Provincie Gelderland

Coördinator aanpak piekbelasting

Provincie Gelderland

  • max €120 per uur

  • Gelderland

  • Onbekend aantal uur per week

  • Participatie en Werk
  • 01 april 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Met de landelijke aanpak piekbelasting wil het kabinet de stikstofneerslag in de kwetsbare natuurgebieden snel terugdringen. Een aanzienlijk deel van de stikstof wordt door de veehouderij uitgestoten. De aanpak is vrijwillig en richt zich op ongeveer 3000 bedrijven die de meeste stikstofneerslag veroorzaken op overbelaste stikstofgevoelige Natura 2000-gebieden. Dit zijn veelal agrarische bedrijven en enkele industriële bedrijven.

Agrarische bedrijven die onder de aanpak piekbelasting vallen krijgen op vrijwillige basis de mogelijkheid hun bedrijfsvoering te verduurzamen, te verplaatsen, over te stappen naar een ander bedrijfstype, of te stoppen. Omdat deze keuzes grote impact hebben, kunnen ondernemers gebruik maken van ondersteuning en begeleiding. Hiervoor is een tijdelijke uitvoeringsorganisatie ingericht die agrarisch ondernemers kunnen begeleiden bij het maken van een keuze en het indienen van een aanvraag.

De tijdelijke Gelderse uitvoeringsorganisatie bestaat uit een centraal kernteam en zes uitvoeringsteams per gebied. In deze uitvoeringsorganisatie werken medewerkers van de provincie, gemeenten en het ministerie van LNV samen aan de doelen.

Vanuit de uitvoeringsteams worden de keukentafelgesprekken met de ondernemers gevoerd. Dit doen de zaakbegeleiders. Hiervoor hebben we veelal externe agrarische makelaars en rentmeesters ingehuurd met ervaring in het voeren van keukentafelgesprekken op het boerenerf. In de uitvoeringsteams vindt ook de inhoudelijke afstemming plaats met de doelen van de gemeenten, waterschap, gebiedsproces en het bredere kader van het Vitaal landelijk gebied Gelderland.

De werkzaamheden en de zaakbegeleiders in het uitvoeringsteam worden functioneel aangestuurd door een coördinator. De coördinator rapporteert aan de teammanager, die eindverantwoordelijk is. Er zijn drie coördinatoren die elk twee uitvoeringsteams aansturen.

Daarnaast worden de coördinatoren, afhankelijk van hun expertise en beschikbare tijd, ook  gevraagd om een aantal centrale vraagstukken op te pakken, zoals het zorgen voor een uniforme informatievoorziening aan alle zes de uitvoeringsteams.

Op dit moment zijn wij op zoek naar één coördinator voor gemiddeld 20 uur per week.

In het geval van verlenging wordt het aantal uren opnieuw bepaald in relatie tot het te verwachten werkaanbod.


Verantwoordelijkheden

De coördinator stuurt de zaakbegeleiders functioneel aan en zorgt er voor dat de samenwerking tussen de verschillende partijen goed verloopt. Daarnaast is de coördinator er voor verantwoordelijk dat er antwoorden komen op complexe vragen van de ondernemers. Het beleid is nog niet volledig uitgewerkt waardoor er vaak ingespeeld zal moeten worden op onverwachte omstandigheden. Dit vraagt om lef en pionieren. Ook als het beleid niet helder is, zullen er antwoorden moeten komen waarmee de zaakbegeleider terug kan naar de ondernemer. Wanneer de standpunten van de verschillende overheden uiteenlopen, ligt het initiatief bij de coördinator om met de overheden tot een gezamenlijk standpunt te komen. Het gemeenschappelijke belang zal daarbij nodig zijn om te komen tot uitvoering van de gekozen richting.

De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit:

  • Coördineren van de werkzaamheden van het uitvoeringsteam, je bewaakt de voortgang van de gesprekken met de ondernemers en signaleert knelpunten. Je zorgt er voor dat er heldere antwoorden komen op (complexe) vraagstukken van ondernemers.
  • Is verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken en houden van de voortgang en de resultaten van de aanpak van het uitvoeringsteam. Je maakt de effectiviteit van de aanpak transparant en stelt deze waar nodig bij.
  • Heeft frequent contact met de externe partijen waaronder deelnemende gemeenten, waterschap en andere stakeholders voor een goede afstemming en samenwerking op inhoud, kwaliteit, uniformiteit etc.
  • Borgt goede informatie-uitwisseling tussen de verschillende overheden en zorgt dat beleid en uitvoering goed op elkaar aansluiten.
  • Verdeelt de werkzaamheden over de zaakbegeleiders.
  • Bewaakt de uniformiteit van de gesprekken en de informatie binnen het uitvoeringsteam.
  • Signaleert inhoudelijke tegenstellingen tussen de deelnemende overheden en intervenieert waar nodig.
  • Rapporteert aan de teammanager.


availability
Externe is inzetbaar vanaf 1 april 2024 tot en met 31 december 2024 voor gemiddeld 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 6 maal een periode van 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Externe is inzetbaar vanaf 1 april 2024 tot en met 31 december 2024 voor gemiddeld 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 6 maal een periode van 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding met een Agrarische en/of (Bedrijfs) Economische en/of Vastgoed & Makelaardij studierichting. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) in het samenwerken met diverse overheidsorganisaties voor het uitvoeren van een opdracht/project. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 1 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek de overheidsorganisaties benoemen.
  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting. Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) met het coördineren van inhoudelijke werkzaamheden (geen HR-taken) binnen een overheidsorganisatie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 1 opdracht/project waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet.

De Wensen

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Denk hierbij onder andere aan werkzaamheden als het verdelen van werk, het opstellen en geven van instructies, het vroegtijdig signaleren van knelpunten en het proactief ondernemen van acties daarop. De relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen mogen hier weer worden gebruikt. Externe beschikt over tenminste 10 jaar ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie (10 punten) Externe beschikt over 7 tot 10 jaar ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie (8 punten) Externe beschikt over 4 tot 7 jaar ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie (6 punten) Externe beschikt over 0 tot 4 jaar ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie (4 punten) Externe heeft geen ervaring met het aansturen van collega’s/medewerkers in het uitvoeren van werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag specifiek de belangen en de overheidsorganisaties/gemeenten benoemen. De relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen mogen hier weer worden gebruikt. Externe beschikt over tenminste 10 jaar ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten (10 punten) Externe beschikt over 7 tot 10 jaar ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten (8 punten) Externe beschikt over 4 tot 7 jaar ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten (6 punten) Externe beschikt over 0 tot 4 jaar ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten (4 punten) Externe heeft geen ervaring met het samenbrengen van belangen van meerdere overheidsorganisaties, waaronder gemeenten (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe beschikt over tenminste 10 jaar ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector (10 punten) Externe beschikt over 7 tot 10 jaar ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector (8 punten) Externe beschikt over 4 tot 7 jaar ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector (6 punten) Externe beschikt over 0 tot 4 jaar ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector (4 punten) Externe heeft geen ervaring met het aansturen van rentmeesters in de agrarische sector (0 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox