Gemeente Barneveld

Contractmanager i&a

Gemeente Barneveld

  • max €105 per uur

  • Gelderland

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 05 januari 2026

  • 04 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Opdracht
Gemeente Barneveld zoekt een ervaren en zelfstandige contractmanager I&A op externe inhuur-basis. De uitvoering gebeurt volledig zelfstandig, zonder hiërarchische aansturing door de gemeente. De nadruk ligt op continuïteit en verbetering van contractmanagementprocessen, het bewaken van contractafspraken en advisering aan management en contracteigenaren.

Werkzaamheden

  • Managen van contracten, inclusief bewaken, evalueren en optimaliseren van afspraken.
  • Analyseren van contractprestaties intern en bij leveranciers en adviseren over verbeteringen.
  • Controleren naleving contractvoorwaarden door leveranciers en regie voeren op handhaving.
  • Actieve bijdrage bij aanbestedingen en inkooptrajecten met visie en kennis van de markt.
  • Ontwikkelen en bewaken van KPI’s en bijdragen aan professionalisering van contractmanagement binnen de organisatie.
  • Samenwerken met contractbeheerders en contracteigenaren voor het behalen van doelstellingen.

Competenties
- Zelfstandigheid;
- Besluitvaardigheid;
- Analytisch vermogen;
- Verbindend vermogen;
- Resultaatgerichtheid.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Maximaal 105,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 3. Aantoonbare kennis van aanbestedingsrecht;
  • 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met contractmanagement en inkoop binnen een gemeente;
  • 5. Aantoonbare werkervaring met het opzetten en professionaliseren van contractmanagementprocessen binnen een gemeente;
  • 1. Bring your own device’ is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld;
  • 6. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 24 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • 2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • 8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen contractmanagementcontext bij minimaal 2 gemeenten;
  • 9. Aantoonbare werkervaring met risicomanagement en naleving van contracten;
  • 11. Aantoonbaar financieel en juridisch inzicht (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • 10. Aantoonbare werkervaring met KPI’s en professionalisering van contractmanagement;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox