Gemeente Breda

Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Junior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening
Het team Ruimte is op zoek naar een nieuwe junior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. Dit team is onderdeel van afdeling Ruimte & Vastgoed Ontwikkeling van de gemeente Breda. Als junior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening draag je bij aan het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid met betrekking tot ruimtelijke ordening. Ben jij bereid in jezelf te investeren op het vlak van beleidsontwikkeling en -implementatie op het gebied van ruimtelijke ordening? Dan zoeken we jou als junior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.
Wat ga je doen?
Breda heeft een grote opgave op het gebied van de ruimtelijke ontwikkeling, zowel in het stedelijk gebied als het buitengebied. Als junior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling werk je samen met ervaren collega’s van verschillende vakdisciplines binnen de gemeente Breda, om ervoor te zorgen dat onze stedelijke omgeving op een duurzame en verantwoorde manier wordt ontwikkeld en beheerd.

  • Je zet de met jouw opleiding opgedane kennis in binnen de juridisch planologische processen en voor de ontwikkeling van juridisch planologische beleidsstukken.
  • Je draagt bij aan het opstellen van beleidsvoorstellen en -adviezen met betrekking tot ruimtelijke planning en ontwikkeling.
  • Je brengt met je opleiding opgedane kennis in bij de beoordeling van ruimtelijke plannen en vergunningsaanvragen en ondersteunt in de advisering over de haalbaarheid en impact ervan.
  • Je draagt actief bij aan overleggen en participatietrajecten met belanghebbenden en stakeholders.
  • Samen met jouw werkgever werken we aan jouw ontwikkeling binnen het vakgebied

We zoeken jou!

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding bijvoorbeeld Planologie, Ruimtelijke Ordening of Rechten.
  • Je bent bereid te investeren in het ontwikkelen van kennis en vaardigheden op het gebied van ruimtelijke ordening, binnen een gemeentelijke context.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet en daarbij behorende besluiten.
  • Je bent analytisch en je hebt een probleemoplossend vermogen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om samen te werken betrokken collega’s binnen het vakgebied in de gemeente Breda.
  • Je bent resultaatgericht en proactief en wil samen met je team resultaten behalen. Je durft te vragen als je iets niet weet.
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor je eigen leerdoelen en persoonlijke ontwikkeling


Goed om te weten: Deze aanvraag is ook geschikt voor Trainees.
Wie zijn wij? 
Op de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling. De teams kenmerken zich door hooggekwalificeerde medewerkers met een sterke eigen verantwoordelijkheid, zeer betrokken en sociaal. Er wordt nauw samengewerkt met andere afdelingen binnen de organisatie, denk aan milieu en mobiliteit en afdeling economie. Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening bouw je mee aan de toekomst van de stad waaronder grote gebiedsontwikkelingen van ‘t Zoet, Cross Mark en de Oostflank maar ook aan de realisatie van de Nieuwe Mark en een groot aantal woningbouwprojecten.
Meer weten over de stad of organisatie? Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Ruimtelijke ordening en Planologie of Sociale geografie of Nederlands recht met specialisatie bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft kennis van de omgevingswet. Dit moet blijken uit het cv,
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk; - Open staan voor Feedback; je ziet feedback als een kans om te groeien en niet als een aanval; - Samenwerken; Je kan goed samen werken met collega`s; - Zelfstandigheid; Je durft te vragen om te komen tot resultaten; - Gemotiveerd; Je hebt een positieve kritische houding; - Leergierig: Je bent bereidt om te investeren in je eigen kennisniveau en je ziet kansen en mogelijkheden in je eigen ontwikkeling. In de week van 8 april zullen de persoonlijke gesprekken plaats vinden. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox