Gemeente Geertruidenberg

Casemanager omgevingswet

Gemeente Geertruidenberg

De opdracht­omschrijving

Heb je verstand van je vak, ben je flexibel, taakvolwassen, klant- en resultaatgericht en sta je bovendien open voor vernieuwing? Dan zijn wij op zoek naar JOU!

WIJ ZIJN PER DIRECT OP ZOEK NAAR :

Casemanager Omgevingswet
24-28 uur per week

De gemeente Geertruidenberg is in ontwikkeling! Door de talenten van onze medewerkers te benutten en continu te zoeken naar vernieuwing blijven we sterk als organisatie en zijn we altijd klaar voor de toekomst. We zijn wendbaar en anticiperen op ontwikkelingen in en om de gemeente. Van zo’n lerende organisatie waarin jouw talent gezien wordt, wil jij toch ook deel uitmaken.
Onze missie: Wij zijn een betrouwbare, verbindende partner.
Onze visie en strategie: Wij zijn een wendbare organisatie die optimaal schakelt op veranderingen. Onze medewerkers tonen eigenaarschap en krijgen ruimte en vertrouwen om zich te ontwikkelen. Vanuit die kracht zoeken wij de verbinding met onze omgeving en partners. Voor het zijn van een wendbare organisatie vraagt dit 2 zaken van ons: Opgavegericht werken en Werken vanuit zelforganiserende teams.
In ons werk staan drie kernwaarden centraal: Betrokken, Ondernemend en Professioneel.

Wie zoeken we?

Het team Omgevingswet bestaat uit zeven medewerkers en maakt onderdeel uit van cluster Beleid. Wij zijn per direct op zoek naar een casemanager Omgevingswet. Het team Omgevingswet houdt zich primair bezig met afhandelen van aanvragen over omgevingsvergunningen, maar ook met  archeologie en monumenten en is hiervoor het eerste aanspreekpunt voor de inwoners en bedrijven.

Kennis en beschikbaarheid

  • Je bent iemand met een HBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring op het vakgebied;
  • Je beschikt bij voorkeur over relevante opleidingen ABW I en ABW II;
  • Je bent in staat omgevingsplannen te lezen en je beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de  Omgevingswet en Algemeen Bestuursrecht;
  • Je hebt affiniteit met automatiseringssystemen (voorkeur Liber en RxMission).


Competenties

  • Je hebt een open houding en goede mondelinge vaardigheden;
  • Je bent zelfstandig, accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk;
  • Je kunt de juiste prioriteiten stellen;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed;
  • Je bent iemand die goed kan luisteren, door kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;
  • Je bent politiek/bestuurlijke sensitief


Wat ga je doen?

Taken

  • Je toetst zelfstandig omgevingsvergunningen aan wet- en regelgeving en verordeningen voor de activiteiten bouwen, milieu, omgevingsplanactiviteiten (Opa) en buitenplanse omgevingsplanactivteiten (Bopa), aanleg en kap;
  • Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van omgevingsoverleggen en aanvragen omgevingsvergunningen van het begin tot het einde;
  • Je denkt mee met de initiatiefnemer en hebt daarbij de instelling “ja mits” en kijkt naar de mogelijkheden binnen de geldende wet- en regelgeving;
  • Je stimuleert participatie in samenwerking met de initiatiefnemer en deelt kennis over en weer met onze klant;
  • Je zet je volledig in voor een optimale verbinding met de aanvrager en inwoners en bent oplossingsgericht;
  • Je bent ervoor verantwoordelijk dat verschillende disciplines en expertises samenkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan collega’s van de verschillende vakteams en extern met ketenpartners, zoals de Commissie ruimtelijke kwaliteit, de brandweer, het waterschap, Rijkswaterstaat en de omgevingsdienst;
  • Je vertegenwoordigt mede de gemeente bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften;
  • Je ondersteunt bij overige zaken binnen het team.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal 24-28 uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum (17 sept) te starten met de opdracht?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox