Samenwerking De Liemers
max €75 per uur
Gelderland
36 uur per week
18 november 2024
18 april 2025
Wie zijn wij?
Samen met het Regionaal ICT en Inkoopdienstencentrum (RID) vormt RSD de Liemers de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking de Liemers (met in totaal ongeveer 115 medewerkers). De RSD is voor de gemeenten Duiven, Westervoort en Zevenaar de dienstverleningsorganisatie voor werk en inkomen.
Over RSD de Liemers
Bij de RSD werken ongeveer 80 medewerkers. De RSD is gevestigd in de Turmac Cultuurfabriek in Zevenaar.
De RSD is een netwerkorganisatie die wendbaar anticipeert op veranderende vragen vanuit politiek en samenleving. Samen met ketenpartners werken we creatief aan maximale participatiekansen voor klanten en aan de rechtmatige verstrekking van een uitkering. We zoeken samen met de inwoners naar een aantrekkelijk perspectief en doen een beroep op zelfstandigheid en eigen kracht. We houden rekening met het denk- en doe vermogen van onze klanten.
Het DNA van de RSD geeft invulling aan onze kernwaarden Maatwerk, Perspectief en Vakmanschap en investeert hierin. We dragen actief bij aan landelijke ontwikkelingen rond vakmanschap van DIVOSA en SAM.
Het RSD Leer- En Ontwikkel Netwerk (LEON).
Het RSD Leer- en Ontwikkel Netwerk biedt klantmanagers een totaaloverzicht van trajecten bij partners om klanten een stap te laten zetten op weg naar werk. Door dit aanbod loopt de RSD vooruit op de landelijke trend voor de inkoop en beoordeling van trajectleveranciers.
In verband met zwangerschapsverlof van een collega zijn wij op zoek naar een Consulent Werk en Inkomen – doelgroep jongeren.
Wil jij bijdragen aan positieverbetering van de inwoners van de Liemers? Wil jij je verder ontwikkelen als klantmanager binnen de participatiewet specifiek gericht op jongeren van 16 tót 27 jaar? Dan maken wij graag kennis met jou!
Wat ga je doen?
Het Jongerenloket heeft binnen de RSD een specifieke taak. Jongeren tussen de 16 en 27 jaar woonachtig in de gemeenten Duiven, Westervoort en Zevenaar kunnen met al hun vragen over opleiding, werk en inkomen terecht bij het Jongerenloket. Daarvoor onderhoudt het Jongerenloket een breed netwerk van partners binnen en buiten het sociaal domein. Wij helpen jongeren o.a. met:
- het vinden van een werkervaringsplaats / het vinden van een passende (betaalde) baan;
- het inzetten van een re-integratietraject;
- het doorverwijzen naar voorliggende organisaties of hulpverlening. Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit jongeren vanuit het VSO-en praktijkonderwijs, met psychische (multi)problematiek en/of (vroegtijdige) schoolverlaters.
- Je voert gesprekken en je begeleidt jongeren richting scholing, werk en hulpverlening;
- Je beoordeelt uitkeringsaanvragen en je stelt zelfstandig vast of een jongere recht heeft op een uitkering of een voorziening (loonkostensubsidie / jobcoaching) in het kader van de Participatiewet, hierbij ben je alert op fraudesignalen;
- Je bent verantwoordelijk voor een caseload van ongeveer 45 klanten. Je kent je klant en je volgt de ontwikkelingen van je klant nauwgezet. Je activeert, stimuleert en motiveert. Je stuurt waar nodig bij en je rapporteert beknopt en zorgvuldig. Je hebt begrip voor de achtergrond van de klant, maar je kijkt vooral vooruit. Jouw relatie met de klant is betrokken én zakelijk;
- Je werkt methodisch en planmatig. Jouw uitgangspunten zijn vertrouwen en ‘afspraak is afspraak’. Jij voert de regie en bewaakt de voortgang van het plan van aanpak dat je samen met je klant hebt opgesteld. Je plaatst klanten op re-integratie trajecten en biedt begeleiding op maat. Nadat een jongere geplaatst is op werk blijf je gedurende 6 maanden betrokken, zodat je zéker weet dat deze duurzaam geplaatst is op werk.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 18-11-2024 tot en met 18-04-2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, met 4 maal 3 maanden. Werktijden in overleg, minimaal 75% aanwezig op locatie. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Je hebt een afgeronde relevante HBO opleiding, bijv. Maatschappelijke dienstverlening of Sociaal Juridische Dienstverlening.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 18-11-2024 tot en met 18-04-2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, met 4 maal 3 maanden. Werktijden in overleg, minimaal 75% aanwezig op locatie. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.
Minimaal 3 jaar ervaring in de Participatiewet als consulent Werk (doelmatigheid, re-integratie) én 3 jaar ervaring als Consulent Inkomen (rechtmatigheid).
Je hebt aantoonbare ervaring met de doelgroep: de jongere van 16 tot 27 jaar. Denk hierbij in de participatiewet, het onderwijs, jeugdzorg.
Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar praktische ervaring opgedaan met het systeem Suite voor sociaal domein.
Je hebt vaker tijdelijk een caseload overgenomen en bent snel productief.
Beschikt over eigen laptop en telefoon. (De benodigde systemen worden geregeld)
Een motivatie is vereist
Jongeren zijn een speciale doelgroep. Beschrijf jouw aanpak van begeleiding van jongeren in maximaal 300 woorden.
Je aanpak wordt beoordeeld met een score:
Kennis van IGM. Laat zien hoe je IGM toepast op deze doelgroep in maximaal 300 woorden.
Je aanpak wordt beoordeeld met een score:
Je voldoet aan de volgende competenties:
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox