Dienst Noardwest Fryslân

Consulent Inkomen (allround)

Dienst Noardwest Fryslân

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Team Inkomen is de inwoners van Noardwest Fryslân van dienst die (tijdelijke) inkomensondersteuning en/of financiële voorzieningen nodig hebben. Door te voorzien in een bestaansminimum, zorgen we ervoor dat meedoen in de samenleving mogelijk blijft. We adviseren over de inkomens- en financiële ondersteuningsmogelijkheden vanuit de Participatiewet en verstrekken deze correct en op maat. We signaleren en verwijzen. En werken samen met onder andere gebiedsteams, schuldhulpverleners en bewindvoerders. Zo zorgen we ervoor dat sociale ondersteuning wérkt.

 

Ondersteun en help jij graag inwoners en cliënten in Noardwest Fryslân met hun vragen over de door ons uitgevoerde regelingen en houd je rekening met hun behoeften en belangen? Heb je ruime kennis van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen? Ben je vaardig op het gebied van gespreksvoering, adviseren, doorverwijzen  en opstellen van rapportages en beschikkingen? Kun je goed samenwerken en ben je resultaatgericht?

 

Laat ons dat weten! Wij zoeken een

 

                                                           Consulent Inkomen (allround) m/v

                                               32 - 36 uren per week –1 oktober t/m 31 december 2020

 

 

 

 


Verantwoordelijkheden

Dit verwachten wij van je:

Als ervaren consulent Inkomen weet jij alles van uitkeringen en bijzondere bijstand. Jij bent in staat de inwoners en cliënten perfect te adviseren over voorzieningen, zodanig dat zij zich gerespecteerd, gehoord en begrepen voelen. Jij bent de professional die binnen de kaders en als het nodig is maatwerk kan leveren.

  • Je adviseert en verleent (im)materiele zorg aan burgers/cliënten;

  • geeft voorlichting en verwijst cliënten door naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties;

  • voert gesprekken met cliënten tijdens de aanvraag- en onderzoeksfase en aanvragen levensonderhoud;

  • onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op betreffende (voortzetting van) uitkeringen/voorzieningen;

  • adviseert over terug- en/of afbetalingsregelingen van cliënten;

  • ondersteunt in bezwaar- en beroepszaken, fraudeonderzoek en bij niet nakomen van arbeidsverplichtingen;

  • biedt administratieve ondersteuning in bezwaar- en beroepszaken;

  • stelt adviezen op inzake fraudeonderzoeken;

  • voert collegiale toetsing uit;

  • neemt deel aan (werkgroepen)overleg inzake ontwikkelingen in het sociaal domein/keten en de consequenties in de uitvoering.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ruime en recente ervaring in het werken met de systemen die gebruikt en/of geraadpleegd worden bij de Dienst, zoals: • ervaring met GWS/Suite4WIZ, PKO, Suwinet, Key GBA-v/BRP, Schulinck/Grip op Participatiewet en Dis4all
  • Opleiding: • Hbo-opleiding zoals Personeel en Arbeid aangevuld met een opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening; • aantoonbare actuele kennis op het gebied van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen;
  • Werkervaring: • je hebt minimaal 5 jaar recente en relevante werkervaring in een gelijkwaardige functie binnen de gemeenschappelijke regeling; • actuele kennis op het gebied van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen; • ruime ervaring in aanvragen levensonderhoud; • ervaring en affiniteit met omgekeerde toets;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober tot en met 31 december 2020 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • • Ruime en recente ervaring in het werken met de systemen die gebruikt en/of geraadpleegd worden bij de Dienst, zoals: 
 • ervaring met GWS/Suite4WIZ, PKO, Suwinet, Key GBA-v/BRP, Schulinck/Grip op Participatiewet en Dis4all
  • Opleiding:
 • Hbo-opleiding zoals Personeel en Arbeid
 aangevuld met een opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening;
 • aantoonbare actuele kennis op het gebied van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen;
  • Werkervaring:
 • je hebt minimaal 5 jaar recente en relevante werkervaring in een gelijkwaardige functie binnen de gemeenschappelijke regeling; 
 • actuele kennis op het gebied van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen;
 • ruime ervaring in aanvragen levensonderhoud;
 • ervaring en affiniteit met omgekeerde toets;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox