Gemeente Zwolle

Business Controller Sociaal Domein

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving

Business Controller Sociaal Domein
32 - 36 uur | Control, Business, Sociaal Domein | hbo / wo

Wil jij een actieve financiële bijdrage leveren aan het realiseren van de (strategische) opgaven en ambities van de organisatie?
Opdrachtgever
Waar kom je te werken?
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. De gemeente Zwolle zet daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met haar 128.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s.

Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar er wordt door de afdelingen heen gewerkt en men zoekt elkaar op. Samen worden er bijzondere projecten van de grond getild. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie, hervorming van het Sociaal Domein en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor de vernieuwende manier van samenwerken. Gemeente Zwolle vindt elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.

Een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan de maatschappelijke opgaven. Een stad waar iedereen meedoet en iedereen ertoe doet. Zó doen we dat in Zwolle.

STORM in Recruitment is voor de Gemeente Zwolle op zoek naar een Business Controller Sociaal Domein die kan verbinden en visie heeft!
Functie
Wat ga je doen?
De afdeling Concernstaf bestaat uit Bestuurssecretariaat (ondersteuning), Bestuursadviseurs en Business Control en Control. De afdeling heeft als taak de directies en bestuur (burgemeester en wethouders) van de gemeente Zwolle te adviseren. Als Business Controller heb je grip op de cijfers, adviseer je directie, bestuur en management op het gebied van strategisch (financieel) beleid, bedrijfsvoering en interne controle. In deze rol ben jij specialist in het sociaal domein, waarin je in een kern-kwartet zit met twee Financieel Adviseurs en ben je continue in overleg met de Bedrijfsvoering Adviseurs die werken binnen de 4 afdelingen. Deze 4 afdelingen binnen sociaal domein zijn; inkomensondersteuning, sociaal wijkteams, Tiem (sociale werkvoorziening) en maatschappelijke ondersteuning.

  • Als stevige en onafhankelijk denkende adviseur en sparringpartner, adviseer jij het directieteam en lijnmanagement proactief gevraagd en ongevraagd over (uitvoering van het) beleid en bijbehorende financiële vraagstukken;
  • Als specialist in het sociaal domein adviseer jij op het gebied van sturing en beheersing, met als doel een actieve bijdrage leveren aan het realiseren van de (strategische) opgaven en ambities van de organisatie;
  • Zelfstandig financiële – en risicoanalyses en audits uitvoeren. Daarbij heb je oog voor de wereld om je heen, bijvoorbeeld door het deelnemen aan regionale en landelijke overlegstructuren in het sociaal domein en gebruik te maken van benchmarks met andere gemeenten;
  • Adviseren en ondersteunen van de Financieel Directeur Bedrijfsvoering in haar rol als Concerncontroller.

De Eisen

  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.* * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.Keuzemogelijkheden Ja, kandidaat heeft een overeenkomst/of is gedetacheerd (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo/wo- opleiding (bedrijfs)economie, bedrijfskunde of bestuurskunde
  • Kandidaat heeft ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. • Je bent kritisch, onafhankelijk in je oordeel en een stevig in je advisering; • Je weet dat je snel thuis bent in elke organisatie en je snel kunt verdiepen in de ontwikkelingen, risico’s en kansen van nieuwe onderwerpen; • Je schakelt gemakkelijk tussen alle niveaus binnen de organisatie en bent politiek-bestuurlijk sensitief; • Je bent in staat door een uitstekend analytisch vermogen, helicopterview en maatschappelijke betrokkenheid ‘door de cijfers heen te kijken’; • Je bent hands-on en je hebt een moderne en brede taakopvatting en weet welke uitdagingen spelen in gemeenteland.KeuzemogelijkhedenUitstekend (20 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (5 Punten)Onvoldoende (0 Punten)
  • Kandidaat heeft ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector.KeuzemogelijkhedenKandidaat heeft 0-2 jaar ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector. (0 Punten)Kandidaat heeft 3-5 jaar ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector. (3 Punten)Kandidaat heeft 5 jaar of meer jaar ervaring als Controller in het sociaal domein van de publieke sector. (5 Punten)
  • Kandidaat heeft ervaring als Controller bij een grote (80k+) gemeente. Dit komt duidelijk terug op het cv.KeuzemogelijkhedenJa (5 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.KeuzemogelijkhedenJa (2 Punten)Nee (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox