Gemeente Breda

Civieltechnisch projectmanager

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Introductie
Afdeling Stadsingenieurs Breda is op zoek naar een civieltechnisch projectmanager voor diverse civieltechnische projecten. Stadsingenieurs Breda voert projecten uit op het gebied van civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek.

Ongeveer 90 enthousiaste medewerkers op de afdeling zijn dagelijks bezig met het realiseren van projecten volgens de systematiek van projectmatig werken. De gemeentelijke organisatie staat voor de opgave om de bestaande stad in stand te houden, nieuwe woon- en werkgebieden te realiseren en de hiervoor benodigde hoofdinfrastructuur aan te leggen. Ben jij die civieltechnische projectmanager, die beschikt over de volgende kennis, competenties en talenten? Dan zoeken we jou als civieltechnisch projectmanager!

Wat ga je doen?
In overleg met je opdrachtgever geef je vorm aan jouw projectopdracht. Jij zorgt ervoor dat civieltechnische projecten integraal worden aangepakt volgens principes van het projectmatig werken. Je stuurt een projectteam aan met veel deskundige disciplines en binnen de verschillende projectfases; van initiatief, ontwerp tot en met nazorgfase en treedt daarbij op als gedelegeerd opdrachtgever naar ontwerpende en uitvoerende partijen. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het project; van opdracht naar overdracht.

Daarnaast ben je verantwoordelijke voor de projectbeheersing op gebieden van Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie, Organisatie en Risico’s. Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan. Je realiseert infrastructurele projecten in de Openbare Ruimte van multidisciplinaire aard in een ingewikkeld netwerk met interne opdrachtgevers, externe partijen en een stevig participatietraject.

Je werkt in een technische en complexe (bestuurlijke) omgeving met veel interne en externe relaties. De projecten kennen een politiek en maatschappelijk afbreukrisico.

Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Wij zoeken een projectmanager die circa 24 uur per week beschikbaar is, voor een periode van 2 jaar. Eventuele verlenging met 2 jaar is afhankelijk van werkvoorraad.

Wie zijn wij?

Binnen de afdeling Stadsingenieurs Breda zijn er vier andere teams waarmee je samenwerkt, namelijk team Ontwerp, team Voorbereiding, team Uitvoeringsbegeleiding en het team Advies & Ondersteuning. Afhankelijk van het type project hebben deze teams allemaal een belangrijke rol in het projectteam. Maar eigenlijk is de gehele organisatie jouw stakeholder, van Communicatie tot Wijkzaken. Je zult versteld staan van de vele collega's en externe partijen die betrokken zijn bij civieltechnische projecten. Zo bouw je snel een uitgebreid netwerk op en weet je precies wie je waarvoor moet benaderen.

Jij komt te werken voor het team Projectmanagement. Je zult samenwerken met circa 22 andere directe collega’s en binnen het team. We komen regelmatig bijeen, zowel op kantoor als digitaal, en soms op een (bouw)locatie naar keuze. 'Werken waar het werkt' is ons motto.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie met reconstructie projecten, contractvormen zoals RAW-systematiek en bouwteam en ervaring met de UAV en/of UAV-GC. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding binnen het vakgebied zoals in de aanvraag omschreven. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager/projectleider civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als projectmanager civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van relevante recente referenties of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Ervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC. -Affiniteit met civiel technische kunstwerken. -Ervaring met aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, subsidieprojecten en vergunningstrajecten. -Grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken. -Ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen. -Klantgericht, resultaatgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig. -Een kritische blik op kwaliteit en proces, oplossingsgericht, sterk in plannen en organiseren en een flexibele instelling. -Kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving. Gesprekken vinden plaats op 7 en 10 november. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 november 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox