Gemeente Achtkarspelen

Communicatiemedewerker

Gemeente Achtkarspelen

De opdracht­omschrijving

Ben jij creatief en veelzijdig?

Heb jij een vlotte pen en plezier in het maken van pakkende teksten voor persberichten, onze website en de gemeentepagina? Krijg je energie van het plaatsen van berichten op social media en van het ontwerpen van communicatiemiddelen in Adobe? Dan zoeken wij jou als tijdelijke versterking voor ons communicatieteam!

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

Wat ga je doen?

Als communicatiemedewerker bij de gemeente Achtkarspelen is geen dag hetzelfde. Omdat we een kleine gemeente zijn, is je werk veelzijdig en word je breed ingezet. Je houdt je onder andere bezig met:

  • het uitvoeren van communicatieprojecten en signaleren van communicatiebehoeften;
  • het vormgeven van communicatiemiddelen (o.a. InDesign, Photoshop);
  • de redactie van de wekelijkse gemeentepagina en het schrijven van teksten (persberichten, speeches e.d.);
  • het maken en beheren van content voor onze social mediakanalen;
  • het organiseren van evenementen en bijeenkomsten;
  • het onderhouden van contact met externe vormgevers en het afhandelen van persvragen;
  • het meedraaien in het piketrooster.

Wij bieden jou het volgende: 

  • een tijdelijke functie van 1 december 2025 tot 1 mei 2026;
  • een plek in een gezellig, klein Communicatieteam;
  • de mogelijkheid om zowel op kantoor als thuis te werken;
  • werken in een kleinschalige organisatie, waardoor er ruimte is voor eigen initiatief en invulling;
  • elke werkdag lekkere broodjes, soep en salades in onze Brasserie. 


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot 1 mei 2026 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 - 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 9 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot 1 mei 2026 voor 28 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 - 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 9 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring (<5 jaar) als communicatiemedewerker.
  • Kandidaat heeft ervaring met Adobe/InDesign/Photoshop.
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZP’er.
  • De kandidaat is In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

De Wensen

  • Kandidaat is creatief in woord en beeld. Dit is aantoonbaar middels cv/motivatiebrief.
  • De kandidaat kan minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig zijn.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 oktober 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox