gemeente Oosterhout

Communicatieadviseur online media

gemeente Oosterhout

De opdracht­omschrijving

Communicatieadviseur Online Media 

28 uur per week 

De opdracht en resultaten 
Als communicatieadviseur online media lever je de volgende projectresultaten op:

  • Actualisatie van de online contentstrategie: je verbindt de diverse (online) media met elkaar in een contentstrategie met oog voor de strategische communicatiethema’s van de gemeente; 
  • Opzetten van een (online) mediateam binnen cluster Communicatie: je zorgt samen met de betrokken medewerkers voor een heldere werkwijze en rolverdeling voor beheer van de diverse online media, met oog voor kwaliteit van de content en verminderen van de kwetsbaarheid van functies; 
  • Coördineren en deels uitvoeren van contentoptimalisatie van de gemeentelijke website, na eerdere aanpassing van webstructuur en aantal pagina’s (uitgevoerd in april 2024).


Competenties voor de communicatieadviseur

  • Je beschikt over een opleiding op tenminste hbo-niveau richting communicatie;
  • Je hebt minimaal tien jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring bij gemeentes;
  • Je hebt meerdere projecten begeleid op het gebied van contentstrategie, opzetten van een online mediateam en coördinatie en uitvoering van contentoptimalisatie;
  • Je hebt ervaring in het werken met CMS Typo3;
  • Je hebt kennis van de WCAG-richtlijnen voor toegankelijke content;
  • Je kan zelfstandig werken, waarbij je waar nodig afstemming bij je collega’s zoekt;
  • Je weet mensen mee te nemen in de projecten;
  • Je kunt helder adviseren en brengt projecten proactief tot een goed einde;
  • Je bent creatief: durft buiten de kaders te denken;
  • Je denkt op tactisch niveau mee en houdt van aanpakken;
  • Je schrijft makkelijk en begrijpelijk;
  • Je onderscheidt hoofd- en bijzaken van elkaar;
  • Je bent een teamspeler die durft te zeggen waar het op staat.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ben je ZZP-er of wil je een ZZP-er aanbieden? In het kader van goed werkgeverschap werken wij samen met een derde contractpartij. Dat betekent dat de opdracht getoetst wordt aan de wet- en regelgeving en je als ZZP-er of intermediair de opdracht uitvoert met tussenkomst van Haert ZZP-contractmanagement. Ga je daarmee akkoord?
  • De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Communicatieadviseur. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het maximum uurtarief bedraagt €92,50.
  • De kandidaat heeft meerdere projecten begeleid op het gebied van contentstrategie, opzetten van een online mediateam en coördinatie en uitvoering van contentoptimalisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van de WCAG-richtlijnen voor toegankelijke webcontent. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met schrijven op B1-niveau. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Communicatie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Pro-actief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Samenwerken - Plannen en organiseren - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
  • De kandidaat heeft ervaring in het werken met CMS Typo3. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox