Nederlandse Spoorwegen
max €100 per uur
Utrecht
36 uur per week
29 januari 2025
28 januari 2026
Dit ga je doen
NS heeft de ambitie zich te ontwikkelen naar een brede mobiliteitsaanbieder, waarbij reizigers binnen Nederland op een duurzame manier van deur tot deur kunnen reizen. De NS-app en NS Website (NS, NS Zakelijk en NS International) spelen daarbij een belangrijke rol om naast trein en OV ook andere reismodaliteiten aan te bieden aan reizigers. Een consistente ervaring vanuit content is voor NS belangrijk om de reiziger via elk kanaal op de juiste manier te kunnen helpen.
In de rol van content strateeg ga je met verschillende initiatieven aan de slag die bijdragen aan deze ambitie, en werk je met diverse teams samen om onderscheidende en prettige content voor klantreizen te ontwerpen, valideren en natuurlijk realiseren.
Als content strateeg speel je een centrale rol in het verwezenlijken van de consistente content ervaring voor onze reizigers en zorg je daarmee voor een goede inrichting en structuur van ons Omnichannel Content Platform en de kanalen die dit als bron gebruiken, met de nadruk op de websites.
Daarbij neem je niet alleen collega’s in de deelnemende teams mee, maar adviseer je ook het senior leadership binnen NS. In meer detail ga je het volgende doen:
Hier ga je werken
Op de afdeling ComIT op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. Onze mindset is Agile en we werken scrum. We zijn ondernemend, zelf organiserend en willen continu blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren. Alleen zo kunnen we nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeftes van onze reizigers. Ons motto? You build it, you own it, you love it.
Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. De naam zegt het al, in dit cluster zijn reizigers het fundament. Hier kennen we onze reizigers en weten we wat hun behoeftes zijn. Op basis daarvan inspireren, verleiden, informeren en servicen we ze op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey. Naast multimodaal reizen wordt onder andere gewerkt aan actuele thema’s zoals de naadloze klantreis, reisinformatie en –inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand.
Binnen Resultaten Cluster Reizigers ben je onderdeel van het Voorbereidingsteam Reizigers, waar we de 20+ teams binnen het cluster – en daarbuiten – ondersteunen bij het vertalen van de strategische ambities van NS en ComIT naar onderscheidende (digitale) klantervaringen.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox