaties, complexe programma's en projecten en samenwerkingsverbanden - allen binnen de overheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het brede pallet aan bedrijfsvoering aspecten (inkoop, HRM, financiën) door additionele opleiding en/of werkervaring.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde wo opleiding bestuurskunde. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met verschillende samenwerkingsvormen binnen de overheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met jaarafsluitingen en het doorlopen en begeleiden van de daarbij behorende accountantsverklaringen.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met subsidies afkomstig van het ministerie van Justitie en Veiligheid, de afstemming daarover met beleidsmedewerkers van dit ministerie en de verantwoording hiervan aan het ministerie.
  • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 10 jaar ervaring in het adviseren van het management op het brede pallet van bedrijfsvoering aspecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft meerjarige werkervaring bij één of meer RIEC bureaus op het gebied van bedrijfsvoering.
  • De aangeboden kandidaat heeft meerjarige kennis van, ervaring met en verantwoordelijkheid voor het brede pallet van bedrijfsvoering aspecten (inkoop, HRM, financiën) binnen een gemeente en/of gemeentelijk samenwerkingsverband.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox