Gemeente Kampen

Communicatieadviseur Projecten

Gemeente Kampen

De opdracht­omschrijving

Gemeente Kampen zoekt per 28 november een

Interim Communicatieadviseur projecten


voor 28-32 uur per week gedurende minimaal drie maanden, mogelijk meer


Werken bij de gemeente Kampen is interessant en veelzijdig. De dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is heel divers. We vinden het belangrijk maatschappelijke en ruimtelijke opgaven en projecten proactief en omgevingsbewust aan te pakken in samenwerking met inwoners, organisaties en belanghebbenden.

Wat vragen we?
We zijn op zoek naar een ervaren, zelfstandig werkende communicatieadviseur die met enthousiasme aan uitdagende communicatieprojecten werkt en bewezen ervaring heeft met (project)communicatie binnen complexe dossiers bij gemeenten en met communicatie over de Omgevingswet. Je treedt op als adviseur en sparringpartner voor bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers, projectleiders en projectteams. Uiteraard heb je gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Daarnaast heb je kennis van en/of affiniteit met het werkgebied van de gemeente Kampen en ben je flexibel inzetbaar.

Wat breng je mee?

  • Je bent een enthousiaste en zelfverzekerde aanpakker die goed kan werken onder tijdsdruk
  • Je bent klantgericht, proactief en in staat om snel en adequaat in te spelen op nieuwe omstandigheden en problemen.
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau/opleiding op het gebied van communicatie.
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring in een communicatieadviesfunctie bij een gemeente of andere overheidsinstelling.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met (project)communicatie over de Omgevingswet, gebiedsontwikkeling, nieuwbouwprojecten en infrastructurele projecten.
  • Je hebt een goede adviesvaardigheid.
  • Je handelt vanuit een visie op moderne communicatie in een politieke organisatie en weet die visie helder te vertalen naar de praktijk.
  • Je hebt een uitstekend gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je hebt ervaring en affiniteit met digitale media en webredactie.

 

Wat ga je doen?

Als communicatieadviseur kom je te werken bij het onderdeel communicatie. Communicatie verzorgt, samen met de vakinhoudelijke collega’s, de interne en externe communicatie voor de hele organisatie en het bestuur van de gemeente Kampen. Het onderdeel bestaat nu uit 6 vaste medewerkers: 5 adviseurs en 1 ondersteuner.

Je verricht de volgende werkzaamheden.

  • Je adviseert opdrachtgever, projectleider en projectteam over de communicatie over de verschillende opgaven, projecten en dossiers waar jij bij betrokken bent.
  • Je coördineert de uitvoering van de projectcommunicatie.
  • Je neemt uitvoerende communicatie-taken voor deze projecten voor je rekening.
  • Je bent sparringpartner voor je collega’s in het onderdeel Communicatie (en vice versa).

Wat bieden we?

  • Veelzijdige uitdaging
  • Een gemeente met interessante uitdagingen en een prestatiegerichte en prettige cultuur’
  • Ruime mogelijkheden om vanuit huis te werken
  • Aanstelling voor drie maanden met mogelijkheid tot verlening

Pragmatisch

  • Vanaf 28 november tot en met 28 februari, met mogelijkheid tot verlening
  • Knock-out criteria
      • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau/opleiding op het gebied van communicatie
      • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring in een communicatieadviesfunctie bij een gemeente of andere overheidsinstelling.
  • Voorkeurscriteria
      • Je bent een enthousiaste en zelfverzekerde aanpakker die goed kan werken onder tijdsdruk
      • Je bent klantgericht, proactief en in staat om snel en adequaat in te spelen op nieuwe omstandigheden en problemen.
      • Bij voorkeur heb je ervaring met (project)communicatie over de Omgevingswet, gebiedsontwikkeling.nieuwbouwprojecten en infrastructurele projecten.
      • Je hebt een goede adviesvaardigheid.
      • Je handelt vanuit een visie op moderne communicatie in een politieke organisatie en weet die visie helder te vertalen naar de praktijk.
      • Je hebt een uitstekend gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
      • Je hebt ervaring en affiniteit met digitale media en webredactie.

Over de gemeente Kampen

Kampen is een gemeente die volop in ontwikkeling is en groeit. Het is hier goed wonen, werken en verblijven met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Tegelijk staan we voor grote opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie van economie en landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. Groei van de gemeente vraagt ook om een verdere verbetering van onze dienstverlening. Dit zijn allemaal redenen om te investeren in de groei van onze organisatie. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s die met ons werken aan de opgaven en ambities waarvoor we in onze gemeente staan.

De gemeente Kampen heeft met haar 54.000 inwoners en straks zo’n 500 medewerkers een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om iedereen persoonlijk te kennen. Dat vinden we ook belangrijk in Kampen.

Professionaliteit en het verlenen van optimale dienstverlening aan burgers en bedrijven staat centraal. In Kampen werken we resultaatgericht, op basis van vertrouwen. De organisatie ontwikkelt zich voortdurend. We focussen ons op een betere dienstverlening en omgevingsgericht werken. We zijn een lerende organisatie. Voor de medewerkers gelden de principes eigenaarschap, minder hiërarchie en meer zelforganisatie.

De gemeente Kampen is een inclusieve organisatie. Wij geloven dat we met een diverse samenstelling van het personeel beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van communicatie.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een communicatieadviesfunctie bij een gemeente of andere overheidsinstelling.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. • Je bent een enthousiaste en zelfverzekerde aanpakker die goed kan werken onder tijdsdruk • Je bent klantgericht, proactief en in staat om snel en adequaat in te spelen op nieuwe omstandigheden en problemen. • Je hebt een goede adviesvaardigheid. • Je handelt vanuit een visie op moderne communicatie in een politieke organisatie en weet die visie helder te vertalen naar de praktijk. • Je hebt een uitstekend gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een communicatieadviesfunctie bij een gemeente of andere overheidsinstelling.
  • Kandidaat beschikt over ervaring met (project)communicatie over de Omgevingswet, gebiedsontwikkeling, nieuwbouwprojecten en/of infrastructurele projecten.
  • Kandidaat beschikt over ervaring met digitale media en webredactie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox