Gemeente Vijfheerenlanden

Casemanager omgevingsrecht

Gemeente Vijfheerenlanden

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 06 december 2024

  • 06 juni 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen.

Je begeleidt initiatiefnemers door de gemeentelijke processen heen. Je kunt hierbij denken aan het behandelen van principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de nieuwe Omgevingswet die 1 januari 2024 van kracht wordt, verschuift de nadruk van toetsen van aanvragen naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning;
  • het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners;
  • enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen;
  • aanvragen te toetsen ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
  • de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken;
  • mee te denken in projectgroepen.

 

 

Competenties

  • Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
  • Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
  • Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

 

De Eisen

  • Minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘ Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 & 2 ’ (ABW1 en ABW2).
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau richting bouwkunde;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;

De Wensen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2) aangevuld met kopstudie (ABW 3).
  • Aantoonbare kennis van de nieuwe omgevingswet 2024 (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Beschikbaar per 1 januari 2025 voor 36 uur per week, gedurende de hele opdracht.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (licht duidelijk toe in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 december 2024 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox