Gemeente Dalfsen

Consulent werk en inkomen

Gemeente Dalfsen

De opdracht­omschrijving

Ter vervanging wegens zwangerschap- en bevallingsverlof zoeken wij een consulent werk en inkomen voor 32 uur per week. Heb jij ruime ervaring met de uitvoering van de Participatiewet, ben je klantgericht en een echte doorpakker? Wie weet kom jij dan tijdelijk onze organisatie versterken!  ben jij dan onze nieuwe collega!

Aan de slag als consulent werk en inkomen

Als consulent Werk en Inkomen heb je ruime ervaring met de uitvoering van de Participatiewet. Vanuit je casusregierol voer je de reguliere taken van een consulent uit, maar daarnaast houd je overzicht en regie op complexe (aan)vragen die binnen jouw gebiedsteam spelen. Je stemt af met betrokken partijen, waaronder je eigen collega’s en cliënt. Daarnaast zorg je voor aanvullende activiteiten die aansluiten bij de behoefte van de inwoners.
Bij complexe casuïstiek neem je deel aan het Sociaal Kernteam waar externe sociale partners in vertegenwoordigd zijn. Wanneer het noodzakelijk is, organiseer je een MDO (multidisciplinair overleg).

Wat verwachten we van jou?

Je werkt samen met de cliënt aan de oplossing die het meest aansluit bij zijn/haar behoefte en mogelijkheden. Je behandelt aanvragen in het kader van de Participatiewet en zorgt voor duidelijke verslaglegging. In samenwerking met de loopbaanadviseurs ben je verantwoordelijk voor het activeren van cliënten richting de arbeidsmarkt, participatie of zorg.

Hiervoor is goede kennis van de Participatiewet noodzakelijk. Wanneer de situatie daarom vraagt, ben je als casusregisseur de spin in het web voor alle partijen die bij een cliënt betrokken zijn. Hierbij sta je voor de keuzes die je maakt.

Je bent een echte teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken. Je bent communicatief vaardig, schakelt snel en zorgt mondeling en schriftelijk voor een juiste en correcte verslaglegging. Je beheersing van de Nederlandse taal zorgt ervoor dat je begrijpelijke rapportages, brieven en beschikkingen schrijft. Je werkt doelgericht, legt te behalen resultaten vast, monitort deze en stuurt bij waar nodig. Je zorgt voor afstemming met collega’s en betrokken partijen.

Daarnaast ben je in staat een netwerk binnen je eigen werkgebied in stand te houden ten behoeve van re-integratie en participatie en zie je kans om snel voldoende kennis van de sociale kaart op te doen.
Je hebt een stevige persoonlijkheid en bent besluitvaardig, samen met je cliënt kom je snel tot een resultaat. Daarbij ben je oplossingsgericht, gericht op samenwerking en kun je doorpakken op de momenten dat dit van jou of het team wordt gevraagd.

Je beschikt over:

  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau, bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Minimaal 3 jaren ervaring in een vergelijkbare functie in in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare ervaring met betrekking tot de Participatiewet en ontwikkelingen die daarin plaatsvinden. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 3 jaar. 
  • Ervaring met het voeren van een brede intake, inclusief een signalerende rol voor wat betreft WMO en Jeugd. Daarnaast zien wij kennis van WMO en/of Jeugdwet als een pré
  • Kennis en ervaring in het werken met Suites voor sociaal domein is tevens een pré;
  • Een geldig rijbewijs.

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in eenzelfde of vergelijkbare functie bij een gemeente.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldig rijbewijs.
  • Kandidaat levert binnen 4 weken na aanvang van de opdracht een op de functie afgestemde VOG aan. Dit is een ontbindende voorwaarde.
  • Aantoonbare ervaring met betrekking tot de Participatiewet en ontwikkelingen die daarin plaatsvinden, opgedaan in de afgelopen 3 jaar
  • Kennis en ervaring in het werken met Suite/Suites voor sociaal domein
  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.* * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.
  • Kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding SJD of MWD/Social Work afgerond. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbare ervaring met het opmaken van beschikkingen en het toetsen van rechtmatigheid.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van de Wmo en Jeugdwet, wat blijkt uit het cv,
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Competenties: - Je bent gericht op samenwerking met cliënten, collega’s en samenwerkingspartners. ` - Je werkt vraag- en resultaatgericht en durft buiten de gebaande paden te treden. - Je hebt een stevige persoonlijkheid, bent besluitvaardig en in staat om je te positioneren. - Je beschikt over voldoende reflectievermogen, bent leergierig en staat open voor feedback van collega’s.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox