Nederlandse Spoorwegen
max €100 per uur
Utrecht
36 uur per week
03 januari 2022
02 januari 2023
Inhuuropdracht
Functie/Opdracht: Coach TopAas platform
Locatie: Thuiswerkplek/Utrecht
Startdatum: ZSM
Einddatum: 1 jaar
Optie op verlenging: Ja
Uren per week: 36 uur
Uiterlijk aanbieden voor: 24 november 2021 14.00
Selectiegesprekken zijn op: 24 november (we proberen deze dag ook direct feedback te geven en een kandidaat te selecteren)
Zo werkt het:
Binnen TOPAAS-coaching ben je tooling en integratie coach voor ~3200 actieve gebruikers in ~360 teams binnen de de NS. Je bent het gezicht van TOPAAS en voor gebruikers het eerste aanspreekpunt.
De teams zijn verspreid over zeven fysieke locaties met een grote diversiteit als het gaat om cultuur, volwassenheid, samenstelling en de (technische)complexiteit van hun inhoudelijke werkzaamheden. Je begrijpt hoe waardevol het is om goed zichtbaar en bereikbaar te zijn en door je uitstekende technische en sociale vaardigheden kun je op inhoudelijk en persoonlijk vlak direct aansluiten bij de teams.
Door je brede kennis van het TOPAAS platform leg je vervolgens pro-actief de link tussen de functionaliteit binnen TOPAAS en mogelijkheden om waarde toe te voegen voor de teams.
Wij hanteren het principe 'voor doen, samen doen, zelf doen' wat goed aansluit op de Agile en DevOps mindset en daarmee het stimuleren van eigenaarschap en autonomie. Je past dit toe door de juiste balans te vinden tussen een hands-on voortrekkersrol en het coachen op lerend vermogen om teams zelfstandig aan de slag te krijgen.
Omdat TOPAAS tooling een integraal onderdeel uitmaakt binnen de dagelijkse werkzaamheden van gebruikers is flexibiliteit in je agenda de norm en ben je in staat zeer snel te reageren op ad-hoc vragen.
We zijn nadrukkelijk NIET op zoek naar een Agile Coach of DevOps coach, want het gaat om technische samenwerking en verbinding tussen verschillende groepen ontwikkelaars binnen de NS en het TOPAAS Toolsupport team.
Om de gebruikers goed te vertegenwoordigen in de doorontwikkeling van TOPAAS is het belangrijk om als coach te weten waar teams behoefte aan hebben en de techniek diepgaand te beheersen. Om de communicatie naar onze gebruikers optimaal te laten verlopen, is het essentieel dat je een vertaalslag kan maken van technische specificaties naar een persoonlijk advies, een goed geschreven stuk documentatie of een presentatie voor een team van ontwikkelaars. Je doet dit als onderdeel van één van de TOPAAS DevOps feature teams waarin je ook je bijdrage levert aan de doorontwikkeling van het platform zelf, door zelf mee te ontwikkelen.
Hier gebeurt het:
Binnen NS worden door ontwikkelteams applicaties gebouwd met behulp van onder andere Java, .NET of open source technologieën. Er wordt sterk ingezet op Continuous Delivery, containerization en DevOps. De afdeling NS IT - Infrastructure & Operations is verantwoordelijk voor de generieke IT diensten binnen NS zoals werkplekken, hosting en generieke applicaties. Onder deze afdeling valt de TOPAAS dienstverlening. TOPAAS faciliteert collaboration- en continuous delivery tooling en ontwikkelwerkplekken die nodig zijn om alle facetten van een IT traject binnen NS te kunnen ondersteunen. Om de ontwikkelteams op elk moment te kunnen voorzien van actuele en kant-en-klare ontwikkelomgevingen zijn een uitmuntend change- en lifecycle management en deskundig support essentieel.
Het Toolsupport team is verantwoordelijk voor de TOPAAS dienstverlening, werkt volledig Agile en volgens DevOps principe. Het team kent drie rollen: Support Engineer, Technisch Coach en DevOps Engineer. Het team heeft een open, informele sfeer, waarin het opleveren van waarde voor onze gebruikers centraal staat.
Dit neem je mee:
Voldoende conceptuele kennis en affiniteit met de laatste IT trends:
Overige Skills
Snel nieuwe tools eigen maken
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox