Gemeente Hattem

Consulent inkomen

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Werk van nu in historisch Hattem
Wandel je door de Dijkpoort Hattem in, dan ga je zomaar eeuwen terug in de tijd. Maar schijn bedriegt, want je vindt er eigentijdse winkels en horeca. Ook de gemeente is een werkgever van nu. We zijn misschien klein, maar we werken aan grote maatschappelijke opgaven, zoals duurzaamheid, wonen en inclusiviteit. We krijgen het vertrouwen om het beste te doen voor Hattem. Deze uitdaging pakken we samen op. We zijn een moderne organisatie met korte lijnen, een flinke dosis eigen verantwoordelijkheid en veel vrijheid.

Pak jij de kans om al je talenten te ontdekken en te benutten? Bij gemeente Hattem maak je impact op onze bijna 13.000 inwoners en ondernemers, want vanuit persoonlijke aandacht en verbinding bieden we maatwerk en versterken we onze stad. 

Ontdek de eigen charme en identiteit van Hattem; een fijne plek om te leven, wonen en werken, met prachtige natuurgebieden, terrassen en musea.

Keten Sociaal

Team 0-100
Je vindt je plek in het team Werk&Inkomen, onderdeel van het Loket 0-100 waarin collega’s samenwerken op de Participatiewet, Jeugd en Wmo. Je directe collega’s werken in de functies consulent werk, consulent minimaregelingen en kwaliteitsmedewerker. Als collega’s zijn we er voor elkaar. Met aandacht, inspiratie en humor. (Werk)plezier staat voor ons op nummer 1. En collegialiteit en gezelligheid vinden we ook heel belangrijk. Als medewerkers zijn we samen verantwoordelijk voor de manier waarop we ons werk inrichten, plannen en verdelen. En we zorgen zelf voor de afstemming met andere afdelingen en teams.

Opdracht
Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren professional die direct inzetbaar is en kan zorgen voor continuïteit in de werkzaamheden. Je belangrijkste rol is het inwerken en opleiden van een nieuwe collega, zodat kennis en ervaring duurzaam worden geborgd binnen het team.

Als zelfstandig werkend inkomensconsulent beheers je alle uitkeringen Participatiewet en IOAW van de gemeente Hattem. Je hebt voornamelijk de onderstaande taken en verantwoordelijkheden, maar bij onverwachte (landelijke) ontwikkelingen vragen we je een bijdrage te leveren wanneer dat nodig is. Bijvoorbeeld bij thema’s als energie-armoede en de Oekraïense vluchtelingen.:

  • Je geeft informatie en advies aan inwoners over de diverse (voorliggende) voorzieningen en wetten;
  • Je geeft informatie en advies over de sociale kaart van Hattem (bijv. maatschappelijk werk en de vrijwilligers van Op KO€RS);
  • Je voert intakegesprekken voor aanvragen levensonderhoud Participatiewet en IOAW;
  • Je bent aanspreekpunt voor Oekraïners en hun leefgeldregeling;
  • Je verricht onderzoek in het kader van deze aanvragen;
  • Je stelt aansluitend de rapportage en beschikking op naar aanleiding van het uitgevoerde onderzoek;
  • Je verricht tussentijdse mutaties, heronderzoeken en beëindigingsonderzoeken;
  • Je werkt nauw samen met de werkconsulenten met als doel de inwoner te activeren;
  • Je werkt samen met andere organisaties vanuit de sociale kaart van Hattem en hebt daarin oog voor verbinding en integrale dienstverlening;
  • Je bent een sparringpartner binnen het loket 0-100 als het over inkomensvoorzieningen gaat.

 

Competenties

  • Je hebt ruime vakinhoudelijke ervaring en de capaciteit om snel zelfstandig te opereren;
  • Je hebt coachende en didactische vaardigheden om een nieuwe collega effectief te begeleiden en op te leiden;
  • Je bent resultaatgerichtheid voor het waarborgen van de continuïteit van het werk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

 

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Civision;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met begeleiding en coaching van medewerkers
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van SJD of SW

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox