Gemeente Oldambt

Coördinator backoffice sociaal domein

Gemeente Oldambt

De opdracht­omschrijving

Jouw werkplek
Je komt binnen de gemeente Oldambt te werken in een enthousiast team Backoffice Sociaal Domein waar we zorgen voor een correcte administratieve afhandeling voor de inwoner binnen de Wmo, de Participatiewet en Jeugdwet.
Het team Backoffice Sociaal Domein werkt nauw samen met de uitvoerende collega’s van de Wmo, Jeugd en Participatie & Inkomen om de kwetsbare inwoners van Oldambt te ondersteunen. Het team is nog volop in ontwikkeling, zowel op inhoud als op proces.

Jouw werkzaamheden
Binnen de gestelde kaders ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de werkzaamheden in het team. Je bevordert de samenwerking binnen en buiten ons team Backoffice Sociaal Domein. Een actieve bijdrage leveren aan de verdere uitwerking van ons reorganisatietraject ‘Nijambt’ is een belangrijk onderdeel van de functie. Je onderneemt initiatieven waardoor vernieuwing en verbetering van de werkzaamheden binnen het team gerealiseerd worden. Ook draag je bij aan de doorontwikkeling van de rol van (Inhoudelijk) Coördinator. Daarbij blijf je er voortdurend van doordrongen voor wie we ons werk doen: de inwoners staan centraal!

Taken

  • Dagelijkse regie, coördinatie, planning
  • Volgen van en anticiperen op regionale en landelijke ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein, en specifiek binnen het domein Participatie & Inkomen
  • Het mee implementeren van de ontwikkelingen vanuit de nieuwe Participatiewet in Balans in de Uitvoering
  • Monitoren van de voortgang van het werk van de medewerkers en sturen op doorlooptijden, wachtlijsten en een goede balans tussen ontwikkeltijd en productiviteit
  • Monitoren van (project)resultaten en gesprekken voeren met medewerkers om prestaties te bespreken en te verbeteren
  • Zorgdragen voor het (in samenwerking met) tot stand brengen en borgen van werkafspraken
  • Zorgdragen voor het borgen en beheren van onderdelen van de Administratieve Organisatie: processen en procedures
  • Bevorderen van een positieve en productieve werkomgeving door interne en externe samenwerking te stimuleren
  • In afstemming met de teammanager zorgdragen voor een effectieve afstemming met andere teams binnen de organisatie en samenwerkingspartners
  • Ondersteunen en adviseren van de teammanager op gebieden zoals kwaliteit, efficiëntie en proces- en teamontwikkeling
  • Organiseren en leiden van team overleggen

Toelichting op rooster

32-36 uur per week. Aanvang opdracht is uiterlijk 1 juli. Indien eerder beschikbaar is dit gewenst.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je woont op dagelijks reisbare afstand/in de regio vanwege aanwezigheid op locatie. Dit blijkt uit het cv.
  • Je beschikt over aantoonbare hbo(+) werk- en denkniveau. Dit blijkt uit het cv.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in coördinerende en/of leidinggevende rollen. Dit blijkt uit het cv.

De Wensen

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van administratieve processen, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein bij een gemeente. Dit blijkt uit het cv.
  • Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Wmo. Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
  • Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Jeugd. Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
  • Je hebt inhoudelijk kennis van en ervaring met het werkveld Participatie & Inkomen. Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
  • Je hebt kennis van het brede Sociaal Domein en relevante wetgeving (Wmo, Jeugd & Participatiewet) en de ontwikkelingen hierin. Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 mei 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox