Gemeente Amstelveen

Consulent Minimaregelingen

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. We werken daarbij volgens de bedoeling en hebben maatwerk hoog in het vaandel staan.
In verband met piekbelasting zijn wij op zoek naar een tijdelijke consulent minimaregelingen.

Als Consulent Minimaregelingen ben je verantwoordelijk voor:

  • Het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen.
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.
  • Het geven van voorlichting over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen.
  • Het voeren van multidisciplinaire/ integrale overleggen met professionals.
  • Het afleggen van huisbezoeken bij klanten of fysiek klantcontact.
  • Het zelfstandig vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

De opdracht loopt tot 22 maart 2023. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Is in het bezit van minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Heeft ruime ervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand voor in elk geval de kosten i.v.m. een verhuizing, medisch, duurzame gebruiksgoederen, woonkostentoeslag en minimaregelingen.
  • Heeft ervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt.
  • Heeft ervaring met het onderzoeken van de aanvragen en rapportage en advisering hierover. Ook complexe aanvragen.
  • Heeft ervaring met het geven van voorlichting over de mogelijkheden van minimaregelingen en met huisbezoeken.
  • Heeft ervaring met het opstellen van rapporten en beschikkingen in heldere schrijftaal.
  • Kan zelfstandig een caseload beheren en kan goed plannen.
  • Zet klant centraal.
  • Is klantvriendelijk en kan duidelijk communiceren met klanten zowel fysiek als telefonisch.
  • Heeft ervaring in integraal werken zowel intern als extern met professionals en is dus in staat om bij te dragen aan een integraal plan voor een inwoner.
  • Heeft ervaring in het vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Competenties:

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Analytisch vermogen.
  • Inlevingsvermogen.
  • Vermogen te kunnen samenwerken.
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
  • Stressbestendig.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdagmiddag 17 augustus. De kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

36 uur per week is bespreekbaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding in de sociaal juridische richting.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente als Consulent Minimaregelingen (met een productie van minimaal 8-10 complexe aanvragen bijzondere bijstand per week) opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand op álle kostensoorten (expliciet toegelicht op cv met welke de kandidaat ervaring heeft), opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Licht hieronder toe waar deze ervaring opgedaan is.
  • Systeemkennis Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met Suite in de afgelopen 2 jaar. Licht hieronder toe waar deze ervaring is opgedaan.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand op álle kostensoorten (expliciet toegelicht op cv met welke de kandidaat ervaring heeft).
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox