Omgevingsdienst Regio Utrecht
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
14 september 2024
14 maart 2025
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving
en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij
zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten.
Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu-
en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met bijna 300
collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2023 in een
vogelvlucht.
Afdelingsinformatie
De afdeling Expertise en Advies bestaat uit drie clusters. Deze clusters omvatten samen veel disciplines:
Bodem, Archeologie, Geluid, Luchtkwaliteit, Externe Veiligheid, Asbest, Ecologie en Juridische zaken.
Voor het cluster het de specialismen Geluid, Lucht, Asbest, Externe veiligheid en Ecologie (GELUXA)
zoeken we een (tijdelijk) clustercoördinator. Als specialisten dragen we bij aan advisering op ruimtelijke
ontwikkelingen, vergunningen, handelen diverse meldingen af. We beheren diverse datasets en het
cluster is zich aan het voorbereiden op de komst van de Omgevingswet en (nieuwe) processen die
daarbij horen.
De coördinator is verantwoordelijk voor de coördinatie van de operationele werkzaamheden voor wat
betreft planning, voortgang resultaat en kwaliteit binnen het cluster. Dit in goede afstemming met zijn
collega-medewerkers onder eindverantwoording van het afdelingshoofd. De coördinator heeft formeel
geen hiërarchische positie t.o.v. de collega’s uit het betreffende cluster.
Wat ga je doen?
▪ Plannen van de operationele werkzaamheden van het cluster;
▪ Bewaakt voortgang van werkzaamheden, monitort en stuurt bij waar nodig met betrekking tot
beschikbare capaciteit;
▪ Organiseert het vakinhoudelijk werkoverleg en zit deze waar nodig voor;
▪ Verzorgt de voortgangsrapportage aan de aangesloten gemeenten en afdelingshoofd;
▪ Adviseert t.a.v. beleids- en visieontwikkeling en implementeert deze;
▪ Onderhoud contacten met gemeenten op inhoud i.o.m. Relatiemanagement;
▪ Onderhouden van regionale contacten i.r.t. het werkveld;
Dit is een mooie, pittige maar vooral leuke uitdaging als je:
Graag een positieve bijdrage wilt leveren aan onze leefomgeving;
Blij wordt van het samenwerken met veel collega’s en partijen;
In een omgeving waarin heel veel gebeurt, toch zelf het overzicht bewaart.
Je het leuk vindt collega’s te ondersteunen bij hun werk van zeer gevarieerde inhoud
Plannen en organiseren je makkelijk afgaat;
Wil je bijdragen aan een betere leefomgeving in een zeer diverse rol als coördinator? Reageer op deze
uitvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox