Gemeente Deventer

Budgetbeheerder

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

Budgetbeheerder

Als medewerker budgetbeheer stabiliseer en beheer jij de inkomsten en uitgaven van inwoners daartoe zelf niet toe in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen en voorkom je dat klanten terugvallen in hun oude gedrag. Jij begeleidt klanten naar financiële zelfredzaamheid. En werk je met de klant samen met als doel om de klant (weer) inzicht en controle te geven op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig en zonder schulden de financiële huishouding kan voeren. Voor de uitvoering van het beheer heb je op verschillende manieren contact met de klant. Je signaleert achterliggende problematiek en onderhoudt daarover contacten met schuldeisers en hulpverleningsinstanties. Waar nodig verwijs je door. 

Je stelt budgetplannen op in overleg met cliënten en je legt hun gegevens vast in het geautomatiseerde systeem. Je verzorgt de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt. Daarnaast voer je gesprekken met cliënten over dagelijkse financiële problemen en bespreek je de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig hun inkomen te beheren. Je bereidt cliënten voor op het zelfstandig voeren van hun financiële huishouding en geeft voorlichting over bestaande materiële en immateriële voorzieningen, waarbij je hen zo nodig verwijst naar gespecialiseerde hulpverleningsinstellingen. Bovendien geef je budgettrainingen aan groepen. 

Over jou: 

Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties   

De actuele ontwikkelingen op ons vakgebied houd je actief bij en je levert, vanuit je kennis en ervaring, een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Tot slot ben je bereid om zowel op ons kantoor in Deventer als op locatie in Kampen te werken. 

Het team  

Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling,vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire. 

De Eisen

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.
  • hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (HBO-SJD, HBO-MWD, HBO Social Work)
  • Minimaal twee jaar ervaring als budgetbeheerder

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties
  • Je hebt 2 jaar ervaring met individuele gespreksvoering;
  • Minimaal 1 jaar ervaring in werken met softwarepakket Allegro
  • Sollicitant is beschikbaar voor een sollicitatiegesprek op 21 mei a.s. (tussen 14 tot 15.30 u op het stadhuis in Deventer).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 mei 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox