Gemeente Ede

Consulent aanvullend inkomen

Gemeente Ede

De opdracht­omschrijving

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Als consulent aanvullend inkomen ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met aanvragen binnen de Participatiewet en minimaregelingen. Je beheert een eigen caseload en biedt financieel advies en ondersteuning op een rechtmatige, humane en respectvolle manier. Je signaleert hulpvragen buiten je werkgebied en verwijst door naar collega’s of externe instanties.

Je behandelt specifiek aanvragen van inwoners zonder bijstandsuitkering (‘nuggers’), waaronder bijzondere bijstand, inkomensondersteunende regelingen, Wet Kinderopvang, Studietoeslag en individuele inkomenstoeslag. Samen met je team zorg je voor optimale dienstverlening en maatwerk binnen de kaders van de wet.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Integriteit
  • Stressbestendigheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Empathie

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal max. €80,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

 

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent (aanvullend) inkomen.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, bijzondere bijstand en minimaregelingen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bijzondere bijstand (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting;

De Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent aanvullend inkomen;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van een eigen caseload (Benoem dit duidelijk in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox